• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Türkiye’yi geleceğe bağlıyoruz

Yeniakit Publisher
2019-05-22 16:45:00 -
Türkiye’yi geleceğe bağlıyoruz

Müşteri memnuniyetini odağına aldı, rekorları üst üste kırdı... 2019’un ilk çeyreğini rekor büyüme ile tamamlayan Türk Telekom, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki rekabet koşullarını en iyi şekilde değerlendirerek alanında yılı lider olarak bitirmeyi hedefliyor.

 Mehmet Canıtatlı 

Gazetemize açıklamalarda bulunan Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Ümit ÖnalTürk Telekom’un 46,7 milyonu aşan abonesini sabit internet, sabit ses, mobil, TV ve ev eğlencesi hizmetleri ile dünyaya bağladığını belirterek, “Sunduğumuz dijital servisler ile en yeni ürün, hizmet ve teknolojilerin abonelerimiz tarafından deneyimlenmesini sağlıyoruz” dedi.

Finansal ve operasyonel gelişmelerle ilgili değerlendirmede bulunan Ümit Önal, şu mesajları verdi:

Üç kat net kâr

Yılın ilk üç ayında Türk Telekom’un Satış Gelirleri ve FAVÖK’ü rekor artış oranlarıyla 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek değerlerine; FAVÖK marjı ise son 12 yılın en yüksek değerine ulaştı. Türk Telekom ilk çeyrek net kârını ise geçen yılın aynı dönemine göre üç katına çıkarmayı başardı. Türk Telekom, iki yıl önce sadece yüzde 13 olan döviz etkisinden korunma oranını ilk çeyrekte yüzde 84’e yükseltti. Bu da önümüzdeki dönem Türk Telekom için daha öngörülebilir bir net kâr akışı anlamına geliyor.

Numara taşıma şampiyonuyuz

Mobildeki konumunu güçlendirmeye devam eden Türk Telekom, yılın ilk çeyreğinde yarım milyondan fazla (575 bin) net mobil abone kazanımı gerçekleştirdi. Son on iki ayda kazanılan net mobil abone sayısı, halka arzdan bu yana kaydedilen en iyi artışla 2,2 milyona ulaştı. 22 milyonu aşan mobil abone sayısı ile Türk Telekom, mobildeki pazar payı hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.
ÖNE ÇIKAN VİDEO

2019’un birinci çeyreğinde, mobildeki net artışın büyük bir kısmı faturalı segmentten geldi. Türk Telekom, halen faturalı abone oranı en yüksek operatör konumunda. Numara taşımada zaten açık ara hep önde olan Türk Telekom, mobilde numara taşımanın başladığı 2008 yılından bu yana 6,8 milyon net abone kazanımı ile Türkiye’nin numara taşıma şampiyonu olmayı sürdürüyor. Toplam net abone kazanımına baktığımızda ise son on yılda 11,6 milyon net mobil abone kazanan Türk Telekom’un bu alanda da sektörün lideri konumunda olduğu görülüyor.

Fiber altyapımız daha güçlü

Bugün karşımızda 46,7 milyondan fazla müşterisine dünya klasmanında entegre hizmet sağlayan, milli teknoloji dönüşümünün omurgası konumunda bir Türk Telekom var. Sabit altyapısı ülke hane halkının yüzde 90’dan fazlasını kapsayan; fiber altyapısını son 10 yılda iki kattan fazla artıran Türk Telekom’un ülkedeki fiber altyapının yüzde 80’inde imzası var. Fiber iletişim altyapısı, 5G için son derece kritik önem taşıyan bir konu. Türk Telekom, Türkiye’de dünyanın etrafını 7 defadan fazla dolaşacak 285 bin kilometre uzunluğunda fiber ağını yaygınlaştırarak ülkenin en ücra köşelerine kadar götürüyor, dijital dönüşüme öncülük ediyor. Bugün Türk Telekom’un fiber abone sayısı 3,7 milyonu aşmış durumda. Türk Telekom’un toplam sabit internet abonelerinin üçte biri fiber hızında hizmet alıyor. Grup şirketleri ile birlikte ürettiği patentli, inovatif ürünlerini Ortadoğu, Avrupa ve Amerika’daki operatörlere ihraç ediyor. Türk Telekom, Türkiye’nin dijital dönüşümüne 2005 yılından bu yana 35,3 milyar lira yatırım yaptı.

Türkiye’yi 5G’ye hazırlıyoruz

Türk Telekom, dijitalleşmenin somut göstergeleri sayılan nesnelerin interneti, akıllı şehirler, akıllı sağlık kampüsleri gibi konulardaki iş birlikleriyle, çalışmalarını ülke genelinde yaygınlaştırıyor. Türk Telekom’un bilgi teknolojileri alanında iştiraki ve Türkiye’nin öncü sistem entegratörü İnnova, geliştirdiği teknolojilerle Türkiye’nin akıllı şehir dönüşümüne öncülük ederken 4 kıtada 50’ye yakın ülkeye teknoloji ihraç ediyor. Bir yandan da, Akıllı OSB ve Akıllı Kampüs gibi uygulamaları da devreye alarak akıllı şehir konseptini geliştirmeyi sürdürüyor.

