• İSTANBUL
    YATSI
  • 0.0
186
Afyonkarahisar'da mutlaka görülmesi gereken mekanlar

2019-09-21 15:36:40

Termalin, mermerin, zaferin, sucuk ve kaymağın başkenti Ayfonkarahisar… Tarihteki adıyla Karahisar-ı Sahib…

#1
Foto - Şehre adım attığımızda ilk olarak Ulu Camii karşıladı bizi.

Şehre adım attığımızda ilk olarak Ulu Camii karşıladı bizi.

#2
Foto - Hıdırlık Tepesi ile kalenin etekleri arasındaki vadide yükselen Afyonkarahisar Ulu Camii…

#3
Foto - 1272-1277 yılları arasında yaptırılan, 40 ahşap sütun üzerine oturtulmuş çatısı nedeniyle ‘Kırk Direkli Camii’ adıyla da biliniyormuş.

#4
Foto - Şehrin en büyük camisi. Selçuklu döneminde yapılan ahşap direklerin en eskilerinden biri.

#5
Foto - Kündekari tarzında tamamı ahşap ve tek bir çivi çakılmadan yapılan cami, bu özelliği ile dünyadaki sayılı camiler arasında.

#6
Foto - Ulu Camii’nin ardından 1711 yılında yaptırılan Yeni Camii, 1590 yılında yaptırılan Ot Pazarı Camii, 1840 yılında yaptırılan Yoncaaltı Camii’ni de ziyaret ettik.

#7
Foto - Ve Kurtuluş Caddesi’ndeki Gedik Ahmet Paşa İmaret Camii.

Ve Kurtuluş Caddesi’ndeki Gedik Ahmet Paşa İmaret Camii.

#8
Foto - 1472’de Sadrazam Gedik Ahmet Paşa tarafından yaptırılan, hemen yan tarafında da hamamı bulunan külliyede sıbyan mektebi ve medrese de bulunuyormuş.

#9
Foto - Mektep yıkılmış, medrese de müze haline getirilmiş.

Mektep yıkılmış, medrese de müze haline getirilmiş.

#10
Foto - Her gittiğimiz şehirde camileri gezerken bizi en çok rahatsız eden şey, tarihi camilerin kapılarında çok çirkin duran pimapenlerin veya alüminyum doğramaların olmasıydı.

#11
Foto - Muhteşem işlemelerin, hatların, çinilerin, en görünen yerlerinde klimalar, plastik rengarenk tabureler, basit ahşap ayakkabı dolapları, uyarı afişleri ve takunyalar olmasıydı.

#12
Foto - Bütün bunların tarihi dokuyu bozmadan yapılabilmesi pekala mümkündü.

Bütün bunların tarihi dokuyu bozmadan yapılabilmesi pekala mümkündü.

#13
Foto - Eski tarihi eserlerde bu ayrıntılara azami ölçüde dikkat edilmeliydi. Aksi takdirde tarihin katline tanıklık ediyordu insan.

#14
Foto - Afyon’da gezerken bir anda karşımıza çıkan Bediüzzaman Said Nursi’nin evini gördüğümüzde çok heyecanlandık.

#15
Foto - Ama içini gezmek istediğimizde kapalı olduğunu gördük.

Ama içini gezmek istediğimizde kapalı olduğunu gördük.

#16
Foto - Üzülerek oradan ayrılıp, gezerek Bedesten Çarşısı’na gittik.

Üzülerek oradan ayrılıp, gezerek Bedesten Çarşısı’na gittik.

#17
Foto - Şehir merkezinde bulunan ve 1914 yılında yaptırılan çarşı, Genç dönem Osmanlı yapılarındanmış.

#18
Foto - Yanyana 71 dükkandan oluşan ve genelde tuhafiye ürünleri satılan çarşıda yöresel kıyafetler, kına kıyafetleri, iğne oyaları dantel ve nakış eserleri bulmak da mümkün.

#19
Foto - Ayrıca sucuğu, kaymağı, lokumu ve haşhaşı meşhur olan Afyon’da Uzun Çarşı’dan da alışveriş yapabilirsiniz.

#20
Foto - Bir de sucuk gibi bağırsaklara doldurulmuş tereyağları vardı ki, görüntüleri gerçekten ilginçti.

#21
Foto - Ve Afyonkarahisar Müzesi… 1933 yılında şehir merkezinde açılan 44383 eserin sergilendiği müze, 1971 yılında yeni binasına taşınmış.

#22
Foto - Tek katlı, birbirine bağlı dokuz sergi salonu var. Bu salonlarda Tunç, Hitit, Frig, Lidya, Roma ve Bizans dönemine ait eserler sergilenmiş.

#23
Foto - Bu dönemlere ait pişmiş toprak, taş, mermer, kemik, cam, metal kap, heykel ve sikke gibi araç ve gereçler, mermer heykeller, lahitler, mezar taşları ve mimari parçalar bulunuyor.

#24
Foto - Bu müzede bizi tek rahatsız eden ve şaşırtan şey, eserlerin yarıdan fazlasının müze salonunun dışında, açık havada hiçbir korunağı olmadan semt pazarı gibi sergilenmesiydi.

#25
Foto - Bunun özel bir sebebi var mı bilinmez, ama müzelerde görmeye alışık olduğumuz cam mahfazalar, kilitler, zincirli engeller bu müzedeki bir çok eserde yapılmamıştı.

