• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Tapu kaybolduğunda ne yapılır? tapu belgesi nasıl alınır

Yeni tapu belgesi nasıl çıkar? Tapumu kaybettim yenisini çıkartmak istiyorum ne kadar ücret öderim? Tapu senedi bir gayrimenkulü satın alınan kişiye verilen bir sahiplik belgesidir. Bu belge bilgilendirme içeren bir belge olup bu belgenin kaybedilmesi herhangi bir hak kaybına neden olmaz.

2019-11-14 14:14:00 - 2019-11-14 14:19:47
Tapu kaybolduğunda ne yapılır? tapu belgesi nasıl alınır

Yeni tapu belgesi nasıl çıkar? Tapumu kaybettim yenisini çıkartmak istiyorum ne kadar ücret öderim? Tapu senedi bir gayrimenkulü satın alınan kişiye verilen bir sahiplik belgesidir. Bu belge bilgilendirme içeren bir belge olup bu belgenin kaybedilmesi herhangi bir hak kaybına neden olmaz. 

Sahip olduğunuz ev, arsa, arazi, ticari yapı gibi gayrimenkuller için Tapu Genel Müdürlüğüne başvuru yaparak tapu belgesi alabilirsiniz. Tapu alabilmek için Tapu Genel Müdürlüğüne teslim etmeniz gereken belgeler ve ödemeniz gereken bir tapu harcı bulunur.

Yeni tapu nasıl çıkartılır?

Tapu Sicil Müdürlükleri tarafından satış işlemlerinin yapılması sonrasında taşınmazın sahibine verdiği tapu kaybedilirse bu tapu belgesi ancak tapu müdürlükleri tarafından düzenlenir. Tapunun alınması için taşınmazın bulunduğu bölgedeki Tapu Sicil Müdürlüğü’ne başvurulması gerekir. Tapunun alınması için Tapu Sicil Müdürlüğü’ne giderken yanınızda mutlaka nüfus cüzdanınız bulunması gerekir. Çünkü Tapu Sicil Müdürlüklerinde sadece resmi kimlik belgeleri ile işlem yapılabilmektedir. Aynı şekilde pasaport da geçerli bir kimlik belgesi olarak kabul edilmektedir.

Ölen kişinin tapusu nasıl alınır?

Bir yakınınız öldü ve ona ait taşınmazın tapusunu bulamıyorsunuz. Böyle bir durumda ne yapacaksınız? Ölen kişinin yasal mirasçıları da Tapu Sicil Müdürlüklerinden kaybolan tapuları alabilirler. Bunun için Tapu Sicil Müdürlüğü’ne başvuran kişiden yasal mirasçılık belgesini isteyecektir. Yasal mirasçılık belgeleri noterlerden alınmaktadır. Tapu senedinin kaybolması halinde yenisinin düzenlenmesi için Tapu Müdürlüğü’ne başvurulduğunda bu işlem için bir miktar ücret talep edilir.

Tapu işlemleri için gerekli belgeler

Gayrimenkul alım ve satımları tapu işlemlerinin gerçekleşmesi ile tamamlanıyor. Konut alırken tapu işlemleri için gerekli belgeler:

Nüfus cüzdanı ve bir adet fotokopisi

Belediyeden alınan ”Vergi Borcu Yoktur” yazısı ve geçmiş borçlara ait ”Ödendi” makbuzu

Alım satımlarda önceki tapunun aslı ya da fotokopisi verilmelidir.

Tapu harcı ve emlak vergisi ödemesi, tapu işlemlerinden önce yapılmalıdır. Alıcı ve satıcının eşit oranda vereceği tapu harç masrafları, tapudan önce yatırılmalıdır.

DASK – Zorunlu Deprem Sigortası yaptırılmalı var ise güncelliği kontrol edilmelidir.

Tapu işlemi vekaletle yapılacaksa noter onaylı vekaletname gereklidir.

Tapumu kaybettim yenisini çıkartmak istiyorum ne kadar ücret öderim?

İlgili Tapu Müdürlüğüne müracaat edilmesi veya yetki alanı dışı işlemler kapsamında talebin karşılanması mümkündür. 492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 17. pozisyonunca harç tahsil edilmektedir. 6544 sayılı Kanuna ekli tarifeye göre döner sermaye ücreti tahsil edilmektedir. Yetki alanı dışı işlemlerde döner sermaye ücreti iki katı tahsil edilmektedir.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23