• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Maddi ve Manevi Depremlerle Hepimiz Tehlike Altındayız!

11 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Faizi RECEP TAYYİP ERDOĞAN sifirliyor

İlk defa Cumhurbaşkanımız RECEP TAYYİP ERDOĞAN. Faizi sıfırlamak için uğraşıyor daha önce biryetkiliden faiz konusunda birşey duydunuz mu geldiğinden beri faizi sıfırlamak için uğraşıyor RECEP TAYYİP ERDOĞAN
  • 4 Yıl Önce

Dürüst

Ya ne aptal cahil insan var Peygamber ocağına şimdi sahip çıkıldı orduevine türbanlı asker annelerini almiyorlardi. Subay eşleri bedava saçlarını. yaptırmadan makyajlarini yaptırmadan öğretmenlik yaptıkları okullara gelmiyorlardi. kimin ordu evi idi Recep Tayyip Erdoğan sayesinde orduevlerine. türbanlı girilebiliyor. Peygamber ocağı Yeni oluyor Başkanım sayesinde
  • 4 Yıl Önce

Abdullah

Şevki Yılmaz , neden çıkıp demokrasi şirktir demiyorsunuz/diyemiyorsunuz. Hâkimiyet kayıtsız şartsız milletin değil Allah’ındır. Maide sûresi 44. Ayette Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler kafirlerin ta kendileridir ayetini hiç duymadın mı? Allah faizi, içkiyi, kumarı, zinayı yasaklamadı mı? Desteklediğin hükümetin sözcüsü olan Diyanet faizli işleme onay vermedi mi? Sen hain diye kimi kasdediyorsun? Asıl hain Allah’ın hükümlerini hükümsüz bırakanlar değil midir?
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

TEVHİD , itikad , tagut ve şirk i anlatın. Gusulle abdestle namazla baş örtmeye sakalla olmuyor.
  • 4 Yıl Önce

Fikri

Şevki hocam belki ayni seyleri 40. kez yaziyorsun sonuç yine ayni takan yok bi 40 kerede daha yazsan bi sey degismez artik bu iktidarın degişmesi lazim 
  • 4 Yıl Önce

Mucahid

Hocam bu nesil nasıl kurulacak varmı bir görüşünüz? Devlet kör ve sağır 3 maymun Türklerin evlatları Peygamber ocağının Askerleri çok büyük tehlikede hepsinin kellesini uyuşturucu Baronları alıyor. Hiç birşey yapamıyoruz ilgili Birimler kör sağır bir öneriniz var.?
  • 4 Yıl Önce

enes

Boşanmaların sayısı evlenmeleri geçmiş, zina artmış, faiz normal olmuş, namuslu erkekler iftiraya uğramaya başlamış. Dünya çok şükür hala doğudan batıya dönüyor.
  • 4 Yıl Önce

Mertürk

Yavuz sultan selim köprüsü için geçiş garantisi dolmadığı için 2019 için 3 katrilyon 50 trilyon tl hazine para ödemiş. 500 milyon dolardan fazla ediyor. Hani tank palet fabrikası için 50 milyon dolar yatırım yapılacak deniliyorduya ,bu on katı kadar
  • 4 Yıl Önce