Yeni ürünler yolda

Türk Telekom, çok yakında sunacağı yeni teknoloji inovasyonu, kullanıcı merkezli tasarım ve bulut uygulamaları konularında geliştirdiği yeni ürün ve hizmetleriyle dijital müşteri deneyimini daha yukarı taşımayı hedefliyor. IoT’den Yapay Zekâ’ya, Bulut’tan Analitik ve Big Data’ya kadar her şeyi dijital dönüşüm kapsamında değerlendiren Türk Telekom, bu yolda siber güvenliği de ön planda tutarak Endüstri 4.0’a yol gösterici olmayı amaçlıyor.

En büyük veri ve siber güvenlik merkezi

Türkiye’nin verisinin Türkiye’de kalması ve güvenle saklanması için Türk Telekom, Türkiye’nin en büyük veri merkezini Esenyurt’ta ve Türkiye’nin en büyük siber güvenlik merkezini Ankara’da hizmete sundu. Uluslararası standartlara uygun olarak inşa edilen Türk Telekom Esenyurt Veri Merkezi, Türkiye’nin en güvenli veri merkezi olmasının yanı sıra konumu itibarıyla aynı zamanda İstanbul Havaalanı’na en yakın veri merkezi olma özelliğini de taşıyor.

Hayat internetle bütünleşti

Türkiye’nin hedeflediği kalkınma atağını gerçekleştirebilmesi ve ilk on ekonomi arasına girmesi için dijitalleşme ve buna bağlı olarak internet kullanımının yaygınlaşmasının ülkemiz için hayati öneme sahip olduğunun bilinciyle Türk Telekom, yatırımdaki önceliğini internet penetrasyonunu artırmak olarak belirledi. İlk çeyrek itibarıyla Türk Telekom’un fiber hane erişimi 19,1 milyonu aşmış durumda. Sadece 2018’de 2,4 milyon yeni haneyi fiber kapsamasıyla saran Türk Telekom’un bu çalışmaları sonucunda Türkiye’nin internet penetrasyonu yüzde 56’ya yükselmiş durumda.

Şirketin ana hedeflerinden biri, dijitalleşmenin temel göstergelerinden olan bu oranı önce yüzde 76 olan Avrupa seviyesine getirip sonra daha da yukarılara çıkarmak.

Yeni açılımlar olacak

Türk Telekom’un dünya standartlarında sunduğu kurumsal hizmetleri için çok büyük firmalarla görüşme aşamasındayız. Bunlardan bir kısmıyla anlaşma aşamasındayız. Şu an isimlerini veremiyorum ancak çok yakında bu dünya çapında firmaların Türk Telekom’dan veri güvenliği hizmeti aldığını görecek ve eminim siz de bizler gibi gururlanacaksınız.

Türk Telekom’un dijital platformlarındaki bu artış müşteri memnuniyetindeki yükselişine de büyük ölçüde katkı sağladı. 2017 yılından bu yana sürdürülen müşteri deneyimi programı EMPATİ’nin de iyileştirici etkisiyle Türk Telekom, müşteri memnuniyeti temel performans göstergelerinde yüzde 50’lere yakın bir iyileşme elde etmiş bulunuyor.

Ofislere yeni misyon

Türk Telekom’un ana satış kanallarından olan Türk Telekom bayilerinin sayısı 756’a yükseldi. Öte yandan, dijitalleşme ile birlikte değişen müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak üzere Türk Telekom Türkiye’nin her yanındaki ofislerini Türk Telekom Müşteri Merkezlerine dönüştürerek teknoloji deneyim merkezi olarak yeniden tasarlıyor. Dönüşümden geçerek Türk Telekom Müşteri Merkezi’ne dönüşen ofis sayısı yıl sonunda 22’yi bulacak.

Dijital müşteri deneyimi

Müşteri deneyimi konusuna Türk Telekom, özel bir hassasiyet gösteriyor: Müşteri deneyimini nasıl daha iyileştiririz sorusuna cevap arayan şirket, kullanıcı dostu dijital çözümlerine her geçen gün yenilerini ekliyor. Türk Telekom abonelerine yönelik self-servis hizmet, ödül ve çözümler içeren ONLİNE İŞLEMLER, SİL SÜPÜR, PRATİK ÇÖZÜM gibi platformlar, Türk Telekom’un müşterileri ile en çok temas kurduğu dijital servisler olmayı sürdürüyor.

Limitsiz internetçiler arttı

2019’da AKN’nin kalkması ve limitsiz internet dünyasına geçiş ile birlikte internet kullanımları da önemli ölçüde artış gösterdi. Buna göre, TT abonelerinin aylık kişi başı sabit internet kullanımı, 2019 ilk çeyrekte geçen yılın ilk çeyreğine, yani AKN’siz döneme göre yüzde 33 oranında artmış durumda. Öte yandan; Türk Telekom, limitsiz internet paketlerine yönelik olarak yakın zaman önce başlattığı Jet Kampanya dahilinde yeni internet müşterilerine aynı fiyata ilk 6 ay boyunca iki kat daha hızlı internet hizmeti sunuyor.

Yeni Akit Gazetesi

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23