• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
16
Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

2020-10-12 15:01:49
Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

Koronavirüs pandemisinin dünyayı etkisi altına almasıyla hepimiz bağışıklık sistemine daha fazla dikkat etmeye başladık. Güçlü bir bağışıklık için, sağlıklı ve dengeli beslenmenin, fiziksel aktivitenin ve düzenli uykunun önemi büyük. Peki güçlü bir bağışıklık için beslenmede nelere dikkat etmeliyiz?

#1
Foto - Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi.

Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak konu hakkında bilgiler verdi.

#2
Foto - 1. C vitaminini alımını abartmayın! C vitamini güçlü bir antioksidan ve iyi bir enfeksiyon savar fakat; günlük almanız gerekenden fazla tükettiğiniz C vitamini idrar ile atıldığından C vitamini alımını arttırmak adına yediğiniz meyve porsiyonları kilo yönetiminize de olumsuz etki edebilir.

1. C vitaminini alımını abartmayın! C vitamini güçlü bir antioksidan ve iyi bir enfeksiyon savar fakat; günlük almanız gerekenden fazla tükettiğiniz C vitamini idrar ile atıldığından C vitamini alımını arttırmak adına yediğiniz meyve porsiyonları kilo yönetiminize de olumsuz etki edebilir.

#3
Foto - Yetişkinler için C vitamini günlük gereksinimi 60 mg’dır. 1 orta boy kivi veya 1 orta boy portakaldan bu gereksinimi rahatlıkla karşılayabilirsiniz!

Yetişkinler için C vitamini günlük gereksinimi 60 mg’dır. 1 orta boy kivi veya 1 orta boy portakaldan bu gereksinimi rahatlıkla karşılayabilirsiniz!

#4
Foto - 2. Bağışıklık sistemi = Çinko Kan değerlerinde çinko değerinizin düşük olması, daha sık hastalıklara yakalanma riski demek! Bu yüzden değerlerinize baktırdığınız zaman bu minerale baktırmanız ve gerekiyorsa uzman önerisiyle besinsel veya dışarıdan takviyesine başlamalısınız.

2. Bağışıklık sistemi = Çinko Kan değerlerinde çinko değerinizin düşük olması, daha sık hastalıklara yakalanma riski demek! Bu yüzden değerlerinize baktırdığınız zaman bu minerale baktırmanız ve gerekiyorsa uzman önerisiyle besinsel veya dışarıdan takviyesine başlamalısınız.

#5
Foto - Çinko değerlerini besin yoluyla desteklemek için de öğünlerinde özellikle; hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller ve deniz ürünleri, kajuya yer vermelisin.

Çinko değerlerini besin yoluyla desteklemek için de öğünlerinde özellikle; hindi eti, kabak çekirdeği, kuru baklagiller ve deniz ürünleri, kajuya yer vermelisin.

#6
Foto - 3. Köklerde sağlık var unutmayın! Sebzeler, içerdikleri güçlü antioksidanlar sayesinde bağışıklık sisteminizin koruyucusudur. Kereviz, turp, kırmızı pancar gibi kök yumru sebzelere, pırasa, soğan, sarımsak gibi soğanlı; ıspanak, pazı, roka, tere gibi toprak üstü sebzeleri tüketmeyi ihmal etmeyin!

3. Köklerde sağlık var unutmayın! Sebzeler, içerdikleri güçlü antioksidanlar sayesinde bağışıklık sisteminizin koruyucusudur. Kereviz, turp, kırmızı pancar gibi kök yumru sebzelere, pırasa, soğan, sarımsak gibi soğanlı; ıspanak, pazı, roka, tere gibi toprak üstü sebzeleri tüketmeyi ihmal etmeyin!

#7
Foto - 4. Kefirli tariflere mutfağınızda daha çok yer açın! Smoothie ve salata soslarında yoğurt yerine kefir kullanarak bağışıklık sisteminizi güçlendirmeyi ihmal etmeyin.

4. Kefirli tariflere mutfağınızda daha çok yer açın! Smoothie ve salata soslarında yoğurt yerine kefir kullanarak bağışıklık sisteminizi güçlendirmeyi ihmal etmeyin.

