Ümit zekâsı, hedef ve plan
Umut zekâsı kâşifi Muharrem Demir, tam bir başarı sevdalısı. Her şeyin umutla yapılacağı kanaatinde. Her okuduğu kitapta, her incelediği yazarda ümit zekâsı keşfeder ve kitapları ümit çiçeği kabul eder, yazarların kaleminden ümit tozları devşirir, onları ümit peteğinde bala dönüştürür.
Muharrem Demir idealist bir eğitimci, hiçbir öğrenciden vazgeçmez. Her öğrencide ümit zekâsı olduğunu kabul eder. Bu zekânın keşfi ve geliştirilmesi için çaba sarf eder.
Der ki:
“Ümit eden gayret eder, gayretli insan zorlukları yener, dağları aşar.
Ümitsiz öğrenci keçenin ibiğini suya salar.
Eğitim motoru ümit benzini yakar.
Başarı arabasının motoru ümittir.
Yetenek davulu ümit tokmağı ile çalınır.”
Başarı için iyi başlamak gerekir. Gelecek eğitim sezonuna iyi başlamak için Muharrem Bey, bendenizin kaleme aldığı Başarıya Koşan Bilge Genç’i 8. sınıfa geçen ve LGS’ye hazırlanan öğrencilere okutmuş.
Öğrenciler çok faydalandılar, diyor.
Kitap öğrencileri motive etmiş ve başarı azimlerini artırmış.
Öğrencileri motive eden önemli fikirleri şöyle aktardı:
“Hedefler, insanı harekete geçirir. Hedefi olmayan rahatını bozmayan. Yetenek gayrete âşıktır, tembelliği sevmez. Tembel insan yeteneklerini geliştiremez.
Dünyada tembeller anıtı yoktur.
Sınava girecek öğrenci mutlaka sınav sonucu kazanmak istediği okulu ve almak istediği puanı belirlemeli.
Kitapta hikâyesi anlatılan Ödemişli Fazıl Çelik, 28 Şubat’ta meslek lisesi ve imam hatiplilere uygulanan katsayı haksızlığından dolayı ümidini yitirmiş ve okulu asmış. Dinlediği konferans sonrası katsayı engelini aşabileceği kanaatine varmış. Okulu bırakan öğrenci, okulu birincilikle bitirmiş. Daha iki yıllık meslek yüksekokulu okumuş. 2011 yılında katsayı haksızlığı kaldırılınca tekrar sınava girmiş ve üniversite kazanmış. İzmir İlahiyatı da birincilikle bitirmiş.
Fazıl’ın hikâyesi iyi bir örnek. Ümit eden ve hedef belirleyen genç başarabilir. Bir kişinin yaptığını isterse ve bedelini öderse ikinci kişi de yapar.
İkinci kişinin işi daha kolay. İlk defa yapan engelleri deneme yanılma yoluyla aşar. İkinci adam, birinci adamın tecrübesinden faydalanacağı için yanılma riski azdır, bu yüzden işi kolaydır.
Tecrübe yolu kısaltır.
Kitapta Merhamet ve arkadaşların hikâyesi anlatılıyor. LGS’ye hazırlanan 8. sınıf öğrencileri konuyu çalıştıktan sonra test çözüyorlar. Testteki netlerini tespit edip sürekli netleri artırma hedefi koyuyorlar. Böylece derslerdeki verimliliği artırıyorlar.
Çok faydalı bir metot.
LGS, TYT, AYT gibi merkezi sınavlara hazırlananlar şimdiden kolları sıvamalı. Geçen sene bu sınavlarda çıkan soruları çözerek seviyelerini belirlemeli. Eksik konuları tespit etmeli, her hafta çalışacağı konuları listelemeli ve konu çalıştıktan sonra deneme yapmalı. Her denemeden sonra net artırma hedefi koymalı.
Başarı gayrete âşıktır, tembelliği sevmez.
Hedef belirledikten sonra çalışma programı yapmalı ve mutlaka uygulamalı. Program en iyi dosttur. Her program aksar, aksamaları önemsememeli.
Prof. Ali Fuat Başgil’in parola niteliğindeki şu öğüdünü hiç unutmamalı:
“Üşenme! Erteleme! Vazgeçme!”
Merhamet hafta sonu tatile çıkıyor, dönüş yolunda bindiği araba kaza yapıyor ve Merhamet feci yaralanıyor, ölümden dönüyor. Bu ağır kaza ona hayatın faniliğini hatırlatıyor ve ölüm sonrası için çalışmak gerektiği fikrini veriyor.
Kişisel başarılar insanı mutlu eder ama insan sosyal bir varlık olduğu için çevresindeki insanların mutluluğu veya mutsuzluğu onu etkiler. Bu sebeple üniversite sınavında yüksek puan alan Merhamet ve arkadaşları, her mesleğin öğretmenlik alanını seçmeye ve çevrelerine faydalı olmaya karar veriyorlar.
Kitapta iç içe hikâyeler var, her hikâye bir hayat tecrübesi yansıtıyor ve kitabın etkisini artırıyor.
Kitabın 6 yazarı var, her yazar kendi hayat tecrübesini anlatmış. Böylece farklı bakış açısıyla başarı ve mutluluğu yakalama tecrübesi elde ediyor okuyucu. Başarıya giden birden fazla yol olduğunu öğreniyor, kişisel farklılıkların farkına varıyor, insanların farklı metotlarla yeteneklerini geliştirdiklerini öğreniyor.
LGS ve YKS gibi merkezi sınavlara hazırlananlara iyi yol haritası çiziyor kitap.
Sınav kaygısı taşıyan her öğrenci okumalı. Merhamet’i örnek almalı, okul sonrası hayat için hedef belirlemeli.
Hedefe ulaşmak için program yapmalı.
Umut zekâsı kâşifi ve âşığı Muharrem Demir, öğrencilerine ümit aşılamaya ve ümit çiçeklerinden bal toplamayı öğretmeye devam ediyor.
Gayretini tebrik ederim.
İçimizde Umut Var, Küçük Ümitlerimiz isimli kitaplarından sonra Ümit Zekâsı Elimizden Tutar isimli kitabını merak ve heyecanla bekliyorum.
Beyin Vitamini: Başarıya Koşan Bilge Genç, LGS’ye hazırlanan Merhamet’in başarı hikâyesini anlatır. Problemli bir öğrenci, kendisine çizilen yol haritasını takip edince fevkalade önemli bir başarıya imza atıyor. Sınav kaygısı taşıyan ve sınavlara iyi hazırlanmak isteyenlere tavsiye ederim. Prof. Sefa Saygılı, Dr. Ali Akben, Ali Erkan Kavaklı, Mehmet Dağtekin, Mustafa Duran, Adnan Kalkan’ın imzasını taşıyan kitap Ensar Neşriyat tarafından yayınlandı. (İletişim; 0212- 4911903; [email protected])