• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

EYT'nin hazineye maliyeti belli oldu! Parça parça emeklilik formülü

EYT'de herkesin bir anda emekli olması mümkün görünmüyor. Bu kapsamda topluca değil, parça parça emeklilik yöntemi planlanıyor. EYT'nin ilk yılında hazineye maliyetinin ise; 90-110 milyar lirayı bulacağı tahmin ediliyor.

29 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Rasim

Kardeşim onu bunu boş ver 1995 sigorta girişim günüm ve yılım dolu eyt çıkarsa bana vurcakmı onu söyleyin Devletin Bildiği Doğrudur Gerisi Teferruattır Devletin Bildiği En Mantıklısı Geriye bakmayalım Önümüze Bakalım
  • 4 Yıl Önce

Erdal sezgin

Ben 4 13 1998 girişim var 5235 gun yatirmiş pirimim var tam olarak eyt faydalanibilirmiyim
  • 4 Yıl Önce

Hakkı yenen emekli

Bende emeklilikte yaşa takıldım ve emekli oldum benim dört yılım ne olacak benim hakkımı kim verecek hani verilen hak geri alınmazdi hani devlette şeffaflık vardı hani devamlılık vardı bu sadece parası olan için mi geçerli
  • 4 Yıl Önce

eyt li rüştü

eyt yasası 1999 öncesi hakları ile verilmeli bence neden yahuu adamların torunları bile oldu özel sektörde iş bulmak kolay mı Allah aşkına kamuda zaten girmek zor ne yapsın adamlar önceki hükümetler 1999 yılından bahsediyoruz kanunları geriye yürüttü maç başladı hoop yasa ile o dönem çalışanlar magdur oldu el vicdan kanunlar geriye yürümez dediler o dönem hükümeti 1999 da sanırım 1447 yasa ile vatandaş 23 sene bekledi yahuu bu sorunu reis çözer be yapar Tayyip baba duy sesimizi
  • 4 Yıl Önce

Bursali

Suriyelilere var ama kaç para harcandığını devlete sorun dudaginiz ucuklasin  
  • 4 Yıl Önce

EYT

Hazineye hiçbir şey yük değil bir EYT mi yük bu EYT lilerden kesilen paralar nerde
  • 4 Yıl Önce

Özcan

EYT Emeklilikte Yasaya takılanlar dünyada hiçbir kanun geriye isletilemez bu hak Hasbi anlamına gelir
  • 4 Yıl Önce

Yakup

Doğru değil eyt nin çıkması avrupada tam tersi uzatılmaya çalışılıyor
  • 4 Yıl Önce

lkj

Avrupanın zengini Alamanyada emeklilik yaşını 67 ya çıkarmak istedi. bizde tamtersi emeklilik düşürülmeye çalışıyor. bari emeklilik yaşını 35 -- e 40 a düşürün baride 8 milyon bayram etsin . degirmenin suyu nereden gelecekse
  • 4 Yıl Önce

Tayfun

23 yıl önce çıkmış bir yasa neden şimdi gündeme geldi biz 10 sene bekledik o zaman bizimde beklediğimiz yıl kadar paramız hesaplanıp toplu verilmesi lazım adalet böyle sağlanır yada herkes yaşını beklesin oy için hiç bir işe yaramaz çünkü 4 üçü bekeldi emekli oldu şimdiki emekliler düşük maaş ile gecinemez ken ekonomiye yeni yük getirmenin anlamı var mı bide gençlerimizin geleceğini düşünelim onlar 60 65 yaşında olacak emeklilik başında başka ortası başka sonu başka formül olmaz eyt oradakilerin günahı ne o kadar beklediler
  • 4 Yıl Önce

Vatandaş.

