Eğitim Meselemiz
Eğitim Meselemiz
RECEP ÖNCEL
Okullar açılıyor.
Türkiye’nin en önemli meselesi eğitimdir.
Ülkemiz bir dönem maalesef modernizm akımından etkilendi.
Meselelere yanlış teşhis konularak Avrupa’nın yaşantısı alındı, kendi değerlerimiz unutturuldu. Ama maddi anlamda fen ve teknolojide gerekenler yapılamadı.
Özellikle Amerikan Fulbright Eğitim Programı 1949 yılında yapılan anlaşmalar neticesinde, Türk Eğitim Sistemine monte edilmeye çalışıldı.
Neticede Batı hayranı, kendi değerlerine yabancı hatta düşman olan, kendi insanına tepeden bakan, kişiliksiz ve özgüveni olmayan, bir nesil meydana geldi.
Türkiye’de çok sıkıntılı zamanlar yaşadık.
Bendeniz, 28 Şubat Sürecinde Büyük Selçuklu Vakfı Başkanlığı yaptım. Armağan Eğitim Anonim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı oldum. Bu vesileyle 11 yıl eğitim camiasının içinde bulundum.
Biz o dönemde, birçok zorlukla mücadele ettik ve engellemeyle karşılaştık. Üzülerek hatırlarım; ‘okul binamızda lavabolarda abdest yeri var ve mescit bulunuyor’ diye, açılışımıza izin verilmemişti. Hâlbuki fiziki mekân ve teknik olarak, en yeni model teçhizata sahiptik.
Eğitim işi ayrı bir fedakârlıktır.
Eğitim zevk ve mutluluk mesleğidir.
Eğitim bir ideal ve bir dava tutkusunu ifade eder.
Okulda görev yaptığım zamanlar, teneffüslerde bahçeye çıkar, koşturan öğrencileri seyreder ve bundan mesut olurdum.
Çok şükür o zaman bizim okullarımızda okuyan gençler, şimdi büyüdüler. Üniversite bitirip meslek sahibi oldular ve memlekete hizmet ediyorlar.
Son yıllarda Millî Eğitim Bakanlığımız, devlet okullarımız ve özel okul açan eğitimciler, eski yanlış uygulamalardan kurtulmaya iyi işler yapmaya çalışıyorlar.
Bu yıl Adabilim Okulları Konya’da şube açtılar.
Genel Müdür Ahmet Özen Bey; okulun tecrübesini ve pedagojik çalışmalarını, öğrencilerle buluşturmayı hedefliyor.
Eğitim sisteminin; çocukları tabiattan ve maneviyattan kopardığına dikkat çekiyor.
Adab-ilim, ahlak, akademi, sanat ve kültürü geliştirmeyi hedefliyor. Öğrencileri merkeze alan, bireysel gelişimi sağlayan, hayatla doğrudan bağ kuran, değerlerle yoğrulmuş bir eğitim planlaması sunuyor.
Okulda eğitim; sadece sınıf duvarlarının içinde değil, hayatın tüm alanlarında devam ediyor ve şu hususları kapsıyor;
1-Hayat Okul Projesi; Ortaokul öğrencileri, yaz aylarında meslek erbabının yanında çıraklık yaparak, gerçek hayatı deneyimliyor.
2-Geleceğimi Seçiyorum Projesi; Lise öğrencileri, 9.sınıftan itibaren mesleki stajlarla, kariyerlerini yönlendirme fırsatı buluyor.
3-Branş Spor Eğitimleri; Öğrenciler kendi seçtikleri spor branşlarında, profesyonel antrenörler eşliğinde eğitim alıyorlar.
4-Sanat ve Yetenek Atölyeleri; Ahşap, seramik, tiyatro, robotik kodlama ve mutfak gibi alanlarda, öğrenciler kendi ilgilerine göre eğitim görüyor.
5-Okulda; Kültürel, Sosyal ve Sanatsal Gelişime önem veriliyor. Kitap günleri, yazar söyleşileri, bireysel sergiler, okul orkestrası konserleri, şiir akşamları ve öğrenci dergileri ile kültür hayatına katkıda bulunuyorlar.
