Bu hizmet alkışlanır
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
İsrafın önüne geçmek isteyen Nevşehir Belediyesi, kentin muhtelif yerlerine yerleştirdiği ‘Bayat Ekmek Kutularını’ yaygınlaştırıyor.
Nevşehir Belediyesi, ekmek israfını önlemek için kentin muhtelif yerlerine yerleştirdiği ‘Bayat Ekmek Kutularını’ yaygınlaştırıyor. Sayıları 200’e çıkarılan Bayat Ekmek Kutuları sayesinde hem şehirde israfın önüne geçiliyor hem de toplanan bayat ekmekler sokak hayvanlarına yemek olarak ulaştırılıyor. Her yıl tonlarca ekmeğin çöpe atıldığı günümüzde, israf edilen ekmekleri kazanıp, koruma altındaki hayvanlar için kullanmak isteyen Nevşehir Belediyesi, bu amaçla geçtiğimiz aylarda 21 mahalleye bayat ekmek kutusu yerleştirdi. Nevşehir Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün “Ekmek nimettir, yeri çöp değildir” sloganı ile başlattığı kampanya çerçevesinde ilk olarak 100 adet olan bayat ekmek kutularının sayısı arttırıldı. Başkan Rasim Arı, ekmek israfını önleme konusunda halkın bilinçlendirilmesi ve toplanan ekmeklerin hayvan barınaklarına gönderilmesi amaçlarını taşıyan proje kapsamında, ekmek israfıyla ilgili farkındalık oluşturmayı planladıklarını kaydetti. Şehrin çeşitli noktalarına yerleştirilen kutularda toplanan bayat ekmekler belediye ekiplerince düzenli olarak toplanarak Hayvan Kasabası’nda bulunan kedi ve köpeklerle götürülecek.