• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
10
Yeniakit Publisher
Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
2022-07-10 10:53:23

Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Amasya Belediyesi, Türkiye'de görülmemiş bir olaya imza atarak elektrik üretip satmaya başladı.

#1
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Amasya Belediyesi’nin kentin en yüksek dağı Akdağ’ın yamaçlarında kurduğu hidroelektrik santralinde (HES) enerji üretimi başladı.

#2
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Projeyi hayata geçiren Amasya Belediye Başkanı Mehmet Sarı, içme suyu hattı üzerindeki santralden elde edilen yaklaşık 3 milyon TL’lik gelirle su bedelini amorti edip şehre bayramlarda ücretsiz olmak üzere tonu 1 liradan Türkiye’nin en ucuz suyunu verdiklerini belirtti.

#3
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

İçme suyunun ucuz ve bedava verilmesine yönelik sorularla karşılaştıklarını anlatan Başkan Sarı, “Matematiği ve tüccarlığı iyi bilirim. Bu suyun bize eskiden maliyeti vardı, elektrik ücreti vardı. Sadece kuyulardan aylık 2,5 milyon lira elektrik ücreti ödüyorduk.

#4
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Şimdi ödemiyoruz. Suyumuz kaynağından geliyor. Ayrıca hidroelektrik santralimizden aylık 2,5 – 3 milyon lira kazanıyoruz. Oradan kazandığımız parayla Amasya’nın suyunu amorti ediyoruz” dedi.

#5
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Türkiye’de belediye tarafından kurulması dolayısıyla ilk olma özelliği taşıyan HES'te 2,5 megavatlık elektrik üretimin gerçekleştiğini anlatan Mehmet Sarı, “Amasya’mızdaki hanelerin üçte birinden fazlasının elektriğini karşılayabiliyoruz” diye konuştu.

#6
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

Akdağ'ın yenilenebilir enerji üssüne dönüşmesi için aynı alana güneş enerji santrali (GES) ve rüzgar enerji santrali (RES) oluşturmak için de düğmeye bastıklarına değinen Sarı, “Burada hem üretimi yükselteceğiz hem de Cenab-ı Hakk'ın nimetlerinden, güneşinden ve rüzgarından faydalanacağız” şeklinde konuştu.

#7
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

İşte önemli projeden diğer kareler...

#8
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

İşte önemli projeden diğer kareler...

#9
Foto - Bu belediye elektrip üretip satıyor! Su ise halka bedavadan ucuza veriliyor

İşte önemli projeden diğer kareler...

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23