Adsız

Sayi sen hangi dindensin
  • 4 Yıl Önce

turgut ertav

YARTMAK NEDİR? Sual: S. Ebediyye’de, (Yaratmak, hiç yoktan var etmek veya mevcut şeyleri, fizik, fizyolojik veya metafizik kanunlarla, bir şekilden başka hassalı şekillere çevirmek demektir) deniyor. Buna göre, bilim adamlarının, fizik, kimya kanunları ile meydana getirdikleri yeni bir işe, yaratmak demek caiz olur mu? CEVAP Hayır, caiz olmaz. Burada, Allahü teâlânın iki türlü yaratması bildiriliyor: Birincisi: Ol der, o şey var olur. Yani hiç yoktan yaratır. Kâinatın yoktan var edilmesi, hidrojen, oksijen gazlarının yaratılması, böyledir. İkincisi: Sebepler vasıtası ile yaratmaktır. Allahü teâlâ sebeplere, iş yapabilecek tesir, kuvvet vermiştir. Bu kuvvetlere, tabiat kuvvetleri, fizik, kimya ve biyoloji kanunları denir. Mesela, iki hidrojen atomu ile bir oksijen atomundan su meydana getirmiştir. İnsanları, hayvanları, bitkileri yaratması da böyledir. Bilim adamları, oksijen, hidrojen gibi gazları, cıva, bakır, petrol gibi maddeleri yoktan meydana getiremezler. Teknoloji, bilim ne kadar gelişse de bir karınca, bir buğday tanesi yapmak mümkün değildir. Yaratmak, icat etmek Allahü teâlâya mahsustur. Bilim adamları, yoktan bir şey meydana getiremezler, sadece Allahü teâlânın yarattığı mevcut şeyleri, yine Allah’ın koyduğu fizik, kimya ve biyoloji kanunları ile bir araya getirerek, yeni şeyler bulurlar. Buna da yaratmak denmez, keşfetmek, bulmak denir. (Bu bilgiler Saddet i Edebiyye isimli kitaptan faydanılmıştır.)Kaynak Halk kavramı dinî terminolojide özellikle Allah’a mahsus olmak üzere “yaratmak, yoktan var etmek” şeklinde tanımlanır. İbn Sîde mutlak bir ifadeyle, “Allah bir şeyi halketti” denildiğinde bunun, “Yokken var etti” mânasına geldiğini belirtir (el-Muḥkem ve’l-muḥîṭü’l-aʿẓam, IV, 388). ilk defa ortaya konan bir örneğe göre eşyaya yapı kazandırma” (inşâ) ve “olması istenen şeyin ölçülerini belirleme” (takdir) şeklinde iki anlama geldiğini söyler. Birinci anlama, “Biliniz ki halk da emir de Allah’ındır” (el-A‘râf 7/54), ikincisine, “Halkedenlerin en güzeli olan Allah yüceler yücesidir” (el-Mü’minûn 23/14) meâlindeki âyetler örnek gösterilir. Hz. Îsâ’nın İsrâiloğulları’na mûcize olarak çamurdan kuş biçiminde bir şey yapacağını söylediğine dair âyette geçen halk (Âl-i İmrân 3/49) “takdir” mânasındadır ve Îsâ’nın “yoktan ortaya çıkarmayı kastetmediği özellikle belirtilir (Lisânü’l-ʿArab, “ḫlḳ” md.). Kur’an. Kur’ân-ı Kerîm’de elli iki yerde halk kelimesi ve 200’ü aşkın yerde türevleri geçmektedir. Yaklaşık elli âyette göklerin ve yerin, 100 âyette insanın yaratılışından, elliye yakın âyette genel anlamda yaratmadan söz edilir. Diğer âyetlerde gece, gündüz, ay, güneş, bitki, hayvan, melek, cin, şeytan, hayat, ölüm, öldükten sonra dirilme gibi varlık ve olayların yaratılışıyla Câhiliye devrinde tanrı yerine konan putların hiçliği bağlamında halk kavramı kullanılmıştır (M. F. Abdülbâkī, el-Muʿcem, “ḫlḳ” md.). İki âyette bedî‘ Allah’ın sıfatı şeklinde geçer (el-Bakara 2/117; el-En‘âm 6/101). Her iki âyette Allah’ın göklerin ve yerin yaratıcısı olduğunun bedî‘ kelimesiyle ifade edilmesi bunun hâlik ile aynı anlamda kullanıldığını göstermektedir. Bâri’ “yaratıcı” anlamında iki âyette üç defa zikredilmiştir (el-Bakara 2/54; el-Haşr 59/24). Kaynak KONU HAKKINDA BAZI AYETLER: “Sizi de yaptığınız şeyleri de yaratan Yüce Allah'tır."(Saffat suresi, 96.ayet).Bu ayetin tefsiri: “Size iş yapma gücünü veren de yaptığınız nesnelerin maddelerini yaratan da Allah’tır. ''Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır.''(Saffat,suresi, 96.ayet). ”" Ey insanlar! