• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Toyota’dan Cenevre’de 2 dünya prömiyeri

Yeniakit Publisher
2016-03-05 15:12:00 - 2016-03-05 15:39:55
Toyota’dan Cenevre’de 2 dünya prömiyeri

Merakla beklenen Toyota C-HR ve Toyota’nın yeni hafif ticari aracı PROACE Cenevre’de beğenilere sunuldu…

Toyota, uzun zamandır merakla beklenen “Toyota C-HR” modelinin dünya prömiyerini Cenevre Motor Show’da gerçekleştirdi. Dikkat çekici tasarımı ile hem crossover segmentinde hem de Toyota modelleri arasında farklılaşan ve Türkiye’de üretilecek “Toyota C-HR” modeli, Toyota’ya yepyeni güçlü bir duruş kazandıracak. Fuarda Toyota C-HR ile birlikte hafif ticari araç segmentinde yer alacak yeni PROACE de dünya prömiyeriyle beğenilere sunuldu. Fuarda ayrıca konsept Kikai modelinin Avrupa prömiyeri de yapıldı.

HAYRANLIK UYANDIRAN MODEL “TOYOTA C-HR”

Toyota C-HR, eşsiz tasarımını markanın yeni TNGA platformuna (Toyota Yeni Global Mimarisi) borçlu. TNGA platformu, mühendislere 3 ana alanda (tasarım, güç ünitesi ve sürüş dinamikleri) fark yaratacak yepyeni bir model üretmelerinin önünü açtı. İlk olarak 2014 yılında Paris ve 2015’te de Frankfurt Motor Show’da tanıtıldığında büyük yankı uyandıran konsept versiyonu ile Toyota C-HR’ın üretim versiyonu neredeyse aynı tasarıma sahip. Yeni Toyota C-HR tasarım ekibi, birçok rakibin bulunduğu crossover pazarında hedef müşteri kitlesini; fark edilmek isteyen, yenilikçi, tasarıma önem veren ve aynı zamanda kaliteden ödün vermek istemeyen kesim olarak belirledi. Tasarım ile birlikte, Toyota C-HR’ın tüm dinamik özellikleri bu tanımlama sonucunda başarıyla şekillendirildi.

COUPE TARZI TASARIM

Hedef müşteri kitlesinin beklentileri ve zevkleri dikkate alınarak her ayrıntısı detaylı olarak düşünülen Toyota C-HR, kendine özgü coupe tarzı çizgileri ile segmentine yeni bir dinamizm getirecek ve yeni bir dönemin öncüsü olacak.

Heyecan uyandıran elmas şeklindeki mimari ile tasarlanan Toyota C-HR’ın dış tasarımı, yeni crossover modelinin ne kadar güçlü ve sağlam olduğunu vurguluyor. Toyota C-HR’ın akıcı çizgileri ve coupe tarzı kabin profili, yerden yüksek gövdesiyle birlikte eşsiz bir kombinasyonun ortaya çıkmasını sağlıyor.

Toyota C-HR’ın ön tasarımı ise Toyota’nın öncelikli (Under Priority) ve keskin bakış (Keen Look) felsefesini yansıtıyor. Toyota C-HR, ince üst ızgarası ve aracın yanlarına doğru devam eden agresif görünümlü farlarıyla tüm bakışları üzerinde topluyor.

Tamamen LED aydınlatmaya sahip farlar, Toyota C-HR'a eşsiz bir görünüm kazandırıyor. Toyota CH-R'ın arka tarafına bakıldığında ise eğimli bir çizgi hemen dikkat çekiyor. Bagaj alanının genişliği ve arka tasarımı ile yolda güçlü bir duruş sergileyen Toyota C-HR, LED stop lambalarıyla da sıra dışı bir görselliği ortaya koyuyor.

VERİMLİ VE PERFORMANSLI GÜÇ ÜNİTELERİ

Toyota C-HR, kullanıcıların beklentilerini karşılayacak 1.2 litre turbo benzinli ve 1.8 litre hibrit motor seçeneklerine sahip. 115 HP üreten 1.2 litre turbo motor 6 ileri manuel veya CVT otomatik şanzıman seçenekleriyle sunuluyor. CVT şanzıman 4x2 ve 4x4 versiyonlarda da yer alacak.

1.8 litrelik yeni hibrit motor ise ürettiği 122 HP güç ünitesi ile daha yüksek performans ve verimlilik sağlıyor. Toyota’nın son jenerasyon hibrit teknolojisi sayesinde Toyota C-HR, 90 g/km emisyonuyla rakipsiz olmayı başarıyor.

