• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Tehlikeli gerilim! Trump 'ezeceğiz' demişti, Ruhani'den sert cevap

Yeniakit Publisher
2019-06-26 07:34:00 - 2019-06-26 07:51:19

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Tehlikeli gerilim! Trump 'ezeceğiz' demişti, Ruhani'den sert cevap

ABD ve İran arasında gerilim en yüksek seviyeye çıktı. İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, ülkesinin hiçbir şart altında ABD ile ikinci bir müzakere yapmayacağını belirterek "Eğer ABD, İran sınırlarında tacizlerine devam ederse, İran ordusu kesin karşılık verecektir" açıklamasında bulundu.

İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Ruhani, telefon görüşmesinde Macron'a, İran'ın bölgede savaş ve gerginlik istemediğini belirterek, "İran her zaman bölgede istikrar ve barışı istemiştir" dedi. Fransa ile iyi ilişkiler geliştirmek istediklerini belirten Cumhurbaşkanı Ruhani, "Eğer nükleer anlaşmanın tüm taraf ülkeleri taahhütlerini uygulamış olsalardı bugün bölgede ve dünyada olumlu gelişmelere tanıklık ederdik" ifadelerini kullandı.

''Avrupa verdiği sözleri tutmadı"

ABD Başkanı Donald Trump'ın tek taraflı olarak nükleer anlaşmadan ayrılması ile Amerika, Avrupa ve İran halklarına zarar verdiğini belirten Ruhani, İran'ın Avrupa'nın nükleer anlaşma kapsamında verdiği sözler nedeniyle anlaşmadan ayrılmadığını vurgulayarak, "Ancak Avrupa verdiği sözleri yerine getirmedi. İran nükleer anlaşmanın 36 ve 26. maddeleri gereğince taahhütlerini askıya almaya devam edecektir" şeklinde konuştu.

İran'ın hiçbir şart altında ABD ile ikinci bir müzakere yapmayacağını kaydeden Cumhurbaşkanı Ruhani, İran tarafından düşürülen ABD'ye ait casus uçağına işaret ederek, "Eğer ABD, İran sınırlarında tacizlerine devam ederse, İran ordusu kesin karşılık verecektir" dedi. 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

isa

50 yaşımdayım,ben bildim bileli savaş naraları atıyorlar.

Mehmet

Dünyada ABD'yı ezici güçle karşı koyacak ülke yok, Rabbim ezici gücüyle ABD'nin ezici gücünü yok etsin, ABD gücünün ahlakı olsaydı dünya yararına çok şey olacaktı, ama maalesef ABD bu gücünü ahlaksızca, zalimce ve vicdansızca kullanıyor. Allah katında bu gücü kullanmanın bir sınırı var şüphesiz, demek ki iş daha bu kerteye gelmemiş, Ebrehe ordusunu hatırlayalım...
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23