• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendiririz? Bağışıklık sistemimizi güçlendirecek besinler nelerdir?

Korona virüsü ödümüz kopardı fakat sağlıklı beslenmenin ve sağlıklı kalmanın önemini de gösterdi. Artık bilinçli vatandaşlarımız hem bağışıklık sistemini güçlendirecek hem de sağlıklı beslenmemizi sağlayacak aramalar yapmaya başladı. Peki hem sağlıklı beslenip hem de nasıl bağışıklık sistemimizi güçlendirebiliriz?

Yeniakit Publisher
2020-03-20 18:57:00 - 2020-03-26 16:59:43
Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendiririz? Bağışıklık sistemimizi güçlendirecek besinler nelerdir?

Sağlıklı beslenmek için öncelikle temizliğimize çok önem vermeliyiz. Tuvaletten çıkarken ellerini yıkamayan insanların olduğunu biliyoruz. Umarız yaşadığımız bu olağanüstü dönem sonucunda, bütün insanlar elleri yıkamanın önemini öğrenmiş olurlar. Ellerimizi su ve sabunla yıkayalım fakat aşırıya kaçmayalım. Zira çok fazla sabunla yıkama, elleri tahriş eder. Böyle durumlarda ellerinize el kremi sürün.

Ellerimizi sabunla yıkadık yeterli mi? Değil, ellerimizi yıkarken, parmak aralarımızın da temizliğine dikkat etmeliyiz. Taraklama yöntemiyle parmaklarımızı birbirine geçirip parmak aralığı temizliğini de ihmal etmemeliyiz. Sıra geldi yemek yemeye. Yemek yenilecek masamızı mutlaka ıslak bir elbezi ile silmeliyiz.

Sağlıklı beslenmenin ilk adımı taze sebze ve meyveleri tüketmekten geçiyor. Özellikle çocukların bunları tüketmesinde fayda var. Yetişkinlerin ise gün içerisinde ara öğün olarak tüketmesi tavsiye ediliyor. Bunun için de özellikle C vitamini yüksek olan greyfurt, portakal, mandalina gibi meyvelerin almalıyız. Sebze olarak da pazı, ıspanak, roka, tere, maydanoz, marul gibi sebzeleri de alabiliriz. Bunların yanında kereviz, lahana, brokoli, pancar gibi sebzeleri de tüketebiliriz.

Şimdi gelelim bağışıklık sistemimizi güçlendirmeye:

Sigara içiyorsanız, günlük C vitamini ihtiyacınız içmeyenlere göre iki kat fazladır. Buda sizin sigarayı bırakmanız için bir sebep daha olsun. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendiren en önemli vitaminlerdendir. Bunun için domates, kırmızı ve yeşil biber, tere, brokoli, karnabahar, kuşburnu, ıspanak, limon, kivi, mandalina, roka, soğan gibi sebze ve meyvelerden C vitaminini alabilirsiniz.

Mantar susam, tam tahıllar, tavuk eti, yumurta, soğan, sarımsak ve ton balığı gibi deniz ürünleri, selenyum içerir. Selenyum da bağışıklık sistemimizi güçlendirir.

Protein olarak da yine yumurta, tavuk eti, kırmızı et, balık, peynir ve hindi eti tüketerek enfeksiyona karşı vücudumuzu güçlendirebiliriz.

İmmün sistemimizi güçlendirmek için de çinko içeren, deniz ürünleri, susam, badem, fındık, fıstık, ceviz, rüşeym, kuru baklagiller, kabak çekirdeği, hindi eti gibi gıdalardan faydalanabiliriz.

Probiyotikleri kullanarak sindirim sistemimizi ve bağırsaklarımızı güçlendirmek için sirke, yoğurt, turşu ve kefir kullanabiliriz. Omega 3 desteği için de haftada iki kez balık yememizde fayda var.

Vücudumuzu toksinlerden daha iyi temizleyebilmek için de bol su tüketmeye özen gösterelim.

Ömür boyu sağlıklı günler dileriz.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23