6-Veliler eğitim sistemine dâhil edilerek, aile içi iletişim ve kültür bağları kuvvetlendiriliyor.
7-Adab-ı muaşeret, sorumluluk, adalet, sabır ve dostluk gibi konularda, düzenli eğitimler gerçekleştiriliyor.
8-Teknoloji ve Dil Eğitimine özel önem veriliyor. Kodlama, yazılım proje atölyeleriyle, teknolojinin doğru kullanımı hedefleniyor. Dil Eğitiminde; Arapça ve İngilizce dillerinde kur sistemiyle, tam öğrenme sağlanıyor.
9-Beslenmeden Kıyafete kadar, her hususta öğrencilerin sağlığına önem veriliyor. Kantinsiz okul modeliyle, helal yemekler ve sağlıklı okul kıyafetleri ile eğitime yeni bir soluk getirmeye çalışılıyor.
10-Yalnızca başarılı değil; ahlaklı, üretken, becerikli, yenilikçi ve hayata hazır bireyler yetiştirmek hedefleniyor.
İfade etmeye çalıştığımız gibi, esas mesele; ‘İyi Eğitim Vermek İyi Nesiller Yetiştirmektir.’
Malum içinde bulunduğumuz 2025 yılı, Aile Yılı olarak ilan edildi. Eğitim ailede başlar ve okulda devam eder.
Bir milletin geleceğini görmek isterseniz, gençlerine bakabilirsiniz.
Ama üzücü bir gerçek, gençler kaybediliyor. Kötü alışkanlıklar, gençliği ve ülkenin yarınlarını mahvediyor.
Günümüzde evlatlarımız maneviyattan yoksun hâle geldiler. Gençlerimizi; internet, sosyal medya, içki, uyuşturucu, kumar ve zinadan kurtarmalıyız. Okullarımız eğitim yuvalarıdır ve gençlerin flört mekânları değildir.
Ayrıca İmam Hatiplerin önünü kesmek için uygulamaya alınan kesintisiz eğitim sistemi sonucunda, Meslek liselerinde yeterli eğitim verilemedi ve ara eleman ihtiyacı giderilemedi. Bugün sanayide çalışacak eleman bulunamıyor. Artık teknik elemanlar, bazı alanlarda üniversite mezunlarından daha çok maaş alıyorlar.
Herkes üniversite mezunu olması, ülkemizin ihtiyaçlarına uygun değildir. Bu ülkenin her alanda insana ihtiyacı vardır.
Kısaca yaşanan süreç bu ülkeye hem manevi gelişim hem de mesleki eğitim açısından zarar verdi.
Ve Cumhuriyetin kuruluşundan beri uygulanan yanlış eğitim politikaları neticesinde, şimdi sıkıntı çekiyoruz geleceğimiz içinde endişe duyuyoruz.
Evlatlarımızı iyi eğitmeliyiz.
Evlatlarımıza sevgi, şefkat, doğruyu ve yanlışı göstermeliyiz. Doğru yaptıklarında mükâfat, yanlış yaptıklarında ise caydırıcı tedbir almalıyız.
Çocuklarımıza; Allah korkusu, Peygamber sevgisi, Anne- Baba, Vatan- Millet gibi manevi değerleri anlatmalıyız.
Bunun yanında; fen bilimleri ve ileri teknolojik imkânlar ile maddi donanımlarını en iyi şekilde sağlamalıyız.
Çocuklarımıza nitelikli eğitim vermek; dini, milli, insani ve vicdani bir görevdir. Yarınlarımız için, güvenliğimiz için, iyi yetişmiş insan gereklidir.
İnanıyoruz ki; Türkiye önümüzdeki dönemde, Dünya üzerinde sayılı güçlerden birisi olacaktır.
İnanıyoruz ki; bütün insanlık âleminin, bizim ortaya koyacağımız adalete, iyilik ve güzelliklere ihtiyacı vardır.
Bu duygu ve düşüncelerle, yeni eğitim ve öğretim yılının, hayırlara vesile olmasını niyaz ederim.