THY- Euroleague

Kilo almak isteyenlere öneriler

Zayıf kişilerin sağlıklı bir şekilde kilo alması, bilinenin aksine kolay değildir. Özellikle iştahsızlık sorunu yaşayan kişilerin kilo alabilmesi için düzenli ve sağlıklı bir beslenme programına sahip olması gerekir. Tıpkı kilo vermek isteyenlerin uyguladığı gibi bir diyet programı hazırlanır.

14 Haziran 2018 Perşembe 13:11
Kilo almak isteyenlere öneriler

Kilo almak isteyen kişilerin bu durumdan sağlıksız besinler tüketmek gerektiğini anlamaması gerekir. Çikolata, fast food, hazır gıdalar ve hamur işleri tüketmek kilo alınmasının aksine sağlığın kaybedilmesine neden olur. Kilosu ile ilgili sorun yaşayan ve aşırı zayıf olan kişilerin ilk olarak bir endokrinoloji uzmanına danışması gerekir. Bu sayede kilo almamanın nedeni ortaya çıkmış olur. Bunun dışında sağlıklı bir beslenme ve kilo alma düzeni için şu tavsiyelere uyulabilir:

KURU MEYVELER TÜKETMEK

Kuru üzüm, kayısı, incir gibi ürünler kalori bakımından çok zengindir. Bu besinler aynı zamanda enerji de verir. Gün içerisinde düzenli olarak bu gıdalardan atıştırmak mineral ve vitamin desteği sağladığı gibi kalorili ürünler olduğu için kilo alınmasına yardımcı olur.

SÜTLÜ TATLILAR YEMEK

Sütlü tatlılar protein ve kalsiyum içerdikleri için günlük alınması gereken minerallerin kazanılmasını sağlar. Bununla birlikte besin değeri yüksek olduğu için kilo alınmasını da sağlar. Sütlü tatlıların üzerine fındık, ceviz, fıstık gibi yağ içeren ve kalorisi yüksek kuruyemişlerden ilave etmek besin değeri yüksek bir tatlı tüketeilmesini sağlar.

MEYVE SUYU VE SÜT TÜKETMEK

Kahvaltılarda çay yerine meyve suyu veya süt tüketmek sağlıklı bir şekilde kilo alınmasını sağlar. Çay ve kahve gibi içecekler sindirim sistemi üzerinde söktürücü bir etki yarattığı için sıvı kaybedilmesine neden olur. Çay ve meyve suyu gibi içecekler kalori ve besin değeri bakımından yüksektir. Bu sayede kilo alınmasında sağlıklı bir adım atılmış olur.

ZENGİN SALATALAR TÜKETMEK

Salatalar besin değeri ve yağ bakımından oldukça zengin öğünlerdir. Salatanın içerisinde ceviz, zeytinyağı ve peynir gibi ürünler eklemek ve bunları yemekle birlikte tüketmek verimli bir öğün geçirilmesini sağlar.

SIK YEMEK

Öğünler arasındaki süreyi azaltarak daha sık yemek yemek kilo alınmasında oldukça önemlidir. Böylece aşırı yemek tüketmek ve bölgesel olarak kilo almak engellenmiş olur.

 

 

 

 

 

 

 

Nasılkolay.com'dan alınmıştır.

Günün Özeti

Haber Tarihi: 14 Haziran 2018 Perşembe 13:11

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    15 Aralık 2018