• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Çocuklarda iştahsızlık çözümleri

Çocukların sağlıklı gelişimleri için dengeli beslenmeleri gerekiyor. Çocukların iştahsızlığının altında kimi zaman sağlık sorunları kimi zaman ise psikolojik etkenler yatıyor olabilir. Doğru yöntemleri izleyerek çocuğunuzun iştahsızlığından kurtulmasına yardımcı olabilirsiniz. İşte, çocuklarda iştahsızlık çözümleri

2019-11-20 11:33:00 - 2019-11-20 11:56:44
Çocuklarda iştahsızlık çözümleri

Çocukların sağlıklı gelişimleri için dengeli beslenmeleri gerekiyor. Çocukların iştahsızlığının altında kimi zaman sağlık sorunları kimi zaman ise psikolojik etkenler yatıyor olabilir. Doğru yöntemleri izleyerek çocuğunuzun iştahsızlığından kurtulmasına yardımcı olabilirsiniz. İşte, çocuklarda iştahsızlık çözümleri

İştahsızlık nedir?

Açlık fizyolojik yeme ihtiyacı ve isteği olarak tanımlanmaktadır. İştah ise hoş tat ve tatmin ile ilişkili olasılıkla öğrenilmiş psikolojik yeme ihtiyaç ve isteğidir. İştahın sayısal olarak derecelendirilmesi mümkün değildir, genellikle az, normal ya da fazla olarak nitelendirilir.

İştahsızlığa yol açan sağlık sorunları nelerdir?

Anemi

Bağırsak parazitleri

Şeker hastalığı

Troid yetersizliği

Çölyak hastalığı

Vitamin ve minarel eksikliği

Kabızlık

Ülser

Çinko eksikliği

Bağırsak hastalıkları

Serebral palsi

Epilepsi

Yiyecek alerjisi

Psikolojik problemler

Çocuğunuz gerçekten iştahsız mı?

Anne ve babalar bazen çocuklar kendileri için yeterli olan miktarda beslenmese de biraz kuruntu yapabiliyorlar. Unutmayın çocukların mideleri yetişkinlerden çok daha küçük. Bu nedenle çocuğunuzun 3-4 gün içerisinde yediklerini, içtiklerini ve uyku saatlerini takip edip not alın. Sonrasında çocuk doktorunuz bu değerleri kontrol edebilir.

Çocuklarda iştahsızlık çözümleri

Aile sofrası önemli!

Çocuklarınızla birlikte yemeklerinizi yemeye özen gösterin. Kahvaltı ve akşam yemeklerinde ailecek sohbet ederken yemeklerinizi de afiyetle yiyebilirsiniz. Elbette bu esnada çocukların video izlemesine müsaade etmeyin.

Eğlenceli tabaklar

Çocuklar eğlenmeyi çok sever. Onlar dünyayı keşfederken eğlenmeyi, oyun oynamayı ön planda tutar. Siz de eğlenceli tabaklar hazırlayarak onların iştahlarını açabilirsiniz.

Dökse saça yesin

Annelerin en büyük hatalarından biri çocuklarının özgürce yemek yemelerine mani olmaları. Çocuklarınız çatal ve kaşık kavramayı öğrendikten sonra kendileri besleyebilirler. Bırakın kaşığını ağzına götürsün. Evet, etraf dağılabilir ancak bu şekilde çocuk hem yeme alışkanlığı kazanacak hem de özgüveni artacak.

Israr etmeyin

Herkesin damak tadı farklıdır. Çocuklar bazı yemeklere karşı tepkili olabilirler. Onlara bağırmayın, kızmayın sadece hazırladığınız yemeğin tadına bakmaları konusunda ricada bulunun. Siz ne yaparsanız yapın yemeğin tadına bakmıyorsa alternatifler hazırlayabilirsiniz. Örneğin tavuk yemeği yemeyen çocuğa sebzeli tavuk çorbası hazırlayabilirsiniz.

Abur cubura son

Çocuklar abur cuburlara bayılır. Gün içerisinde tükettikleri çikolata, şeker ya da cips gibi abur cuburlar iştahlarının azalmasına yol açar. Bu nedenle çocuklarınıza abur cubur değil sağlıklı atıştırmalıklar hazırlayın.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23