• İSTANBUL
    AKŞAM
    YATSI
  • 0.0
Denizli'de mutlaka gidilmesi gereken yerler

2019-09-22 10:12:04

Horozu ve tekstil ürünleriyle meşhur Denizli. Merkezde birkaç yerde sergilenen ‘Horoz Heykeli’…

#1
Foto - İlk olarak merkezde Delikliçınar Yeni Camii’yi ve Bayramyeri Meydanı’nda bulunan, 1960 yılı yapımı aynı ismi taşıyan ‘Bayramyeri Camii’ni gezdik.

#2
Foto - Yine merkezde 800 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Tarihi Kaleiçi Çarşısı’na ve Ahi Sinan Çarşısı’na girdik.

#3
Foto - Anadolu Selçukluları’nın ilk yerleşim yeri.

Anadolu Selçukluları’nın ilk yerleşim yeri.

#4
Foto - Ahilik kültürünün halen yaşatıldığı çarşıda tekstil başta olmak üzere bakırcılık, demircilik, kuyumculuk, alemcilik, yorgancılık üzerine çok sayıda dükkan var.

#5
Foto - Çarşıda tanıştığımız bir esnafa, meşhur Denizli kebabını (Tandır kebabı) nerede yiyeceğimizi sorduğumuzda Kebapçı Enver (1927)’i tavsiye etti.

#6
Foto - Gerçekten çok memnun kaldık. Çok lezzetliydi.

Gerçekten çok memnun kaldık. Çok lezzetliydi.

#7
Foto - Ardından yılın her mevsiminde ana kaynağından çıkan kendine has kırmızı renkli şifalı termal su ve termal çamurun bulunduğu zengin mineralli Karahayıt Kaplıcaları’na gittik.

#8
Foto - Kaplıcaya girmedik ama bölgeyi kısaca turladık.

Kaplıcaya girmedik ama bölgeyi kısaca turladık.

#9
Foto - Ve Denizli’nin gözbebeği Pamukkale… Eski adıyla Akköy… 1988’den beri UNESCO dünya mirası sayılan Pamukkale travertenleri…

#10
Foto - Sahip olduğu karbonatlı su nedeniyle bembeyaz bir örtüye bürünmüş gibi görünen, Çaldağı’ndan gelen ve kalsiyum oksit içeren suların oluşturduğu beyaz travertenler…

#11
Foto - Kademeli şekiller oluşturan, yer yer teras biçimli havuzlar… Doğal bir sit alanı… Menderes Nehri kıyısında, 100 metre yüksekliğe sahip bir bölge…

#12
Foto - Ve ‘Kutsal Kent’ anlamına gelen Hierapolis…

Ve ‘Kutsal Kent’ anlamına gelen Hierapolis…

#13
Foto - Pamukkale ile aynı ören alanında bulunan, antik kenti, antik havuzu, arkeoloji müzesi, anfi tiyatrosuyla, kilisesiyle, agorasıyla, surlarıyla, köprüsüyle, kalesiyle, hamamları ve kaleleriyle tam bir antik şehir.

#14
Foto - 2000 yıl öncesinde Bergama Krallığı bu cennetin farkına varıp, travertenlerin yanına Hierapolis Antik Kenti’ni kurmuşlar.

#15
Foto - Ancak oluşumu binlerce yıl alan bu doğal güzellik çok hassas olduğu için yalnızca belli kesimlerde dolaşılıp sularına girilebiliyor.

#16
Foto - Hierapolis Antik Kenti, altın çağını M.Ö 2. yüzyılda Roma egemenliğinde yaşamış.

#17
Foto - Ancak M.S 60 senesinde Roma imparatoru Neron döneminde yaşanan büyük deprem sonrası kentin çoğu yerle bir olmuş.

#18
Foto - Depremlerin sonrasında kent, tüm Helenistik niteliğini kaybetmiş, yeniden Roma mimarisi ile yapılandırılmış.

#19
Foto - Roma döneminden sonra Bizans’ın eline geçmiş.

Roma döneminden sonra Bizans’ın eline geçmiş.

#20
Foto - M.S 80 senesinde Hz. İsa’nın havarilerinden olan Aziz Philip’in Romalılar tarafından burada öldürülmesi, kenti Hristiyanlığın merkezi haline getirmiş.

#21
Foto - Büyük Constantin döneminde Frigya’nın başkenti, Bizans döneminde Hristiyanlığın psikoposluk merkezi olmuş, 1210’da da Anadolu Selçuklularının sınırlarına dahil edilmiş.

#22
Foto - Kenti gezerken zamanda yolculuk yaptık.

Kenti gezerken zamanda yolculuk yaptık.

#23
Foto - Denizli’nin merkezini de beğenmiştik ama Pamukkale’nin olmadığı bir Denizli düşünülemez gerçekten.

#24
Foto - Şehrin en güzel bölgesi, cennetten bir köşe.

Şehrin en güzel bölgesi, cennetten bir köşe.

#25
Foto - Denizli de bazı yerleri vakitsizlikten dolayı başka bir zamana bırakıp buradan da ayrılıyoruz.