SIRA DIŞI TOYOTA C-HR'DEN SIRA DIŞI DİNAMİKLER

Toyota C-HR'ın şasisi en başından itibaren büyük bir dikkatle tasarlandı. Düşük ağırlık merkezi ve yüksek gövde dayanıklılığı sağlayan yeni TNGA platformu virajlarda gövdenin yana yatma eğilimini azaltırken sürüş konforuna katkı sağlamak üzere süspansiyon sertliğini de minimize ediyor. Aynı zamanda çok noktadan bağlantılı arka süspansiyonuyla Toyota C-HR, sürücünün hareketlerine anında ve etkili cevap veriyor. Böylece sürüş dinamiklerinden ödün vermeden konforlu bir sürüş keyfi sunan bir crossover olmayı başarıyor.

TÜRKİYE'DE ÜRETİLECEK

Toyota C-HR, Türkiye'de Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilecek. Toyota’nın bu en yeni modeli Türkiye’de üretilecek ilk hibrit otomobil olma özelliğini de taşıyacak.

YENİ TOYOTA PROACE

Toyota’nın Cenevre Motor Show’daki bir başka dünya prömiyeri ise ticari araç segmentine sunulacak olan PROACE için oldu. PROACE, 3 gövde tipi seçeneğiyle çok amaçlı kullanıma hizmet edecek.

Toyota’nın hafif ticari araç segmentine sunacağı ferah ve geniş boyutlara sahip yeni modeli PROACE, 3 farklı gövde uzunluğuna sahip. Compact'dan VIP versiyona kadar birçok seçeneğin olacağı PROACE, bagajlarıyla birlikte 9 kişiye kadar yolcuyu taşıyabiliyor.

PROACE’de 85 HP’den 180 HP’ye kadar 5 farklı dizel motor ve manuel, multimode ile otomatik şanzıman seçeneçekleri sunuluyor. Motor seçenekleri arasında 1.6 litre ve 2.0 litre dizel üniteler yer alıyor. PROACE Stop & Start sistemleriyle birlikte sınıfının en iyi CO2 emisyon değerlerini hedefliyor.

Pratik özellikleri arasında; kayan koltuklar, açılan arka bagaj camı, ayakla kontrol edilebilen kayan yan kapılar ve panoramik tavan yer alıyor. Güvenlik özellikleriyle de öne çıkan PROACE, Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. 

Kompakt, orta ve uzun gövde boyutlarıyla sunulan PROACE, 2.9 ve 3.2 metre dingil mesafelerine sahip. Ayrıca uzunluğu seçeneğe göre 4.6 metre ile 5.3 metre arasında değişebiliyor.

SÜRÜCÜSÜYLE BÜTÜNLEŞEN BİR OTOMOBİL: KIKAI

Toyota’nın yeni konsept modeli KIKAI de, Avrupa prömiyerini Cenevre'de gerçekleştirdi. KIKAI, makinelerin doğuştan güzelliğe sahip olduğu fikrini ön plana çıkarıyor ve farklı tasarım hatlarıyla çekiyor. KIKAI'nin radyatöründen direksiyon sistemine ve frenlerine kadar birçok detayı dışarıdan görülebiliyor. Hibrit sisteme sahip KIKAI'nin 1.5 litrelik 4 silindirli motoru bulunuyor.

Ali Haydar Bozkurt
CEO
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş.



Bildiğiniz gibi bugün burada perdesini kaldırdığımız C-HR modelimiz ülkemizde üretilecek. Bu mutluluk ve gurur verici bir gelişme. Bu araç ile ilgili ilk söylenmesi gereken şey; ülkemize duyulan güven sonucu yapılan yatırım ve istihdamımıza olan katkısıdır. Türkiye’de üretilecek bu modelimize dünyanın her pazarından büyük bir talep geleceğine inancımız tam. C-HR ile birlikte görüldüğü üzere bu yeni tasarım anlayışı Toyota’nın tasarım anlayışındaki değişimin en önemli örneği olmuştur.

Bundan sonraki yönümüz tasarım anlayışımızı daha da fazla geliştirmek ve Başkanımız Akio Toyoda’nın da söylediği gibi daha duygusal ve insanları heyecanlandıran otomobiller üretmektir.

Toyota, marka olarak Türkiye’ye büyük önem vermektedir.  Bu önem doğrultusunda 5 yıl önce devreye aldığımız plan içindeki ilk hedefimiz olan 50 bin adedi geçen satış rakamına geçtiğimiz yıl ulaştık. Bu bağlamda; markamızı Türkiye’de 20 binlerden 50 bin adetlik satış rakamlarına taşıdık.

Şimdi ise ikinci 5 yıllık planımızı devreye aldık. Bu planın da başlangıç noktası C-HR modelizidir.  C-HR, Corolla’dan sonra gelecek sene minimum 65 bin adetlik satış yapmamıza destek verecek bir ürün olacaktır.

Bu modelimiz Türkiye’de bize bir çok fayda da sağlayacaktır. Bunların başında; Türkiye’de üretilen ürünlerin, filo müşterilerinin gözünde büyük önem taşımasıdır. Bu modelimizin sadece kişisel ve özel kullanım için değil, devlete olan filo satışlarında da talep görmesini bekliyoruz. 4x4 olması gibi bir çok özelliklerinden dolayı arazide kullanılabilecek bir araç. Kamu yönetimlerimiz de C-HR’a ilgi gösterecektir.

