• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Google'ın algoritma değişiklikleri medya bağımsızlığını tehdit ediyor! Yayman: Bıçak kemiğe dayandı

Yeniakit Publisher
Yücel Kaya Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Google'ın algoritma değişiklikleri medya bağımsızlığını tehdit ediyor! Yayman: Bıçak kemiğe dayandı

Google'ın şeffaf olmayan algoritma güncellemeleri, haber sitelerinin trafiğini ciddi şekilde düşürürken, yayıncılar tarafından tepkiyle karşılandı. Bakan Uraloğlu'nun ardından, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hüseyin Yayman da Google tepki gösterdi: Bıçak kemiğe dayandı.

Google'ın 6 ay önce yayınladığı algoritma güncellemesi ve etkilerinin tartışması sürüyor. Bir günde yüzde 90 düşüşlerle karşılaşan İnternet medyası isyanda...  AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman Google hakkında bir açıklama yaptı.

 

GOOGLE'IN ALGORİTMA DEĞİŞİKLİKLERİ YAYINCILARI NASIL ETKİLİYOR

Google, 2024 yılında yaptığı şeffaf olmayan algoritma güncellemeleriyle dijital yayıncıların isyanına neden oldu. Özellikle "Keşfet" bölümünde yapılan değişiklikler, bazı haber sitelerinin trafiğini sıfırlarken, belirli platformlara ayrıcalık tanıdı. Bu durum, rekabet ortamını bozduğu gibi, halkın haber alma özgürlüğünü de tehdit ediyor.

 

YAYMAN'DAN GOOGLE'A SERT UYARI

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve TBMM Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, Google'ın uygulamalarına sert bir dille tepki gösterdi. Yayman, "Google’ı daha önce de rekabete aykırı uygulamaları konusunda uyarmıştık." diyen Yayman, "Ancak, son dönemde attıkları adımlar, dijital haberciliği tekelleştirme ve kendi seçtikleri içerikleri kullanıcılara dayatma girişimine dönüşmüştür. Şunu açıkça ifade etmek isteriz ki: Haber alma ve yayma özgürlüğü, demokratik toplumların temel taşlarından biridir. Google’ın algoritma adı altında keyfi uygulamalarla yayıncıları saf dışı bırakmasına, halkın doğru ve tarafsız bilgiye ulaşmasını engellemesine asla müsaade etmeyeceğiz" dedi. Yayman, Google'ın algoritma değişiklikleriyle medya bağımsızlığını tehdit ettiğini vurguladı.

GOOGLE'IN REKABET İHLALLERİNE KARŞI "BIÇAK KEMİĞE DAYANDI"

"Bu konunun sonuna kadar takipçisi olacağımızı ve Google’ın tek taraflı kararlarıyla medya dünyasını şekillendirmesine izin vermeyeceğimizi ve artık bıçağın kemiğe dayandığını kamuoyuna duyururuz" diyen Hüseyin Yayman, Google'dan beklentilerini üç maddede özetledi:

Şeffaflık: Google, algoritma değişiklikleri konusunda yayıncılara karşı şeffaf olmalı.

Adil Rekabet: Keşfet bölümünde her görüşten siteye eşit fırsat tanınmalı.

Medya Bağımsızlığı: Dijital platformlar, haber çeşitliliğini tehdit eden uygulamalarına son vermeli.

GOOGLE'IN TEKELCİ UYGULAMALARINA KARŞI SİYASİ TEPKİLER ARTIYOR

Google'ın algoritma değişiklikleri, sadece yayıncıların değil, siyasi otoritelerin de tepkisini çekti. Hüseyin Yayman, "Google'ın tek taraflı kararlarıyla medya dünyasını şekillendirmesine izin vermeyeceğiz" diyerek, konunun takipçisi olacaklarını belirtti. Yayman, Google'ın rekabeti ihlal eden uygulamalarına derhal son verilmesi çağrısında bulundu.

YAYINCILARIN TRAFİK DÜŞÜŞÜ İSYANA NEDEN OLDU

Google'ın 6 ay önce yaptığı algoritma güncellemesi, birçok haber sitesinin trafiğinde yüzde 90'lara varan düşüşlere neden oldu. Bu durum, özellikle bağımsız yayıncıların hayatta kalma mücadelesini zorlaştırırken, Google'ın tekelleşme eğilimini de gözler önüne serdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu da daha önce bu durumu "kabul edilemez" olarak nitelendirmişti.

GOOGLE'IN ŞEFFAFLIK VE ADİL REKABET BEKLENTİSİ

Google'ın son dönemdeki uygulamaları, dijital dünyada adil rekabeti tehdit ediyor. Yayıncılar ve siyasi otoriteler, Google'ın şeffaf ve adil bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurguluyor. Bu süreçte, medya bağımsızlığının korunması ve halkın doğru bilgiye erişim hakkının güvence altına alınması büyük önem taşıyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

hacı

sadece haber sitelerini mi reklam parası vermeyen bütün siteleri aşağıya atıyor. Benim site bütün arama motorlarında birinci iken google en alta atıyor ama para verdiğim de üste çıkarıyor kahrolası

Alp

Sosyal medya, arama motorları hepsinin bir amacı var. Yönlendirmek, yönetmek ve çıkar elde etmek. Babalarının hayrına iş yaparlar mı? Dünyayı zalimce yönetmeye çalışan, gençleri tuzaklara düşüren bir yönetim; yürümeniz için yol, iletişim kurmanız için uygulamalar geliştirir mi? 2×2=4 Failleri aynı olan bir sistem. Birinden kan akıyor, diğerinden rahmet mı akacak?
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23