#8
Foto - 5. D vitamini Son 10 yılda yapılan çalışmalar, D vitaminin bağışıklık üzerine olan etkilerini ortaya koymuştur. Özellikle kapalı ortamlarda çalışıyorsanız, kan tahlili yaptırıp doktorunuz kontrolünde ve uygun dozda D vitamini desteği almayı unutmayın!

5. D vitamini Son 10 yılda yapılan çalışmalar, D vitaminin bağışıklık üzerine olan etkilerini ortaya koymuştur. Özellikle kapalı ortamlarda çalışıyorsanız, kan tahlili yaptırıp doktorunuz kontrolünde ve uygun dozda D vitamini desteği almayı unutmayın!

#9
Foto - 6. Yeterli miktarda su tüketin Su, bağışıklık sisteminin en önemli destekleyicisidir. Günde en az 2-2,5 lt su tüketilmelidir.

6. Yeterli miktarda su tüketin Su, bağışıklık sisteminin en önemli destekleyicisidir. Günde en az 2-2,5 lt su tüketilmelidir.

#10
Foto - 7. Haftada en az 2 defa kurubaklagil tüketin Kurubaklagiller, içerisindeki protein, lif, demir, çinko, magnezyum ve folik asit sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici etki göstermektedir. Kurubaklagilli ve bol yeşillikli bir salata bağışıklık güçlendirici etki gösterirken aynı zamanda besleyici ve doyurucu bir ana öğün alternatifi de olabilir.

7. Haftada en az 2 defa kurubaklagil tüketin Kurubaklagiller, içerisindeki protein, lif, demir, çinko, magnezyum ve folik asit sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici etki göstermektedir. Kurubaklagilli ve bol yeşillikli bir salata bağışıklık güçlendirici etki gösterirken aynı zamanda besleyici ve doyurucu bir ana öğün alternatifi de olabilir.

#11
Foto - 8. Haftada en az 2 defa balık tüketin Omega-3 bağışıklık düzenleyici ve destekleyici özelliğe sahiptir. Haftada 2 defa balık tüketmenin yanında, beslenmenize ceviz, keten tohumu, chia tohumu, semizotu gibi omega-3 kaynaklarını da ekleyin.

8. Haftada en az 2 defa balık tüketin Omega-3 bağışıklık düzenleyici ve destekleyici özelliğe sahiptir. Haftada 2 defa balık tüketmenin yanında, beslenmenize ceviz, keten tohumu, chia tohumu, semizotu gibi omega-3 kaynaklarını da ekleyin.

#12
Foto - 9. Yulaf, sarımsak ve yeşil çay tüketin Yulaf içinde bulunan beta glukan ve çinko sayesinde, sarımsak allicin, yeşil çay ise kateşin sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici etki göstermektedir.

9. Yulaf, sarımsak ve yeşil çay tüketin Yulaf içinde bulunan beta glukan ve çinko sayesinde, sarımsak allicin, yeşil çay ise kateşin sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirici etki göstermektedir.

#13
Foto - 10. Bağışıklık dostu: Baharat mix Hem yemeklere lezzet katacağınız, hem bağışıklığınızı kuvvetlendireceğiniz baharat mixi kullanmayı ihmal etmeyin.

10. Bağışıklık dostu: Baharat mix Hem yemeklere lezzet katacağınız, hem bağışıklığınızı kuvvetlendireceğiniz baharat mixi kullanmayı ihmal etmeyin.

#14
Foto - İçerisinde, pul biber-nane-kekik-zencefil-zerdeçal-kimyon-karabiber karıştırarak yemeğinize, salatanıza veya yoğurdunuza rahatlıkla ekleyebilirsiniz.

İçerisinde, pul biber-nane-kekik-zencefil-zerdeçal-kimyon-karabiber karıştırarak yemeğinize, salatanıza veya yoğurdunuza rahatlıkla ekleyebilirsiniz.

#15
Foto - 11. Bitki çaylarından destek alın Soğuk algınlığına karşı 3 silahşör ile önlem alın: adaçayı, ekinezya ve ıhlamur.

11. Bitki çaylarından destek alın Soğuk algınlığına karşı 3 silahşör ile önlem alın: adaçayı, ekinezya ve ıhlamur.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23