C-HR’ın yenilikleri arasında Türkiye’de üretilecek ilk hibrit olması da önem taşımaktadır. Bu modelimizi 2016 yılının Kasım ayında ilk olarak Türkiye’de satışa sunmayı planlıyoruz. Avrupa’da ise satışa 2017 yılının Ocak ayında başlanacak. Mevcut vergilerden dolayı 1.2 litre turbo motora sahip versiyonumuz daha çok satılacaktır.
C-HR ile 2017’de 15 bin adetlik satış gerçekleştirerek segment liderliğini hedefliyoruz.

İNSAN ODAKLI YAKLAŞIM

Toyota üretime verdiği önemin yanında, insana saygı felsefesini de en üst düzeyde sürdürme kararlığını da gösteren bir yapıya sahiptir. Biz, geçen süreç içinde markamızın altyapısına yatırım yaptık ve tüm süreçleri iyileştirdik. Bu amaçla; Toyota olarak çok daha fazla insan odaklı bir şirket olmak amacındayız. İletişimimizden üretimimize ve servis hizmetlerimize kadar insan odaklı olduğumuzu daima öne çıkaracağız. Kendi çalışanlarımızdan,  bize iş yapan firmalara kadar, müşterilerimizden bayilerimize kadar, bütün değer zinciri içerisinde bu işin dokunduğu her yerde insan odaklı bir duruş sergileyeceğiz. Çünkü biliyoruz ki; insan odaklı olmazsanız insana yaraşır ürün ve hizmet üretemezsiniz.

Sadece bir ürün üretip bunu bir şekilde satmaya odaklı bir şirket değiliz, hiç olmadık.  Çünkü insanlarla her yerde beraberiz. Yolda beraberiz, güzel günlerinde beraberiz, bu kadar onların hayatının içindeyken onlardan ayrı bir duruş sergileme şansımız yok. Dünyanın ve bizim ülkemizin buna çok ihtiyacı olduğuna inanıyorum. Toyota bundan sonra insan odaklı duruşunu her fırsatta sergileyecektir. Bu duruşun tüm sektörlere, başka markalara örnek olmasını ümit ediyorum.

2023 YILI HEDEFİ 100 BİN ADET

Bildiğiniz gibi 2023 yılı hedefimiz marka olarak 100 bin adetlik satış gerçekleştirmekti. 2020 hedefimiz de, 85-90 bin civarında olacak gibi görünüyor. Yeni gelen ürünlerle birlikte bunu başaracağız. Bunu planlarken yeniliklerimiz sürecek. Şimdi bir örnek vermek gerekirse Proace modelimiz var. Yeni bir ticari araç. Önümüzdeki yıllarda beklediğimiz bazı yeni modeller, mevcut modellerdeki değişimler, yeni tasarımlar, yeni motor-şanzıman seçenekleri sayesinde hiç durmadan ilerleyeceğiz.
Bu yıl sonuna doğru getireceğimiz Procace, Hilux’ın yanında ikinci bir ticari araç ürünü olarak bize güç katacak. Yeni ürünlerle bizi 2020’de bizi 85-90 bine taşıyacak. Ondan sonraki süreç ise, bizim 100 bini zorlayacağımız süreç olacak.

HİBRİT, ÇEVRECİLİK VE DİZEL MOTORLAR

Belirttiğimiz gibi 1.8 litre hibrit versiyonda  burada üretilecek ve biz istiyoruz ki hibrit konusunda bir teşvik gelsin. Çünkü üretilen hibritin iç pazarda satılması gerekiyor. Sadece çevre için değil. Eskiden sadece CO2 konuşuluyordu, şu anda dünyada en çok tartışılan konular arasında NOx de var.  Çünkü dizeldeki NOx, CO2’den daha çok zarar veriyor. Bu nedenle emisyon bazlı bir şey çalışırken NOx’un de değerlendirilmesi gerekiyor. Ayrıca dizelden uzaklaşmamız ülke ekonomisi açısından çok önemli.  Dizel üretmek için ham petrolü alıyoruz, dizeli üretiyoruz ve açığa çok fazla benzin çıkıyor. Bunu düşük bir paraya dışarıya veriyoruz. Ülke ekonomisi aslında dizel sebebiyle zarara uğruyor. Dizelle ilgili yanlış bilinen gerçekler. Dizelin az tükettiğini söyleyip alıyorlar, ama çok az kilometre yapıyorlar. Hesap yapınca bunu anlıyorlar. Dünya ülkerinin dizel yakıt konusundaki hassasiyetleri artıyor.

 

Yeni Akit İsa ÖZGÜLLER-İSTANBUL

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23