• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Ali Erkan Kavaklı
Ali Erkan Kavaklı
TÜM YAZILARI

İmam Hatiplerin Başarısı Ve Yüz Yılın Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim

27 Temmuz 2025
A


Ali Erkan Kavaklı İletişim: [email protected]

İmam Hatiplerin Başarısı Ve Yüz Yılın Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim

Ali Erkan Kavaklı

Karma eğitim Der Spiegel dergisi tarafından 100 YILIN PEDAGOJİK YANLIŞI olarak nitelendirildi. Kız ve erkekler farklı kabiliyetlere sahip, her öğrencinin baskın zekâsı farklı.  Karma eğitim zekâ farklılıklarını görmezden gelir. 

Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi bu yıl YKS’de destan yazmış; ilk10’a 6, ilk 100’e 24, ilk 1000’e 60 öğrenci girmiş.

Öğrencilerin 19’u sözel, 10’u sayısal, 19’u eşit ağırlık, 15 tanesi ise dil alanında dereceye girmişler. 

Okul bünyesinde bulunan Kartal Eğitim Vakfı, ilk üçe giren öğrencilere TOGG araba hediye ediyor.

Bu yıl imam hatip liseleri LGS’de de önemli dereceler elde ettiler. 

İP’li Turhan Çömez gibi kimi hazımsızlar, başarıyı tebrik edecek yerde spekülatif, ipe sapa gelmez açıklamalar yaptılar, soruların çalınabileceği imasında bulundular. Hiçbir delile dayanmayan beyanların yalan olduğu Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in açıklamaları ile ortaya çıktı. Prof. Tekin 719 LGS birincisinin hangi ilde, hangi okuldan çıktığını tek tek sıraladı. Turhan Çömez’in 36 birinci çıktı dediği Bursa Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulundan hiç birinci çıkmamış.

İmam hatip liseleri çoğunlukla kız – erkek ayrı eğitim yapıyor. Birçok imam hatip ortaokulunda da ayrı eğitim var.

Başarıda motivasyon çok önemli. Elbette yetenek, gayret ve çalışma süresi başarıyı etkiler. Genler kadar öğrenme, gayret ve çalışma yetenek gelişimini etkiler. 

KIZ VE ERKEKLERDE 

YETENEKLER FARKLI

Kız ve erkeklerin yaratılıştan sahip oldukları yetenekler farklıdır. 

Kızların beyinlerinin sözel zekâ bölümü erkeklerinkinden % 11 daha büyük. Kızların duygusal zekâsı erkeklere göre daha güçlü. Bu da kızların sözel derslerde öne geçmesini sağlar. Sözel derslerde erkekler kızlarla yarışamaz. 

Erkeklerin toplam beyin ağırlığı kızlardan daha büyük. Toplumun erkeklere yüklediği kendini ispatlama, aile geçindirme sorumlulukları onları kendi alanlarında daha başarılı olmaya itiyor. Fizik, kimya, matematik, bilgisayar, kodlama, beden eğitimi derslerinden kızlar, erkeklerle yarışamaz. 

Kız takımları, erkeklerle maç yaptığı zaman alacakları sonuç yenilgidir. Fizik, kimya, matematik, bilgisayar, kodlama derslerinde de sonuç aynıdır.

Kız ve erkeklerin zekâ türleri, ilgi alanları, öğrenme biçimleri farklı. İki cinsi bir sınıfa doldurmak farklılıkları dikkate almamaktır, pedagojik değildir.

KARMA SINIFLARDA STRES VAR

Karma sınıflarda iki farklı cins bir araya geldiği zaman doğabilecek atmosfer görmezden gelinir.

Her şeyden önce karma sınıflarda stres oluşur. Erkekler yanlış yaptıkları veya bilemedikleri zaman kızlara karşı mahcup olacaklarını düşünür, anlamadıkları konuları sormaya çekinirler, bu da öğrenmeyi engeller.

Karma sınıflarda kızlar da anlamadıkları konuları sorma konusunda, derse katılma ve ders anlatma konularında çekingen davranırlar. Erkeklere karşı mahcup olma duygusu onları frenler. Bu psikoloji onların yeteneklerini geliştirmelerine engel olur.  

Der Spiegel, karma eğitimle ilgili olarak şunları yazdı:

“Karma eğitim, 60’lı yılların sonunda büyük bir reform olarak kutlandı. Yanlış o zaman yapıldı. O zaman öğretmenler, bilim adamları ve politikacılar karma sınıfların otomatik olarak toplumda kadın erkek eşitliğini sağlayacağına inanıyorlardı. Araştırmalar daha net gösteriyor ki reform düşüncesi, son yüz yılın en büyük pedagojik yanlışı idi.”(1)

Karma eğitim, 1960’lı yılların sonunda Batı’da yaygın bir şekilde, özellikle resmî okullara tatbik edildi. Kilise okulları ve özel okullar, istisna kabul edildi. 