#26
Foto - Kötü hava koşullarında bu eserlerin nasıl korunabildiğini merak ettik doğrusu. Soru işaretleriyle müzeden ayrıldık.

#27
Foto - Afyonkarahisar Kalesi'nde batsın bu dünya yazısının hikayesi

<br> Ve en maceralı gezimiz Afyonkarahisar Kalesi…

Afyonkarahisar Kalesi'nde batsın bu dünya yazısının hikayesi
Ve en maceralı gezimiz Afyonkarahisar Kalesi…

#28
Foto - Şehre ilk girdiğimizde dikkatimizi çeken ‘Karahisar Kalesi’ni gezmeden olmaz dedik.

#29
Foto - Ve tarif edilen yolda yokuş yukarı yürümeye başladık. Buraya kadar normal.

Ve tarif edilen yolda yokuş yukarı yürümeye başladık. Buraya kadar normal.

#30
Foto - Her gittiğimiz şehirde kaleler ya da saat kuleleri için yokuş çıkıyoruz zaten.

Her gittiğimiz şehirde kaleler ya da saat kuleleri için yokuş çıkıyoruz zaten.

#31
Foto - Ama bu başkaydı. Biraz yürüdükten sonra merdivenlerin başında açık havada kurulmuş bir çay ocağı görünce biraz şüphelendik.

#32
Foto - Mesaj şuydu. ‘Burada bişeyler için, dinlenin. Daha yolunuz çok. Dinlendikten sonra gidersiniz’.

#33
Foto - Orada birer çay içtikten sonra yolumuza devam ettik.

Orada birer çay içtikten sonra yolumuza devam ettik.

#34
Foto - Ama ne yol! Çık çık bitmiyor. Dönüşte saydığım basamaklar tam 544 adet.

Ama ne yol! Çık çık bitmiyor. Dönüşte saydığım basamaklar tam 544 adet.

#35
Foto - Çay ocağının sahibinin söylediğine göre 702 adım. Çok dik ve engebeli merdivenler. İnsanı korkutuyor.

#36
Foto - Herkes domates gibi kızarmış ve sıcaktan sırılsıklam bir halde doruğa ulaşıyor.

Herkes domates gibi kızarmış ve sıcaktan sırılsıklam bir halde doruğa ulaşıyor.

#37
Foto - Kimisi yarı yolda vazgeçip geri dönüyor, kimisi istikrarla devam ediyor.

Kimisi yarı yolda vazgeçip geri dönüyor, kimisi istikrarla devam ediyor.

#38
Foto - Kucağında bebeğiyle çıkanları biz de vazgeçirmeye çalıştık ama başaramadık galiba.

#39
Foto - Bebekle çıkmak çok tehlikeli. Yol üzerinde bir betonda ‘Batsın bu dünya’ yazan kişinin de muhtemelen kucağında çocuk vardı.

#40
Foto - Yine yol üzerinde gördüğümüz ağaçların dallarında mavi su ambalajları bağlanmıştı.

#41
Foto - Dilek ağacında çaput, tül, kurdele hepsini görmüştük ama küçük ambalajlı suların adının yazdığı kısmın ağaca bağlandığını ilk defa gördük.

#42
Foto - Bu insanlar yolun sonuna sağ salim varmayı dilediler herhalde.

Bu insanlar yolun sonuna sağ salim varmayı dilediler herhalde.

#43
Foto - ‘Karahisar Kalesi yıkılır gelir, kahkülü boynuna dökülür gelir’.

‘Karahisar Kalesi yıkılır gelir, kahkülü boynuna dökülür gelir’.

#44
Foto - Kale yıkılmadı, biz yıkıldık. Ve doruğa ulaştığımızda açıkçası hayal kırıklığına uğradık.

#45
Foto - Şarkılara konu olan kalede birkaç satıcı, surlar ve kalenin kalıntılarından başka bir şey yoktu.

#46
Foto - Yüreğiniz kaldırırsa aşağıdaki manzarayı seyredebilirsiniz.

Yüreğiniz kaldırırsa aşağıdaki manzarayı seyredebilirsiniz.

#47
Foto - Belediyenin burada kesinlikle teleferik hizmeti vermesi gerekli.

Belediyenin burada kesinlikle teleferik hizmeti vermesi gerekli.

#48
Foto - Bu yolda birisi kalp krizi geçirmeden ya da düşerek ölmeden bu işe el atılmalı.

Bu yolda birisi kalp krizi geçirmeden ya da düşerek ölmeden bu işe el atılmalı.

#49
Foto - Özellikle küçücük bebeğiyle bu yolu çıkan insanların ayağının kayması an meselesi.

#50
Foto - Bu çıkışın bir de dönüşü var tabi. 226 metre yüksekliğindeki volkanik bir kaya kütlesi üzerinde yer alan kale, Hititler’den miras kalmış.

#51
Foto - Arif Nihat Asya’nın dizelerinde olduğu gibi,

<br> ‘Düzlükte gelip geçse de yol Afyonkarahisar’dan
<br> Ey yolcu, görünmez Afyonkarahisar, istasyondan
<br> Şayet vaktin olursa tırman Kale’ye
<br> Bak Afyonkarahisar’a gökyüzünde bir balkondan’

Arif Nihat Asya’nın dizelerinde olduğu gibi,
‘Düzlükte gelip geçse de yol Afyonkarahisar’dan