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize kulluk ediniz. Umulur ki, böylece korunmuş (Allah'ın azabından kendinizi kurtarmış) olursunuz. " (Bakara suresi,21.ayet). " Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan ve ikisinden birçok erkekler ve kadınlar üretip yayan Rabbinizden sakının. Adını kullanarak birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah'tan ve akrabalık haklarına riayetsizlikten de sakının. Şüphesiz Allah sizin üzerinizde gözetleyicidir. " (Nisa suresi,1.ayet). " Hamd, gökleri ve yeri yaratan, karanlıkları ve aydınlığı var eden Allah'a mahsustur. (Bunca âyet ve delillerden) sonra kâfir olanlar (hâla putları) Rab'leri ile denk tutuyorlar. " (En'am suresi,1.ayet). " O, gökleri ve yeri hak (ve hikmet) ile yaratandır. «Ol!» dediği gün herşey oluverir. O'nun sözü gerçektir. Sûr'a üflendiği gün de hükümranlık O'nundur. Gizliyi ve açığı bilendir ve O, hikmet sahibidir, her şeyden haberdardır. "(En'am suresi,73.ayet). " Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra Arş'a istivâ eden, geceyi, durmadan kendisini kovalayan gündüze bürüyüp örten; güneşi, ayı ve yıldızları emrine boyun eğmiş durumda yaratan Allah'tır. Bilesiniz ki, yaratmak da emretmek de O'na mahsustur. Âlemlerin Rabbi Allah ne yücedir! "(A'raf suresi,54.ayet). " Yeri döşeyen, onda oturaklı dağlar ve ırmaklar yaratan ve orada bütün meyvelerden çifter çifter yaratan O'dur. Geceyi de gündüzün üzerine O örtüyor. Şüphesiz bütün bunlarda düşünen bir toplum için ibretler vardır. "(Ra'd suresi,3.ayet). " Şüphesiz Rabbin hakkıyla yaratan pek iyi bilendir. " (Hicr suresi,86.ayet). " O, geceyi, gündüzü, güneşi, ayı... yaratandır. Her biri bir yörüngede yüzmektedirler. " (Enbiya suresi,33.ayet). " Sonra nutfeyi alaka (aşılanmış yumurta) yaptık. Peşinden, alakayı, bir parçacık et haline soktuk; bu bir parçacık eti kemiklere (iskelete) çevirdik; bu kemikleri etle kapladık. Sonra onu başka bir yaratışla insan haline getirdik. Yapıp-yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir. " (Mü'minum suresi,14.ayet). " Sizi güçsüz yaratan, sonra güçsüzlüğün ardından kuvvet veren ve sonra kuvvetin ardından güçsüzlük ve ihtiyarlık veren, Allah'tır. O, dilediğini yaratır. O, hakkıyla bilendir, üstün kudret sahibidir. " (Rum suresi,54.ayet). " Gökleri, yeri ve bunların arasındakileri altı günde (devirde) yaratan, sonra arşa istivâ eden Allah'tır. O'ndan başka ne bir dost ne de bir şefaatçınız vardır. Artık düşünüp öğüt almaz mısınız? "(Secde suresi, 4.ayet). " Âd kavmine gelince, yeryüzünde haksız yere büyüklük tasladılar ve: Bizden daha kuvvetli kim var? dediler. Onlar kendilerini yaratan Allah'ın, onlardan daha kuvvetli olduğunu görmediler mi? Onlar bizim âyetlerimizi (mucizelerimizi) inkâr ediyorlardı. " (Fussilet suresi,15.ayet). " Onu siz mi yaratıyorsunuz yoksa yaratan biz miyiz? " (Vakıa suresi,59.ayet). " O, yaratan, var eden, şekil veren Allah'tır. En güzel isimler O'nundur. Göklerde ve yerde olanlar O'nun şânını yüceltmektedirler. O, galiptir, hikmet sahibidir. " (Haşr suresi,24.ayet). " Allah, yedi kat göğü ve yerden bir o kadarını yaratandır. Ferman bunlar arasından inip durmaktadır ki, böylece Allah'ın her şeye kadir olduğunu ve her şeyi ilmiyle kuşattığını bilesiniz. " (Talak suresi,12.ayet). " Bilin ki O, (kâinat yokken) ilk olarak yaratan, (ölümden sonra tekrar hayatı) geri getirendir. " (Burûc suresi,13.ayet). BİR HADİS:Allah yaratılışını güzel yapmış.Öyle ise,sen de ahlâkını güzelleştır.Cerir Bin Abdullah'tan(R.A.) rivayet edilmiştir. HÜLASA:Görüldüğü üzere yatarmak ,yoktan var etmek demektir.Yoktan var eden sadece HZ:Allah'tır.Kişilerin Allah'ın yarattıklarından faydalanarak birşeyler ortaya getirmesi yaratmak değil;icat etmek,keşfetmek,bulmaktır.Yoktan var eden sadece Allah'tır.Onun için,yatarmak sadece Allah 'a mahsustur.Bu konuya değinmemin sebebi,toplum içinde kişilerin yaptıklarını anlatmak için, yaratmak kelimesi yaygın olarak kullanılıyor.Adeta dillere peleseng oldu.Yanlış ve vebal bir durumdur.Dün akşam ir tv de Galatasaray maçını yorumlayan bir spor yorumcusu,GS.oyuncu için, gol pozisyonu yarattı şeklinde bir ifede yaptı.Zaten tolumda kşiilerin yaptıklarını, yaratmak şeklinde ifade etmek yaygındı.Verilen alıntı bilgiler ışığında,herhalde konu anlaşılmıştır.Yaratmak sadece Allah'a mahsus olduğu için,kişilere özgü olmadığı için,bu tür yanlış ve vebal ifadeleri kullanmaktan kaçınmak gerekir.Hâlâ inat eden varsa eğer;acaba onlar,Allah'a karşı yarışıyorlar veya kendilerini Allah'ın yerine mi koyuyorlar?Saygılar.
  • 4 Yıl Önce

Gaffur

Bırakın hocam siz yıllarca geregini yaptınız hep söylediniz bırakın gebersinler öyle bir hal aldiki dünya domuz bizi kıskanacak artık namus haya kalmadi siz ise hala cirpiniyorsunuz bırakın gebersinler
  • 4 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23