• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

3. Havalimanı'nda hafriyat hızlanıyor

Yeniakit Publisher
2015-06-28 08:19:00 - 2015-06-28 02:18:47
3. Havalimanı'nda hafriyat hızlanıyor

Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi olan İstanbul yeni havalimanı şantiyesinde şu ana kadar 80 milyon metreküp toprak hareketi oldu. Hafriyat işleminin hızlandırılması için 1000 kamyon kapasitesi iki katına çıkarılarak günlük 1 milyon metreküp toprak işlemi yapılacak

İGA Havalimanı İşletmesi Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul’un yeni havalimanında bugüne kadar yaklaşık 80 milyon metreküp toprak hareketi olduğunu, yıl sonu itibarıyla 250 milyon metreküp toprağın taşınmasını hedeflediklerini belirtti.

17 TAŞERON FİRMA ÇALIŞIYOR

Akçayoğlu, Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi  İstanbul yeni havalimanı şantiyesinde hafriyat işleri için İGA olarak kendi ekipman parklarına ek olarak 17 taşeron firmayla çalıştıklarını söyledi.

Yazın hafriyat taşımada azami seviyede ilerleme kaydetmek amacıyla yeni taşeron firma için ihale düzenlediklerini ifade eden Akçayoğlu, mevcut kamyon sayısının binden fazla olduğunu, bunu 2 bine çıkartacaklarını dile getirdi. İhaleyle yeni çalışılacak firmaların ekstra bir kaynak yaratarak işin hızını planlananın önüne geçirmek için kullanılacağını dile getiren Akçayoğlu, “Hedeflediğimiz hafriyat rakamların ilerisine geçebilmek için daha fazla taşeronu bu projede yer almaya davet ediyoruz” diye konuştu.

HAFRİYAT HEDEFİ YAKALANACAK

Şantiyede yaklaşık 80 milyon metreküp toprak hareketi olduğunu bildiren Akçayoğlu, yıl sonu itibarıyla 250 milyon metreküp toprağın taşınmasının hedeflendiğini, özellikle yaz aylarının verdiği avantajla bu rakamlara ulaşacaklarına inandıklarını kaydetti.

Günlük 700 bin metreküp toprak taşındığını belirten Akçayoğlu, hafriyat taşeronlarını artırılarak bu rakamı 1 milyon metreküp üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Akçayoğlu, bu rakamın her 3 ayda bir Atatürk Barajı dolgusundan fazla bir toprak hareketine karşılık geldiğini ifade etti. 

İŞ GÜVENLİĞİ ÖN PLANDA

İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “Belirli bir bölgeden alınan toprak yine proje sahası içinde belirlenen döküm alanlarına götürülüyor” dedi.

Firmaların kamyon tipleri ve modellerinin önemli bir kriter olduğunu dile getiren  CEO Yusuf Akçayoğlu, “Bunun yanında iş güvenliği için bazı kriterlerimiz var. Araçların tamamı 2012 model ve üstü olmalı. Firmanın araç sayısının da minimumda 25 olması şartını arıyoruz. Araçlarda aradığımız özellikler de 6x4 20 metreküp veya 8x4 26 metreküp damper ölçüsünde kamyon ve hafriyat tırı olması gerekiyor. Proje alanındaki trafik yönetimine, hız sınırlarımıza uymaları önemli. GPS sistemi ile hız kontrollerini ve verimliliklerini detaylı görebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

ÖDEME M3 ÜZERİNDEN

Taşeron firmalara ödemelerin, yer ölçümü metreküp üzerinden hesaplanacağını belirten Akçayoğlu, havalimanı inşaatında çalışmak için gösterilen ilgiden memnun olduklarını kaydetti.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23