Bir nesil 20 yıl, bir proje 20 sene içinde netice vermelidir.  

1980’li yılların sonuna gelindiğinde toplumda kadın-erkek eşitliği sağlanamadı, kadınlar toplumun üst kademesinde yer almadı, kadın-erkek arasındaki ücret farkı giderilemedi, kadınlar daha az kazanıyor, daha çok işsiz kalıyor. 

Bunun üzerine karma eğitim yeniden tartışılmaya başlandı. Okullarda cinsel taciz önlenemedi. Karma eğitim kadınlara bir şey kazandırmadı, üstelik erkeklere zarar veriyor.

Der Spiegel netice olarak şunu yazdı:

“Yüzyılın en büyük pedagojik yanlışı karma eğitim, karaya oturdu.” (2) 

Almanya’da yönetmelikler değiştirildi, isteyen veli çocuğuna ayrı eğitim aldırabiliyor. (3)

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu değişmeli, çocuğuna ayrı eğitim aldırmak isteyen veli karma eğitim aldıran veli ile eşit hakka sahip olmalı.

Der Spiegel, 6.5.1996, s. 112-123

Der Spiegel, 8.01.2001, s. 149

Yüz Yılın Pedagojik Yanlışı Karma Eğitim, A. Erkan Kavaklı, Nesil, 2001

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Öğretmen

Bir eğitimci olarak 25 yıllık tecrübeme dayanarak karma eğitim yüzünden başarısız olunacağını düşünmüyorum ancak 0,70 ile alan Kartal imam hatipin daha iyi fen liselerini geçmesi net başarıdır. Tebrik ederim çocukları. Ancak LGS de imam hatip ortaokullarının başarısı kazanma potansiyeli çok olan çocukların okula çekilmesi ile ilgili. Kolejler de aynı şekilde başarı arttırdı. Devlet okullarında MEB in koyduğu deneme yasağı, yardımcı kaynak yasağı, seçme sınıf yapma yasağı, ödev yasağı bu okullarda yok haliyle başarı artıyor. Hatta sistem bu şekilde devam ederse devlet okullarında düşüş imam hatip ve özel okullarda başarı artışı devam edecektir. Bu durumu alkışlamak trajikomik.

Faşizmin Her Alana Sirayeti

Zeka farkına göre okul yada sınıf oluşturmak ayrımcı, kendi gibi olmayanı dışlayan, benzerlerin bir aradalıgını savunan, farklı olanı dışlayan Sosyal Darvinci Faşist yaklaşımdır. Doğada iyi ile kötü, güzel ile çirkin, dişi ile erkek yani benzemeyenleri hatta aynı türün yeteneklisi ile yeteneksizi, iyi koşanı ile koşamayanlarını doğa ayırmış mı bir arada mı yaşıyorlar,bir birini etkileyerek, tamamlayarak mı hayat buluyorlar. Çocuklar en iyi birbirinden ögreniyor.Kaldı ki zeka nedir, ölçülür mü, nelere baglıdır? Çok eski tartışma. Eağitim mal üretimi değildir ki girdiler aynı, çıktılar aynı olsun. Tek yumurta ikizleri bile farklı algı, kavrama, ögrenme eşik lerine sahip oluyorlar. Anne karnında biri daha iyi gıdalanabiliyor. Yada doğumda önce doğan ile sonra doganın ana rahminde maruz kaldıkları oksijen, kayganlaştırıcı sıvı miktarı farklı olduğundan farklı ögrenme eşigine sahip olabiliyorlar. Toplumda farklılıkların bir aradalıgı savunulur ama işi çocuklara gelince ayrı eğitim, bir arada olmana savunulur. Apış arası bakış boş bakış. Sadece erkek lerin yada sadece kızların bir aradalıgında doganın ve toplumun da kabul etmediği sapkınlıkların daha yaygın olduğunu sayın yazar bilmez mi bilir. Karma eğitimin karşısında olunma sebebi herşeye apış arasından bakmaktan kaynaklanıyor. Ayrıştırma yaradılışa ve doğal yaşamada aykırıdır. Cinsiyetine, anlama-kavrama seviyesine göre kategorize etmek zenginligine- yoksulluğuna, güzelligine -çirkinligine, asık suratlılıgına- güleç ligine, kısa boyuna- uzun boyuna göre insanların farklı şehirkerde yaşatılmasını, yada farklı mahallelerde oturmaya mecbur bırakılmasının aynısıdır. Bunu savunmak mümkün müdür? Derşibigel böyle yazmış, o da kim oluyor. Refansınıza bakın bir. Yahudiler psikolojinizi ve hatta hayata bakışınızı çok etkiliyor. Planlı ,dumura uğratma psikolojik harpi de yürütülüyor olabilir.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23