Spor amaçlı kullanılan taşıt modelleri Türkiye’de büyük ilgi ile karşılanıyor. Hemen hemen her segmentte kendine yer edinen SUV’un satışları geçtiğimiz sene 106 bini aştı. Türkiye’deki bu talebe kayıtsız kalamayan dev otomotiv üreticiler, burada SUV üretme kararı aldı.
Yüksek, geniş ve sportif amaçlı kullanılan SUV ya da crossover olarak tanımlanan araçların sayısı her geçen gün artıyor. Hemen hemen tüm markaların bir suv modeli bulunurken Türkiye'de ki satışları da yüzde 15'ler seviyesinde arttı. Geçtiğimiz sene B, C, D ve F segmentinde 106 bini aşan satışlar ülkemizde SUV üretme kararı aldırdı.
B SEGMENTİ'NİN LİDERİ OPEL MOKKA
SUV satışları Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) verilerine göre, Türkiye'de 106 bin 343 adet oldu. B Segmenti SUV araçlardan 2015 yılında; Opel Mokka 5 bin 243 adet, Renault Captur 3 bin 902 adet, Nissan Juke 2 bin 878 adet, Peugeot 2008 2 bin 496 adet, Jeep Renegade 2 bin 191 adet, Citroen C4 Cactus bin 883 adet, Fiat 500X bin 257 adet, Mazda CX-3 547 adet, Ssangyong Tivoli 414 adet, Kia Soul 304 adet satıldı. Bu segmentteki SUV araçlar 21 bin 115 adetlik rakamıyla ikinci konumda yer aldı.
72 BİN ADETLE ŞAMPİYON
C segmenti SUV araçlarda ise Nissan Qashqai 17 bin 413 adet, Dacia Duster 15 bin 268 adet, Kia Sportage 7 bin 607 adet, Volkswagen Tiguan 5 bin357 adet, Honda CR-V 4 bin 904 adet, Renault Kadjar 3 bin 877 adet, Hyundai Tucson 3 bin 221 adet, Hyundai ix35 2 bin 755 adet, Mercedes GLA bin 741 adet, Skoda Yeti bin 693 adet, Ford Kuga bin 501 adet, Audi Q3 bin 81 adet, Peugeot 3008 995 adet, BMW X1 898 adet, Subaru Forester 735 adet, Subaru XV 627 adet, Mitsubishi ASX 605 adet, Mini Countryman 542 adet, Toyota Rav4 311 adet, Range Rover Evoque 270 adet, Chery Tiggo 235 adet, Mazda CX-5 171 adet, Suzuki Sx4 S-Cross 166 adet, Jeep Compass 160 adet satıldı. En fazla SUV'un satıldığı C segmenti toplamda 72 bin 133 adetle ipi göğüsledi.
Toyota c-hr ilk üretilen suv olacak
Toyota, uzun zamandır merakla beklenen “Toyota C-HR” modelinin dünya prömiyerini geçtiğimiz Cenevre Motor Show'da gerçekleştirdi. Dikkat çekici tasarımı ile hem crossover segmentinde hem de Toyota modelleri arasında farklılaşan ve Türkiye'de üretilecek “Toyota C-HR” modeli, Toyota'ya yepyeni güçlü bir duruş kazandıracak. Toyota
C-HR, eşsiz tasarımını markanın yeni Toyota Yeni Global Mimarisi'ne (TNGA) borçlu. TNGA platformu, mühendislere 3 ana alanda fark yaratacak yepyeni bir model üretmelerinin önünü açtı. Toyota C-HR, Türkiye'de Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilecek. Toyota'nın bu en yeni modeli Türkiye'de üretilecek ilk hibrit otomobil olma özelliğini de taşıyacak.
X-trail sildi süpürdü
D segmenti SUV araçlardan geçtiğimiz yıl Nissan X-Trail 3 bin 457, BMW X3 bin 333, Jeep Cherokee 785, Volvo XC60 661, Audi Q5 437, Porsche Macan 358, Mercedes GLK 317, Mercedes GLC 274, Land Rover Discovery Sport 259, Subaru Outback 235, BMW X4 177, Kia Sorento 160, Ssangyong Rexton W 137, Jeep Wrangler 117, Fiat Freemont 109 adet satıldı.
Lüks SUV'lar sınıfta kaldı
En az satan segment ise F segmenti SUV araçlar oldu. F segmentinde BMW X5 bin 331 adet, Range Rover Sport 512 adet, Range Rover 435 adet, Porsche Cayenne 356 adet, Jeep Grand Cherokee 254 adet, Volvo XC90 246 adet, Volkswagen Touareg 205 adet, Audi Q7 143 adet, Mercedes M Serisi 125 adet, Land Rover Discovery 101 adet, Mercedes GLE Coupe 99 adet, Toyota Land Cruiser 99 adet satıldı.