Bu ülkede çok fazla fazla fazla kamu çalışanlarının yüzünden, özel sektör insanı cezalandırılıyor, bu lanet sistem özeldeki fakir fukarayı, garip gurebayı kamudaki insana köle yapmış, işsizlik azalsın, istihdam olsun diye şiştikçe şişirilmiş, sonra nerede kaynak, oh ne güzel milletin yarısı yarısına çalışsın, sgk emeklisi emekliliktede rahat etmesin, devlet kamunun devleti, asgari ücret arkasına saklanmış, zengin işverenin devleti, sonra içimizdeki ahmaklar mültecilere sarıyor, kardeşim sen kendin mülteci durumuna düşmüşsün, bu haksız sistem, seni mahvetmiş, hain muhalefetin toplum yararına hiçbir yerde çalışması yok işi gücü hainlik, rant, hırsızlık, bu ülkenin en büyük utancı yerli, milli, bir muhalefetinin olmayışıdır.
  • 4 Yıl Önce

Vejo

Yani normal emeklilerin maaşı tehlikede bu durum devlet emekli maaşını ödemekte zorlanır ak parti eyt yi çıkarırsa 20 senedir oy verdiğim ak partiye oy vermem ben yedi sene yaş bekledim ben mağdurun bize günah degilmi ben fazla fazla pirim ödedim 7 sene yaş bekledim 2016 yılında emekli oldum bir sene erken emekli olmak için askerliğimi borçlandım ozamanki para ile 6500 tl ödedim 10500 gün pirimim var günah degilmi bu kanun çıkarsa hakkımı hela etmiyorum ak partiye oy yok zillete hiç yok geçersiz oy kullanırım artık haram olsun hakkim
  • 4 Yıl Önce

Mistij

Ben 8 Senedir Bekliyorun Daha 3 Sene Daha Beklemem Lazim Bizim Gunahimiz Ne Sadece Kendini Dusunme.

Çılgın Türk

2002 de memur sayısı 2.5 milyon 2022 memur sayısı 5.4 milyon tamemen çiftlik özelleştirmelere rağmen 14 milyon yabancıya ekmek çıkar hergun mecbur yemekte vereceksin saraylar yap memuru besle ek ödemeler v.s siyaseti fonla sonra eyt batırır madem öyle 52 yaşından önce emekli ettiklerinin maaşlarını aldıkları yıl oranında kes eyt 52 sınırı getir öncekilere verdiğin parayla olacakları finanse et ilk saydiklarimida düzelt al sana kaynak
  • 4 Yıl Önce

EYT Lİ 52

SIKINTI DEVLET YARDIMI ALIP SGK SIZ ÇALIŞAN 1,5-2 MİLYON İNSAN VAR. BUNLAR YÜK DEĞİLDE BİZ 7000-8000-9000-10000 GÜN PRİM ÖDEMİŞ 4/A LI LAR MI YÜK. ZARAR AÇIKLAYIP DEVLET YARDIMI ALAN KLÜPLER FİRMALAR YÜK DEĞİL BİZ DÜRÜST PRİMİNİ VERGİSİNİ ÖDEYEN , DEVLET YARDIMI ALMAYAN EYT LİLER YÜK ÖYLEMİ. ALLAH AŞKINA ÖZEL SEKTÖR ANAMIZI AĞLATTI , DEVLET DENETLEMESİ YOK. AVRUPA ÇALIŞMA ŞARTLARINI VE KAZANÇLARINI BANA VERİN BEN 60-65 YAŞA AĞZIMI AÇARSAM NAMERDİM
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

İnşallah hakkımızda hayırlısı olur, kamu sistemi kalkarda devlet büyük bir külfetten kurtulur, kaynakta bulunur.

Abdülhamid EROL

Kardeşim piyasada yaşi 50 girmiş kisileri kimse işe almıyor Türkiye şartlarında 50 girmiş bir insan zaten pilli bitmiş demek ... Avrupa'da da öyle mi hayat şartları ...sayın yetkiler gözlüğünüzü çıkarın yeter bu eziyet eyt ..için ...
  • 4 Yıl Önce

popüler

6 mlyn eyt li hemmen emekli edilsin. eski emeklilik yasası geri gelsin. hükümet seçime kadar 500 binden fazla kamu alımı yapsın. (erdogan secimi kazanmayida garanti eder ) işte ozaman kürt çalsın çingen oynasın. haa dahi bay kemal ne demişti hatırlayalım emeklilik 80 yasinada çıkarılsa bu ssk ......
  • 4 Yıl Önce

serhat

iyi işte hükümetin zengingin ettiklerinin birinin hesabında ki para yeterdi eyt ye. isviçrede hesabı olanların hesaplarına el koysun devlet özelleştirme zenginleri patır patır borsaya açılanlar hadi bakalım hükümet yüzünü halka dönmesse herşeyi kaybedecek vatandaş kan ağlıyor. asğari ücretliler açlıkla boğuşuyor akp bir çok şeyde zaten çok geç kaldı sizde farkındasınız millet kan ağlarken kamu kaynaklarını hep belli ailelere kaydırdı
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

Hükümet kadar başına taş düşsün desem yazık, sizin gibi saflar olduğu müddetçe daha çok eziliriz, bütün sıkıntı hain muhalefettedir.

