Sağlıklı gözler için sofranızdan eksik etmemeniz gereken 6 gıda

Sağlıklı gözler için bedeniniz birçok vitamine ihtiyaç duyar. İşte, sofralarınızdan eksik etmemeniz gereken 8 gıda…

15 Mayıs 2019 Çarşamba 12:26
Sağlıklı gözler için sofranızdan eksik etmemeniz gereken 6 gıda

Genellikle 40'lı yaşlarda yakını görme problemi yaşanmaya başlar. Daha önce gözlük kullanmayan kişiler bile 40'a ayak basınca en azından bir yakın gözlüğü sahibi olur. Ancak 40'lı yaşlarla ilgili bu özel durum zamanla daha aşağılara çekilecek gibi... Çünkü yediden yetmiş yediye herkes sanal dünyanın esiri oldu. Tabletler, bilgisayarlar ve telefonlar gözleri ciddi şekilde yoruyor. Her konuda ölçülü davranmak çok kıymetli ancak yeni nesil bunun pek farkında değil.

Vitamin önemli

Gözlerinizin daha uzun yıllar keskin olmasını arzu ediyorsanız; yediğinize içtiğinize dikkat etmeniz gerekiyor. Gözler sağlıklı bir şekilde görevlerini yerine getirebilmek için birçok farklı vitamine ihtiyaç duyar.

İşte göz sağlığı için olmazsa olmaz 8 besin:

1. Havuç

Sağlıklı gözler için A vitamini son derece kıymetlidir. Aile büyüklerimizin söylediği gibi A vitamini yönünden en zengin sebzelerin başında havuç gelir. Göz sağlığınız için A vitamini yönünden zengin havuç, tatlı patates, yeşil yapraklı sebzeler ve kırmızı biberi sofralarından eksik etmemeniz önemli. Unutmayın A vitamini eksikliği körlüğe bile yol açabilir.

2. Çiğ badem

Gözler için E vitamini çok önemlidir. Uzmanların süper besin olarak adlandırdığı badem, E vitamini yönünden son derece zengindir. Bu nedenle günlük beslenmenize çiğ badem, fındık, somon balığı, ıspanak ve brokoli eklemeniz son derece önemli.

3. Turunçgiller

C vitamini gözler için protein olan kollajeni oluşturur. Düzenli ve dengeli C vitamini gözler için çok kıymetlidir. Portakal, mandalina, turunç, limon ve kırmızı biber C vitamini yönünden son derece zengindir.

4. B Vitamini

B6, B9 ve B12 vitaminleri homosistein seviyesini düşürür. Bu da AMD riskini azaltır. (AMD: Görme merkezinde yaş ilerledikçe ortaya çıkan bir bozukluğa denir.)

Bu nedenle sağlıklı gözler için B Vitamini son derece önemlidir.

B1 vitamini zengin olan gıdalar: Kırmızı et, soya fasulye, ceviz, fındık, bezelye.

B3 vitamini zengin olan gıdalar: Yumurta, süt, peynir, havuç, hurma.

B6 vitamini zengin olan gıdalar: Yumurta, muz, balık, süt, patates, havuç.

B9 vitamini zengin olan gıdalar: Kuru baklagil, yeşil yapraklı sebzeler, süt, peynir. turunçgil

B12 vitamini zengin olan gıdalar: Kırmızı et, balık, peynir, süt, yumurta.

5. Lahana

Lutein ve zeaksantin bileşikleri göz sağlığı için önemlidir. Bu bileşikleri: ıspanak ve lahana yemeklerinden alabilirsiniz.

6. Keten tohumu

Omega-3 göz sağlığı için son derece kıymetlidir. Ayrıca omega-3 göz kuruluğu tedavisi için de tüketilmeli. Omega-3 için; keten tohumu, chia tohumu, soya fasulyesi ve fındığı günlük beslenmenize eklemelisiniz.

 

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 15 Mayıs 2019 Çarşamba 12:26

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    24 Mayıs 2019