• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

4 trilyon dolarlık helal pazarında pay kapma yarışı

Helal ürün ihracatında çıta yükseltildi... Helal ürün ihracatını arttırmaya dönük çalışmalar hız kazandı. Tanıtım odaklı çalışmalarda yer alan firmalar, şu sıralar Arap ve Afrikalı müşterilerine yenilerini ekleme çabası içerisinde. Amaç ise 4 trilyon doları aşan dünya helal ürün pazarından daha fazla pay almak.

2019-12-04 11:17:00 - 2019-12-04 11:17:37
4 trilyon dolarlık helal pazarında pay kapma yarışı

Türkiye’nin helal ve tayyib ürün ticaretine ivme katmak için önemli girişimlerde bulunuluyor. Bu kapsamda İslami usullere göre üretilen tüketim maddeleri dünyaca ünlü fuarlarda ve etkinliklerde vitrine çıkarılıyor. Helal ve tayyib damgalı ürünlerini dünyanın her köşesine göndermeyi hedefleyen şirketler ve müteşebbisler, geçen hafta Helal Expo 2019’da buluştu. 50 ülkeden 400’e yakın profesyonel katılımcıyı, 40 bine yakın ziyaretçiyi ve 9 bine yakın yabancı delegeyi ağırlayan etkinlik, B2B’lere de zemin hazırlayarak tüm dünyada 4 trilyon doları aşan helal sektörünün payını artırdı.

Girişimciler için yeni fırsatlar

Fuarda Naturalive Beauty markalı kişisel bakım ürünlerini tanıtan kadın girişimci Kudret Livaoğlu, stantlarına ilginin yoğun olduğunu söyledi. Dubaili, Iraklı, Suudi Arabistanlı ve Afrikalı tüccarlarla görüşmeler yaptıklarını anlatan Livaoğlu, “Yabancı konuklarımız doğal diş macunumuz, saç boyamız, el losyonlarımızla yakından ilgilendi” dedi. Helal sertifikalı 50 çeşit ürünleri bulunduğunu aktaran Livaoğlu, “Bunlar güvenlidir, insan sağlığına ve çevreye zarar vermemektedir” diye konuştu.

Çikolatasıyla yeni pazarlarda

Helal Expo 2019’da çikolatalarıyla ön planda olan Prestij Chocolate’ın Genel Müdürü Yakup Gül ise ürünlerinin yabancı satın almacılar tarafından beğenildiğini dile getirdi. Gül, “Standımıza uğrayanlar bize danıştı, ürünlerimizin üretim etapları ve raf ömrüyle ilgili sorular yöneltti” şeklinde konuştu. Çikolatalarının Suudi Arabistanlı, Kuveytli, Iraklı, Filistinli, Hindistanlı ve Senegallilerin takibinde olduğuna işaret eden Gül, “Şu anda 10 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu sayıyı yeterli görmüyor, arttırmayı amaçlıyoruz” açıklamasında bulundu

Helal ürünün güvenli olduğunu vurgulayan Gül, sözlerini şöyle sürdü: “Ürettiğimiz sütlü ve bitter çikolatalarımız helal açısından iyi bir örnek. Helal yiyecek ve içecekler zararlı maddeler, kimyasallar içermemeli. Ambalajın da hijyenik bir ortamda, itinayla üretilmesi şart. Artık gıda ürünleri gönül rahatlığıyla tüketilmeli. Akıllarda soru işareti kalmamalı.

Ürünleriyle tam not aldılar

Bu sene 7’ncisi düzenlenen Helal Expo’da poşet çaylarıyla yerini alan ÇAYKUR’un standı Arap ve Afrikalı gıda profesyonelleriyle doldu taştı. Profesyoneller, çay çeşitleriyle ilgili bilgi aldı. Fuarda BEE & YOU markalı arı sütü ile arı ekmeği de Avrupalı firma yetkililerince enine boyuna incelendi.

Güneydoğu Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyelerinin üretip sattığı bulgur ile makarna gibi temel tüketim ürünleri ise etkinliğe katılanlardan tam not aldı. Fuarda Malezyalı, Nijeryalı, Japon şirketler yeni ürünleriyle öne çıktı.

Şoklamaların yüzde 36’sı yanlış

Fuar bünyesinde bir dizi konferans da düzenlendi. “Şeriata Uyumlu Üretim: Beklentiler ve Zorluklar” konulu panelde konuşan Malezya Unisel Uluslararası Helal Enstitüsü Direktörü Dr. Moohamad Ropaning Sulong (solda), enzimlerin şeriata uygun üretilmesi gerektiğini söyledi. “Hayvanları Şoklayarak Öldürmek Neden Helal ve İnsani Değil?” panelinde konuşan İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Prof. Dr. Hasan Yetim de, 2030 yılında dünyada Müslüman oranının yüzde 26’ya ulaşacağına dikkat çekerek buna göre helal gıda üretiminin artması gerektiğini açıkladı. Hayvanların yüzde 36’sının yanlış pozisyonda şoklandığını söyleyen Yetim, “Bu helal değildir. Bu şoklama kanatlı hayvanlar için de yapılıyor ki bu da helal değildir. Bizim teklif ettiğimiz çeşitli yöntemler var ve bunu kurumlara sunuyoruz. Sonuç olarak hayvanın helal et verecek şekilde kesimi yapılmalıdır” dedi.

Dünya İslam ekonomisi

-1,8 milyar Müslüman: Dünya nüfusunun yüzde 24’ü

-İslami finans: 2017-2,438 milyar dolar

2023-3,809 milyar dolar

-Helal gıda:  2017-1,303 milyar dolar

2023-1,863 milyar dolar

-Helal turizm: 2017-177 milyar dolar

2023-274 milyar dolar

-Muhafazakar moda: 2017-270 milyar dolar

2023-361 milyar dolar

-Helal medya: 2017-209 milyar dolar

2023-288 milyar dolar

-Helal tıp: 2017-87 milyar dolar

2023-131 milyar dolar

Yeni Akit Gazetesi

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23