• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
11
Hepsi vitamin deposu! İşte kemikleri güçlendiren besinler

2020-09-22 15:37:17
Hepsi vitamin deposu! İşte kemikleri güçlendiren besinler

Vücudun temel yapısını oluşturan kemik ve eklemler ilerleyen yıllarda yaşın ilerlemesiyle birlikte zamana yenik düşüyor. İlerleyen yaşlarda kemik erimesi ve eklem kireçlenmesi gibi problemler sık sık görülüyor. Bu sorunları yaşamamak için öncelikle yapılması gereken doğru beslenmektir. Peki kemikleri güçlendirmek için nasıl beslenmek gerekir.

#1
Foto - Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ahmet İnanır, kemikleri güçlendirmek için yenilmesi gereken besinleri açıkladı.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ahmet İnanır, kemikleri güçlendirmek için yenilmesi gereken besinleri açıkladı.

#2
Foto - Kemik sağlığı için birinci kural güneş ışığı almaktır. D vitamini için güneş ışığı çok önemlidir.

Kemik sağlığı için birinci kural güneş ışığı almaktır. D vitamini için güneş ışığı çok önemlidir.

#3
Foto - D vitamininin en önemli görevlerinden biri kemik sağlığına yardımcı olmasıdır.

D vitamininin en önemli görevlerinden biri kemik sağlığına yardımcı olmasıdır.

#4
Foto - İkincil durum ise kalsiyum ve fosfordur. Kalsiyumu süt ürünleri, soya fasulyesi, fıstık, ceviz, badem, lahana, brokoli, yeşil yapraklı sebzeler, balık, kurutulmuş meyveler, kuru baklagillerden alabilirsiniz.

İkincil durum ise kalsiyum ve fosfordur. Kalsiyumu süt ürünleri, soya fasulyesi, fıstık, ceviz, badem, lahana, brokoli, yeşil yapraklı sebzeler, balık, kurutulmuş meyveler, kuru baklagillerden alabilirsiniz.

#5
Foto - D vitamini bolca balık yumurta, soya sütü, patates, süt ve süt ürünleri, mantar gibi gıdalarda bulunur.

D vitamini bolca balık yumurta, soya sütü, patates, süt ve süt ürünleri, mantar gibi gıdalarda bulunur.

#6
Foto - Öte yandan kemiklerin yapıtaşlarından olan kollajen üretini C vitamini ile artar. C vitamini yeterli ölçüde alınmadığı zaman kemikler dayanıksız hale gelir.

Öte yandan kemiklerin yapıtaşlarından olan kollajen üretini C vitamini ile artar. C vitamini yeterli ölçüde alınmadığı zaman kemikler dayanıksız hale gelir.

#7
Foto - C vitamini turunçgiller, kivi, çilek, yeşil biber, domates, karnabahar, biber gibi gıdalarda bulunur.

C vitamini turunçgiller, kivi, çilek, yeşil biber, domates, karnabahar, biber gibi gıdalarda bulunur.

#8
Foto - K vitamini ise kemiklerin mineralizasyonunda görev alıyor. K vitaminini almak için zeytinyağı, yeşil sebzeler, ıspanak, bamya, brokoli, şalgam, pancar ve yeşil çay tüketebilirsiniz.

K vitamini ise kemiklerin mineralizasyonunda görev alıyor. K vitaminini almak için zeytinyağı, yeşil sebzeler, ıspanak, bamya, brokoli, şalgam, pancar ve yeşil çay tüketebilirsiniz.

#9
Foto - Kemikler için önemli konulardan biri de B12 vitaminiç. B12 vitamininin eksikliği durumunda kemik erimesi yaşanıyor.B 12 vitamini kırmızı et, yumurta, süt ürünlerinde en fazla bulunuyor.

Kemikler için önemli konulardan biri de B12 vitaminiç. B12 vitamininin eksikliği durumunda kemik erimesi yaşanıyor.B 12 vitamini kırmızı et, yumurta, süt ürünlerinde en fazla bulunuyor.

#10
Foto - A vitamininin ise kemik gelişiminde önemli katkıları bulunuyor. Omega-3 ve 6 balık, keten tohumu, ceviz ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunmaktadır.

A vitamininin ise kemik gelişiminde önemli katkıları bulunuyor. Omega-3 ve 6 balık, keten tohumu, ceviz ve koyu yeşil yapraklı sebzelerde bolca bulunmaktadır.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23