Birkaç ışık yılı uzaktan Dünya nasıl görünüyor?

ABD’li bilim adamları, Dünya’nın birkaç ışık yılı uzaklıktan nasıl görünebileceğinin modelini yaptı.

19 Ağustos 2019 Pazartesi 01:31
Birkaç ışık yılı uzaktan Dünya nasıl görünüyor?

Science dergisinin haberine göre model, birkaç ışık yılı mesafedeki gezegenlere gidecek astronotların oradan teleskoplarla Dünya’ya bakınca gezegenimizi nasıl göreceğini gösteriyor.

Cornell Üniversitesi bilim insanları, NASA uzmanlarının Deep Space Climate Observatory uydusu yardımıyla elde ettiği yaklaşık 10 bin Dünya fotoğrafını kullandı. Bu görüntüler, 2016-2017 döneminde 10 bireysel dalga boyunda alındı.

Bu yöntem, ötegezegenlerin net görüntüsünü elde etmekte yardımcı olmayacağını ama bu gezegenlerde okyanus, bulut veya kutuplarda buz şapkalarının, yani potansiyel olarak yaşam için gereken koşulların olup olmadığını anlama fırsatını verecek.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 19 Ağustos 2019 Pazartesi 01:31

YORUM YAZ

• Jennifer ContraysonJennifer Contrayson1 ay önce
    Hayal gücünü iyi kullanan iyi bir lawrence ressamın eseri dememe neden olan,bikere ışık hızı demek saniyede 300 000 km demek.yani saniyede 300 000 km uzaklaşmak çıkış kaynağından.Işik hızı ile giden bir araç olsa insanları bu araçla taşıma imkanı olsa veya kamera yerleşirsek,değil bir yıl 1 veya 1,5 dakika sonra dünyayı giremeyecek kadar uzaklasacagim8za inanıyorum.Adam bide ışıkyılıindan söz ediyor.Bu hızla birkaç yıl dünyadan uzaklarsak dünya böyle görünüyor diyor.Gakiba doğru anladım.Ama hiç inandırıcı mantıklı değil.Insanlarin hayal gücü zekası ve ufkunu bu kadarmi hafife alıyorlar.Ben ışık yılı ne demek doğru anlamışsam,ve bu makaleyi doğru anlamışsam ,bu saçmalık.
  • munir mitismunir mitis1 ay önce