Covid-19 altını fırlattı
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Yeni tip Corona virüsü (Covid-19) nedeniyle merkez bankalarının varlık alımlarına gitmeleri, devletlerin ise trilyonlarca dolarlık teşvik paketlerini uygulamaya almaları güvenli liman altına talebi arttırdı.
Ons altın, bin 898 dolarla son 9 yılın en yüksek seviyesine çıktı. Rekor düzey, bin 921 dolarla 2011 yılında görülmüştü. Ons altın yıllık bazda ise yaklaşık yüzde 25 değer kazandı. Buna paralel olarak gram altın da prim yaptı ve 417 liraya dayandı.