• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

"Global rekabette merkez üssümüz Türkiye"

Yeniakit Publisher
2016-09-05 07:02:00 - 2016-09-05 00:06:44
"Global rekabette merkez üssümüz Türkiye"

Bu yıl kurdukları uluslararası alandaki çatı kuruluşları pladis’in özellikle çikolatada Türkiye’yi üs olarak kabul ettiğini belirten Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “2021 yılına kadar Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar lira daha yatırım yapacağız. Türkiye’deki fabrikalarda üretilen Godiva tablet çikolatalar tüm dünyaya gönderilecek” dedi

YILDIZ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, global arenada liderlik için adım adım ilerlediklerini belirterek orta vadede, çikolata satışlarını 2 misline çıkaracaklarını, bisküvi satışlarını yüzde 50’den fazla artıracaklarını belirterek, “Türkiye’yi pladis’in çikolata üssü olarak görüyoruz. Buradaki fabrikalarımız pladis’in en yeni ve en son teknolojiye sahip tesisleri. Yıldız Holding’in Türkiye’de 51 fabrikası var, bunların 11’i pladis çatısı altında. Türkiye’deki fabrikalarımız, tüm dünyadaki pladis fabrikaları içinde kapasite, istihdam ve teknoloji bakımından en iyileri arasında yer alıyor.  2021 yılına kadar Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar TL daha yatırım yapacağız. Türkiye’deki fabrikalarda üretilen Godiva tablet çikolatalar tüm dünyaya gönderilecek” dedi. 

GEBZE’YE AR-GE MERKEZİ

United Biscuits’i satın aldıktan sonra esas işi olan bisküvi, çikolata ve kek pazarında global konumunu daha da güçlendirmek amacıyla bu alanlarda faaliyet gösteren şirket ve markalarını pladis çatısı altında toplayan Yıldız Holding, global rekabete de Türkiye’den hazırlanıyor. pladis’in özellikle çikolata konusundaki merkez üssünün Türkiye olacağını belirten Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Gebze’de büyük bir Ar-Ge merkezi kuracakları müjdesini de verdi. 

GLOBAL OLMAYI İNGİLTERE’DEN BAŞLATTI

Türkiye’den bir grup gazeteciyi, pladis’in Londra Ofisi’nde ağırlayan Murat Ülker, global şirket olma hayallerinin 1970’lerde İngiltere’de atıldığını hatırlattı. Ülker, “1970’lerin sonunda İngiltere’de fabrika gezmiştik. O zamanlar Ortadoğu’ya ihracatımız yeni yeni başlamıştı. Bu fabrikaları görünce, “Biz de daha büyük bir yolculuğa çıkmalıyız dedik. Sonra 90’larda Amerikalı bisküvi devi Nabisco’un doğu kanadı satılıyordu, gittik teklif verdik. Alamadık ama, tecrübe edindik. O tecrübeler bugün bizi buralara taşıdı. Şimdi ise, global pazarın en aktif ve en hızlı büyüyen şirketi olmak için çalışıyoruz” bilgisini verdi. Kurdukları uluslararası pladis’in büyümesinin ana üssünün de Türkiye olacağını vurgulayan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 2021 yılı hedefleri ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Ülker, “Dünyada bisküvi-çikolata-kek kategorilerinin tamamında faaliyet gösteren iki global şirketten biriyiz. Diğer şirketlerin bu kadar geniş kategoride üretimi yok. Bu özelliğimiz, bizi rakiplerimiz arasında farklı ve güçlü kılıyor. Rakiplerimizden bizi ayıran bir diğer farkımız ise, güçlü yerel markalarımızın olması. Ülker, Türkiye’nin ve Ortadoğu’nun en güçlü markası. McVities İngiltere ve Avrupa’da, Godiva ise Amerika’da çok güçlü. Dolayısıyla iş stratejimizi kurarken global rakiplerimizde gördüğümüz gibi “tek bir çatı markamız olsun ve dünyanın her yerinde bu şekilde satılsın” gibi bir prensipten hareket etmiyoruz. Tam aksine ülkelerin lokal tatlarına ve ihtiyaçlarına uygun ürünler yapmayı önceliklendiriyoruz” ifadelerini kullandı. 

İngiltere’nin dünyada bisküvinin en çok tüketildiği ülke olduğu bilgisini veren Murat Ülker, “Sahip olduğumuz McVitie’s markası bu pazarda birinci. Biz çikolatalı ürünlerde ve talbet çikolatada henüz İngiltere’de yokuz. Ama olmak istiyoruz. Ülker, zaten Türkiye ve komşu coğrafyalarda lider marka. Ortadoğu ve Afrika’da Ülker’in liderliğini pekiştireceğiz. Amerika’da ise, yine sahip olduğumuz Godiva premium çikolata pazarında lider. Amerika’da bisküvi olarak şimdiye kadar yoktuk. Artık McVitie’s ile güçlü bir şekilde Amerika pazarına da giriyoruz. Erişilebilir premium çikolata üretimini Türkiye’den yapacağız. Çin’e kadar buradan ürün götüreceğiz” dedi.

DOLAR BAZINDA YÜZDE 17 BÜYÜME

2017, 2018 ve 2019 yıllarında dolar bazında yüzde 17 büyümeyi hedeflediklerini belirten Murat Ülker, “Böylece 2019’un sonuna pladis cirosunun 8.5 milyar dolar olmasını hedefliyoruz. Diğer taraftan bisküvi ve çikolata haricindeki işlerimizde satışlarımız olabilir” diye konuştu.

YÜZDE 100’Ü ÜLKER AİLESİ’NİN

Yıldız holding, United Biscuits ve Godiva’nın yüzde 100’ünün Ülker Ailesi’ne ait olduğunun altını net bir şekilde çizen Ülker, “Yani dünyanın her yerinde bulunan tüm şirketlerimiz ve varlıklarımızın sahibi Türkiye’de mukim Ülker Ailesi’dir. Bu şirketlerin hepsi Türk şirketidir. 1944’te kurulan Ülker ise, yüzde 42,73’ü İstanbul Borsası’nda halka açık olup yüzde 57,27’si ailemize aittir. Ülker, McVities, Godiva gibi ana markalarımızın da sahibi yine Yıldız Holding’dir. Yeni lanse edilecek global ürünlerimizin üretim üssü Türkiye’dir. pladis’in, en büyük kapasite ve istihdamı Türkiye’de bulunuyor. Hedefimiz, pladis’i 2019 itibariyle halka arza hazır hale getirmek” dedi.

HEDEFİMİZ DÜNYADA LİDER ŞİRKET OLMAK

pladis CEO’su Dr. Cem Karakaş da, “pladis, 13 ülkedeki 36 fabrikada 1 milyon ton bisküvi, 460 bin ton çikolata ve 40 bin ton sakız-şeker üretimi gerçekleştiriyor. Türkiye’de bisküvi, çikolata ve şekerleme pazarının lideri olarak hedefimiz, bu liderliğimizi uluslararası arenaya taşımak ve Türkiye’den çıkan, global arenadaki ilk lider şirket olmak” diye konuştu.

 

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23