• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

TIMSS sınavları ve eğitimde zirve

08 Aralık 2024
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

TIMSS sınavları ve eğitimde zirve

Ali Erkan Kavaklı

TIMSS 2023 sınavlarında, öğrencilerimiz matematik ve fen bilimlerinde büyük bir başarıya imza attılar; 4. sınıf fen bilimlerinde Avrupa ülkeleri arasında 1. oldular, sınava katılan 58 ülke arasında 4.

Tam bir sürpriz ve fevkalade güzel bir başarı.

Uluslararası Eğitim Başarıları Değerlendirme Kuruluşu (IEA) 4 yıllık periyotlarla 4 ve 8. sınıf öğrencilerin matematik ve fen derslerindeki başarılarını ölçer. 2023’te Türkiye TIMMS sınavına 282 okul ve 9466 öğrenciyle katıldı. 4. sınıf öğrencileri fen bilimleri puanını 2019’a göre 44 puan artırdı ve 570 puan aldı. 

Sınavda Singapur 1. Güney Kore 2. Tayvan 3.oldu.

İngiltere, Fransa, Almanya, Amerika, Kanada gibi Batılı ülkeleri solladık. 

8. sınıf fen bilimlerinde ise öğrencilerimiz 530 puan ile 44 ülke arasında 7’nci oldular; 2019 sınavından 15 puan fazla aldılar ve OECD üyesi ülkeler arasında 5. sıraya yükseldiler.

Matematikte 4. sınıflar 553 puan aldı, 2019’a göre 15 basamak yükselerek 58 ülke arasında 8. oldular. Avrupa’da 2. OECD ülkeleri arasında 4. sıradalar.

8. sınıflar matematik puanlarını 2019 sınavına göre 13 puan artırarak 509 puan aldılar ve 44 ülke arasında 13. OECD ülkeleri arasında 10. oldular. 

AVRUPA’DAN ÖVGÜ

Fransız L’Humanite gazetesi Fransa’nın, Güney Kore ve Japonya’nın yanı sıra Türkiye’nin de çok gerisinde kaldığını yazdı.

İspanyol EFE haber ajansı “İspanya matematikte Kanada ve Yeni Zelanda’ya benzer bir sonuç aldı, Güney Kore veya Japonya’ya geçildi. Litvanya ve Türkiye’nin yüksek performans dikkat çekti” dedi. 

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’i, öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik ediyorum. Prof. Tekin sonuçları maarif sisteminde yapılan çalışmalara bağladı. 

Bu sonuçlar, maarif ailemizin azim ve kararlılıkla yürüttüğü çalışmaların meyvelerini verdiğini bizlere gururla göstermiştir” dedi. 

EĞİTİME YAPILAN YATIRIMIN MEYVESİ

Türkiye 2003’ten beri eğitime önemli bütçe ayırıyor. Ak Parti iktidarı, Milli Eğitimin Bütçesini savunmanın önüne geçirdi. Her ilde üniversite açtı, sınıflarda öğretmen başına düşen öğrenci sayısını OECD ülkeleri ortalamasının önüne geçirdi.

Çok sayıda öğretmen tayin etti, sınıflar küçüldü. 

Ders kitapları ve yardımcı ders kitaplarının ücretsiz dağıtarak eğitimin kalitesini artırdı. 

En önemlisi ölçme ve değerlendirmede ezbere dayalı sistemden vazgeçildi. Yetenek ve kazanımlar ölçülmeye başladı.

Uluslararası TIMSS ve PISA sınavları bilgiyi ölçmez. Öğrencinin bilgiyi anlama, analiz etme, karşılaştırma, farklı veya benzer olanı bulma, sonuç çıkarma yeteneğini ölçer.  

2001’den beri Türkiye uluslararası ölçme ve değerlendirme sınavlarına giriyor. Türkiye’de yapılan LGS, AYT, TYT gibi sınavlar PISA ve TIMSS sınavlarına uyarlandı. Yeni nesil sorular dediğimiz düşünmeyi, anlamayı, değerlendirmeyi, analiz ve sentez yapıp sonuç çıkarma yeteneğini ölçmeye başladı. Böylece öğretmenlerimizin ölçme ve değerlendirme sistemi uluslararası ölçme ve değerlendirme sistemlerine uyum sağlamış oldu.

Okullarda seminerler veriyorum. Çocuklarımızın fevkalade öğrenme ve başarma azmine sahip olduklarını görüyorum. Dünya ile yarışabileceklerini gayet rahat bir şekilde ifade ediyorlar. 

Okullarımızda öğrenci okuma grupları var. Gayretli öğretmenlerimiz çocuklarımızla birlikte kitap okuyor, okuduklarını anlama ve değerlendirme çalışmaları yapıyor, öğrendiklerini yazılı ve sözlü anlatıyorlar.

TEKNOFEST festivalleri, İHA, SİHA, AKINCI, KAAN gibi bilimin teknolojiye döküldüğü alanlar öğretmenlerimizin ve öğrencilerin bilim ve teknolojiye ilgilerini artırdı. Türkiye İHA ve SİHA liginde dünya birincisi.

Selçuk Bayraktar ve ekibi, BAYKAR VE TUSAŞ, Prof. Mahmut Akşit öncülüğünde bilim adamlarımızın hava araçları, uçak motorları yapma çalışması gençlerimizin ufkunu açtı. 

Prof. Aziz Sancar’ın Nobel bilimi ödülü alması motivasyonumuzu artırdı.

Bu başarılar; “Biz de yapabiliriz” düşüncesini doğurdu, pekiştirdi, insanımızı cesaretlendirdi.

Osmanlı Devleti bir cihan devleti idi. Birinci Murat, İkinci Murat, Yıldırım Bayezit, Fatih, Yavuz, Kanunî cihan padişahı idiler. 

Fransa Kralı Birinci Fransuva, İspanya Kralı Şarlken’e yenilince Kanunî’den yardım istemişti. 

Öğrencilerimiz TIMSS sınavında Fransa, İngiltere, Kanada, Amerika’yı geçtiler.

Zekâ % 70 oranında kalıtsaldır. Zeki bir milletin çocukları aptal olamaz. 

Cihan devleti kuran atalarımızın izinde yürüyoruz.

Yavuz Bülent Bakiler ne güzel söyler:

Bir dev gibi bir dağ gibi doğrulacağız!

Yeni bir ruh doğacak toprağımızdan!

Dünya yeniden tanıyacak bizi heyecanla,

Burma bıyığımızdan, kara kalpağımızdan!”

TIMSS sınav sonuçları yeniden diriliş ve medeniyet yürüyüşümüzün sembolü. 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Vay vay

Vay be, Türkiye dünyada eğitimde zirve yapmış... İlkokul çocuklarının girdiği sınavlarda.. Sayın yazar lise öğrencilerinin girdiği PISA sınavları için de bir yazı yazar mısınız.... Ya da Türkiyede eğitimin dünyada yeri konusunda...EN BASITI 2024 YILI YKS DE KAC BIN OGRENCI SIFIR CEKMIS YA DA EKSI NETTE...

Nahit sazoglu

Sayın yazar çok güzel bir yazı sizi tebrik ediyorum milli eğitimi devlet politikası yapmaliyiz
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23