• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
DOKTORLAR KOVİD-19'LA SAVAŞI ANLATIYOR -

DOKTORLAR KOVİD-19'LA SAVAŞI ANLATIYOR - "Beni ölümün eşiğine getiren virüs mücadele azmimi daha da artırdı"

Göğüs Hastalıkları Uzmanı ve Akademik Solunum Derneği Başkanı Prof. Dr. Bülent Tutluoğlu: - "Yoğun bakımda entübe kaldım. İlk başlarda işler kötü gitmiş, oldukça riskli bir duruma girmişim. Doktor arkadaşlarda beni kaybedeceklerine dair düşünceler başlamış. Ancak deneyimli hekim arkadaşlarım o süreci iyi yönetmişler, 12 günün sonunda suni solunum cihazından çıkarıldım ve uyandırıldım" - "8 gün daha yoğun bakımda kaldım. Sonra normal servise çıktım, toplamda 31-32 gün hastanede yatma süreci oldu. O yoğun bakımda yatmanın sıkıntılarını sonra çok yaşadım. Kaslarda erime ve yürüme güçlüğü başladı. Bir süre yürüteçlerle yürümek zorunda kaldım" - "Kas erimelerini de düzgün beslenme ve kas egzersizleriyle telafi ediyorum ama ufak tefek arızalar kaldı, gözlerimde görme sorunu oluştu ve ağır bir katarakt oldum. Yine yoğun bakımda uzun süre kalmamdan dolayı oluşan yaralar nedeniyle iki aya yakın tedavi oldum ama hala o bölgeler hissiz" - "Bütün ilaçlara rağmen ilk başta bünyem tedaviye cevap vermedi. Yine de ölüm korkusu veya ciddi bir moral bozukluğu yaşamadım" - "Beni ölümün eşiğine getiren bu virüs, kendisiyle mücadele azmimi daha da artırdı ve motive olmamı sağladı. Daha önce Astım, KOAH, alerji gibi alanlarda araştırmalarım yoğunlaşmıştı. Şu an daha çok Kovid-19 konusunda inceleme ve araştırmaya ağırlık veriyorum. 'Hastalarıma ne katabilirim, mücadelede bir adım nasıl öne geçebiliriz?' gibi konulara yoğunlaştım"

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23