Mustafa

Bu sistem cumhuriyet kuruldu kurulalı böyle, bunu kuran paşa, paşalar, kamu için kurmuş, iktidarın ne suçu var, iktidarın tek suçu kamuyu küçültmemesidir.

halil baba

En mantıklısı bu. Parça parça emeklilik. Aksi halde ekonomi çıkmaza girecektir. Yani çok daha açıkçası isteseniz de istemeseniz de büyük sıkıntılar yaşanır. Buna da kimsenin hakkı yok.Ha, adam gelmiş 55 yaşına, emekli olsun . Ama bu yaşın altında emeklilik zaten emeklilik değildir. Kaçmaktır. Kaçmaya yol aramaktır. İster devlet olsun, ister millet olsun, ister hükümet olsun 55 yaşın altındaki emekliliğe onay verirse bu tarihe bir çeşit hainlik olarak geçer. Özellikle de bu gibi zorlu yılların tam ortasında. Küresel baskıların, iç siyasi baskıların altında kalmış bir Türkiye'nin balyaya balya altınları yok. Fersah fersah altın yatakları yok.Petrol zengini bir ülke de değil.Anlatabildiysem ne güzel. Anlatamadıysam demek ki daha çok çalışmam gerekir. Anlayışınızdan ötürü de şükranlarımı arz ederim. Güzellikle kalınız.
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

Güzel konuşmuşsun, mantılı aması var, özel sektör hakkında bilgin az.

osmanmert

50-52 yaş gayet iyi daha fazla düşürülmemesi lazım.
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

Kime göre, neye göre, özel sektör işçiyi devlet güvencesiyle, insani çalışma koşullarıyla, kamu ücretleriyle işe alsın, yetmişbeş yaşında emekli olalım.

Putsavar

Türkiye'den yabancıları gönderin bu sorun biter. Afganı bilmem ne memleketlisi ayın başında kazandığı pararayı hemen dolar yapıp memleketine gönderiyor. Her ay ülkede milyarlarca dolar çıkıyor ekonomiyi vuruyor. Bu eyt'liler ise aldığı parayı dolara çevirmeyecek. Bakkalda kasapta harcayacak. Her yerde vergi var, yani devletin yılda verdiği 100 Milyar para en geç bir sonrali yıl geri kasasına girecek. Yani ekonomiyi eyt bozmaz ama bozan çok faktör var
  • 4 Yıl Önce

Akm

ha bravo kardeş sorun sadece istilacilar Suriyeli,Afgan ,Özbek,Pakistanlı ,türkmeni milyonlarca gencimiz ışsız milyonlarca aile ha böyle perişan sonuç ortada en büyük sorun AKpartinin istilaciları hayırlısıyla akıllı birisi çıkar bunları geldiği yere gönderir yoksa bizim öyle bir göç politikamız yok onlara ayrılmış bütçemiz yok

Mustafa

Kardeşim ne içiyorsunuz siz, afganın dolarından ne olacak, senin tüsiattan haberin varmı, bunlarla aynı fikirde olan iş adamları, şirketler, var, devletten kredi çekip dolar alan şerefsizler var, hainler var, hain muhalefet var, kaynakmı istersin, şu muhalefetin ülkeye zararını durdur, alsana kaynak.

Mustafa

Kamuda kaynak var ama saçma sapan uygulamalara, kamuda fazla personel, yüksek maaş, gereksiz harcamalara giden para, birde eşden ayrı babadan ayrı emekli maaşı alanlar, babanın maaşı önce anneye, sonra dul kızına geçiyor, devlet yüzyıl emekli maaşı ödüyor, bunlara bir yasal düzenleme getirin, özel sektör berbat, bu hukuk sistemini kuran , çalışma hayatında adaletsiz sistemi kuran darbeciler lanet insanların biriymiş, malesef sistemi kamu için kurmuşlar, evlilikleri yok etmişler, sosyal düzeni bozmuşlar.
  • 4 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23