• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Eşeddü Şerr’in simsarlığı

5 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

ZÜLKARNEYN

Yazdıklarınızın altına imzamı atarım. Pratikte uygulanması mümkün olan öneriniz var mı, birey olarak ne yapabiliriz. Lütfen cevap verirseniz sevinirim
  • 1 Yıl Önce

Anat

İnsan ilkönce kendisine,"cennete girebilmek için ne yapıyorum" veya ,"ebediyyen cehenneme düşmemek için ne yapıyorum"sorularını sorması gerekir .
  • 1 Yıl Önce

Mehmet Hatipoğlu

Müslümanın yapması gereken şeyi biliyoruz. Ama öyle müslüman nerede onu bilmiyoruz...
  • 1 Yıl Önce

Nedim

Tamam da hocam geç olmadı mı sorasım geliyor.Ati alan Üsküdari geçti..Olan oldu.. yazarın da İsabetle yazdığı gibi fikihla alakalı haram mekruh la alakalı bir ilkeyi akaid konularına iman konularına küfür şirk konularına malzeme yapmak en hafif tabirle bel'amlik, insanları Allahla aldatmak ve az pahaya hakkı satmaktır.İslam dinin bir asl i usuluddin akaid tarafı ile fer' fıkıh gibi konusu helal haram mekruh olan tarafı vardır.Mesala insanların (Arap Türk Kürt fark etmiyor)en çok kullandığı cümlelerden bir tanesi,"zaruri,zorunluluk " ve böyle durumda insan ne yapsın ki kaçamaz ki filan olduğunu herkes duymuştur.Kuranda ve hadislerde zaruriyat tabirlerini n haram olan konularda olduğu apaçık tır.Fakat başta hocalar insanlar hep bunu olmadık yerlerde kullandıkları bilinir.Haram konularında ölüm şartı ölümcül işkenceler şartı olduğunu insanlar bilmezler.aynen oruç ibadetinin engelleri olan durumlar oluşmadan 61 günlük kefaret ten kurtulamadıgi gibi şartlar oluşmadan olmuyor.Tehlikeli olan konusu dinin aslı olmazsa olmazı yani onlar olmadan müslüman olunmayan veya kâfir olunan konularda da zaruriyat tezinin kullanılmasıdır.Normalde İslam dininde haram konularında ölüm şartı ile haram olan o an için helallesirken başkalarına ise haramliligi devam etmekte.Dinin aslı konularında yani küfür şirk olan konularda (Kur'an sünnet ve iki kaynağın sahih meşru anlamı olan sahabe icmaina göre küfür şirk olan) zaruriyat kavramı yerine İslam da ikrah takiyye kavramları vardır.ikrah ve takiyye de Ammar ra ölümcül işkenceler altında anne babası nin şehid edildiği şartlarda da kâfirlerin küfür söz söylemeden öldürmekten bırakmadılari ortamda dayanamayarak kalben imanen kabul etmediği küfür sözler söylemesi olayı üzerine inen nahl 106 da zorlananlar müstesna ifadesi ni ya peygamber ve ashab gibi nüzul sebebi rivayetleri ile yani nassla anlayarak Ammar ra durumu ve zorlandığı ne ise onunla yani küfür söz e zorlanan ve geçici bir durumla ölümden kurtulmak için kalben imanın tersi olarak küfür söz söylemek olarak anlaşilacak veya bidat ehlinin yani cehenneme gireceklerin usulü itikadı ile Ammar ra durumu ile hiçbir alakası olmayan ve böyle yapıldığı için meşru hükmün kötü kullananların her türlü küfür her türlü şartlarda küfür işlenir inancına sahip olmak ta yazarın rahatsız olduğu konuya
  • 1 Yıl Önce

Nedim

Osmanlı sonrası İslam dünyasında Araplara Türklere Kürtlere Pakistan lilara hepsine beşer sistemleri özünde güçlü olanin haklı olduğu sistemlere mesala özgürlük, eşitlik vadeden demokrasi sistemini dayatmalarına direnen ve 600 yillk Osmanlı sistemi yerine merkeze Allah i ve dinini değil dünyalık heva ve hevesleri olan sistemler i topluma kanaat önderleri nice tanımış yazarlar hocalar Allah'a isyan olan bu sistemleri İslam'a uygundur diyerekten hem kendilerini hemde kendilerine uyanlari saptirdilar.Osmanli sonrası İslam dünyasında ki İslami muhalif kişileri emperyalist lerin sistemlerine kul ettiler
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23