• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

21 Şubat 2024: Günün Âyet ve Hadisi

Yeniakit Publisher
2024-02-21 07:29:00 - 2024-02-21 08:42:49
21 Şubat 2024: Günün Âyet ve Hadisi

Sizler için hazırladığımız 'Günün Âyet ve Hadisi' ile 'Günün Sözü'nü istifadelerinize (21 Şubat 2024) sunuyoruz...

VAHYİN DİLİNDEN



Öğle namazının farz olduğuna dair ayet:

وَلَهُ الْحَمْدُ فِي السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ وَعَشِياًّ وَحٖينَ تُظْهِرُونَ

Esirgeyen, bağışlayan Allah'ın adıyla

"Göklerde ve yerde her türlü övgü O’na mahsustur. Gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde de O’nu tesbih edin."

(Rûm Suresi - 18) (Meâl Kaynak: Diyanet İşleri başkanlığı)

TEFSİRİ:
ÖNE ÇIKAN VİDEO

Tefsirlerde genellikle, 17. âyetin “akşam vaktine eriştiğinizde” şeklinde çevrilen kısmıyla akşam ve yatsı namazlarının, “sabah kalktığınızda” kısmıyla sabah namazının, 18. âyetin “akşam üstü” şeklinde tercüme edilen kısmıyla ikindi namazının, “öğle vaktine ulaştığınızda” kısmıyla da öğle namazının kastedildiği yorumu yapılmıştır. Dolayısıyla âlimler arasında, –diğer delillerin yanı sıra– sûrenin Mekkî oluşu dikkate alınarak beş vakit namazın Mekke’de farz kılındığı görüşü ağır basmaktadır. Tâbiûn âlimlerinden Hasan-ı Basrî ise namazın muayyen vakitlere bağlı bir farîza haline gelmesinin Medine dönemine rastladığı ve 17. âyetin Medine’de nâzil olduğu kanaatindedir (Zemahşerî, III, 200).

Allah’ı tesbih etme talebine ilişkin vakitlerin genellikle insanların uyku ihtiyacının yoğunlaştığı gecenin orta zamanları dışında tutulması bir taraftan ibadetlerde ortalama insan gerçeğine uygun bir düzenlemenin hedeflendiğini, diğer taraftan da ibadetin, şuurun açık olduğu bir sırada yapılmasıyla değer taşıdığını, yani asıl amacın kulluk bilincinin canlı tutulması olduğunu göstermektedir. Müzzemmil sûresindeki (73/1) gece namazına kalkma hitabı ise ibadet şuuru hep açık olan Resûlullah’a yönelik olup bu ibadet müminlere farz kılınmamıştır.

Yine de onların nâfile olarak bu ibadeti yapmaları, ibadet haz ve şuurunun beşerî ihtiyaçlara galip gelmesini sağlayacak; daha doğrusu kendilerini buna alıştırmış olacaklardır (beş vakit namazın farz rek‘atları sayısını esas alarak günlük ibadetin yirmi dört saate dağılımını gösteren bir izah için bk. Râzî, XXV, 104-105; namaz vakitleri hakkında bk. İsrâ 17/78-79). Tefsirlerde yer alan bir rivayete göre Resûlullah ashabına, “Size yüce Allah’ın, dostu İbrâhim peygamberi niçin ‘vefâkâr’ olarak nitelediğini haber vereyim mi?” demiş, ardından “Çünkü o sabah akşam şu sözü tekrar ederdi” buyurmuş ve bu iki âyeti okumuştur (Şevkânî, IV, 255).

Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 4 Sayfa: 299-300


 

ALLAH RESULÜ'NDEN (Sallelahu Aleyhi ve Sellem)  

Hz. Âişe radıyallahu anhâ şöyle buyurdu: "Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem öğle namazının farzından önceki dört rek`at ile sabah namazının farzından önceki iki rek`atı hiç terk etmezdi."

Kaynak: Buhârî, Teheccüd 34

“Bir kimse öğle namazının farzından önce dört, farzından sonra da iki rek`at sünneti devamlı olarak kılarsa, Allah Teâlâ onu cehenneme haram kılar.”

Kaynak: Ebû Dâvûd, Tatavvu 7

 

 GÜNÜN SÖZÜ:




Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Gültekin

REÇETSİ SAĞLAM DOKTORUN İLAÇLARI RED EDİLİR Mİ?, KURAN-I KERİM REÇETEMİZ, SÜNNETLER ONUN İLACI HER Kİ BU İLAÇLARI KULLANIRSA HİÇ HASTA OLUR MU? DÜNYALIK VE AHİTERLİK BÜTÜN HASTALIKLAR, BU RECETE VE İLAÇLARDAN UZAKLAŞMAKLA MEYDANA GELİYOR. HASTA OLMAK İSTEMEYEN BUNLARI UYGULASIN VE İLAÇLARI KULLANSIN.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23