• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

ABD'den 'katliam' itirafı: Sivilleri öldürdük!

Yeniakit Publisher
2019-04-05 18:23:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
ABD'den 'katliam' itirafı: Sivilleri öldürdük!

ABD Afrika Komutanlığı, Somali’de geçen yıl düzenlediği hava saldırısında 2 sivilin öldüğünü itiraf etti.

ABD Afrika Komutanlığı (AFRICOM), Somali'de geçen yıl düzenlediği hava saldırısında 2 sivilin öldüğünü açıkladı.

AFRICOM'dan yapılan yazılı açıklamada, Nisan 2018'de ülkenin el-Burr bölgesinde Eş-Şebab'ı hedef alan hava saldırısında 2 sivilin yaşamını yitirdiğinin tespit edildiği belirtildi.

Saldırı sonrası yapılan iç denetleme raporlarının geçen hafta ulaştırılması sayesinde hadisenin açığa çıktığına dikkat çekilen açıklamada, "Maalesef, bulgular daha önce AFRICOM merkezine uygun şekilde bildirilmedi." ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, söz konusu sivil kayıplarının Uluslararası Af Örgütünün (Amnesty), geçen ay yayımladığı "Somali'de Gizli ABD Savaşı" başlıklı raporda yer almadığına da işaret edildi.

Amnesty raporunda, Ekim 2017-Aralık 2018 döneminde ABD'nin Somali'de düzenlediği 5 hava saldırısında 14 sivili öldürdüğünü ileri sürmüş, ABD ordusu iddiaları reddetmişti.

AFRICOM, ülkede 2019'da 28, 2018'de 47, 2017'de ise 35 hava saldırısı yaptı.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23