Eğitim öğretmen ile kalite kazanır

16 Kasım 2017 Perşembe

Sınıfın hâkimi öğretmendir. Eğitimin kalitesi öğretmenin bilgi, beceri ve hünerine bağlıdır. Öğretmenlik öğrencinin gönlüne girme, zekâlarını geliştirme sanatıdır. Öğretmenin en büyük sermayesi bilgisi, bilgeliği, sevgisi, şefkati, merhametidir. Öğretmen okur, araştırır, yeni bilgiler öğrenir, proje üretir, kendini geliştirirse öğrencilerine de bu meziyetleri öğretir.

Eğitim ve öğretim metotları bilgi kadar önemlidir. Öğretmenlik bilgi aktarma sanatı değildir; bilgiyi çocuğun anlayabileceği seviyede sunma hüneridir. Çocuğun seviyesine inemeyen öğretmen, yeterince faydalı olamaz.

Sevemediğimiz öğrenciyi eğitemeyiz. 

Sevdiğimiz öğrencilerin gönlüne daha kolay girebiliriz ve onları daha iyi eğitebiliriz. Onlar için fedakârlık yapmayı göze alırız. Bizim fedakârlığımız gören öğrenci, öğrenmek için fedakârlık yapmaya başlar. Anlattıklarımızı dikkatle dinler, not alır, ödev yapar, evde ders çalışır, sınavlara hazırlanır.

Sınıfta öğrenme atmosferi öğretmene bağlıdır. Sınıfı gönlüyle ısıtacak, öğrenme atmosferi oluşturacak, öğrencileri teşvik edecek, gerektiğinde uyaracak, yönetecek ve yönlendirecek olan odur.

Öğretmen el üstünde tutulmalı, ona değer vermeli, çocuklarımızı geleceğe hazırladığı unutulmamalıdır.

Öğretmen de saygı ve hürmeti hak edecek çalışmalar yapmalıdır.

Dersine iyi hazırlanmalı, bilgiyi çocukların seviyesine uygun olarak sunmalıdır.

Öğrencilere sevgi ve şefkat göstermeli, onların gönlüne girmek için çalışmalıdır.

Öğrencilere yol göstermeli, verimli ders çalışma ve etkili öğrenme prensiplerini anlatmalı.

Öğrenci öğrenmeye motive edilmeli.

Öğrenci neyi, nasıl yapacağını öğrenmeli.

Zihninde niçin yapacağım sorusunun cevabı olmalı.  

Öğretmen, öğrencilere bilgi aktarmanın yanı sıra ömür boyu takip etmesi gereken doğru bir yol haritası çizmeli, öğrencilere bilgece rehberlik etmelidir.

Öğrenciyi harekete geçiren şey düşünceleri ve aldığı kararlardır.

Öğrenci okul bitince ulaşmak istediği hedefi belirlemeli ve bu hedefe nasıl ulaşabileceğini planlamalı.

ÇOCUKLARIN YÜREĞİNİ ATEŞLEMELİ

Tokat Erbaa’da öğrencilere konferans vermiştim. İki sene sonra şöyle bir mail aldım.

“Hocam, selamun aleyküm.

Ben Erbaa Coşkun Önder Lisesi’nde konferansınızı hoca zoru ile dinlemiş bir talebenizim. Hayatımın miladı olduğu gün diyebilirim.
     Sizin Yüreğini Ateşle adlı kitabınızı okuduktan sonra coştum, kabıma sığmaz oldum. Bir çalışmaya başladım ki öğretmenler bile şaşırdı benim gayretime.
     Edebiyat öğretmeni olmak istiyordum ama kaderde ilahiyat  kazanmak varmış.
     Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesini kazandım. Sizden isteğim, “motivasyonum yok” diyenlere Yüreğini Ateşle kitabını verin. Bu kitap milat, milat!.. 

Bu arada Akit’te çıkan yazılarınızı okuyorum. Edebiyat dersini iyi anlatıyor musunuz bilmem ama siz ölü ağacı yeşertmesini iyi biliyorsunuz.         Sevgilerimle…  Ramazan Çelik 

Öğrencilerin yüreğine dokunmak, ufkunu açmak çok önemli.

Neyi, niçin ve neden yapması gerektiğini iyi açıklamalı.

Ufuk açıcı örnekler vermeli ve öğrenciyi gayrete getirmeli.

DEĞERLER EĞİTİMİ ÖNEMLİ

İnsanı insan yapan bilgi ve becerisinin yanı sıra sahip olduğu erdemlerdir.

İnsan; ahlakı, şefkati, merhameti, diğergamlığı, yardımseverliği, cömertliği, fedakârlığı ve sahip olduğu erdemler kadar değerlidir.

Öğrencilere okuma, araştırma ve düşünme becerisi kazandırabilmeliyiz.

İnternet, cep telefonu, bilgisayar, televizyon gibi teknolojik aletleri verimli ve bilinçli kullanmayı öğretebilmeliyiz. 

Her şeyden önce bu âletleri kendimiz bilinçli ve verimli kullanmalı, öğrencilere örnek olmalıyız.

Çocuklarımızı geleceğe hazırlayan en önemli kişi, öğretmenlerdir. Onlara değer vermeli, değer verdiğimizi hissettirmeliyiz. Öğretmenler günü geliyor, öğretmenlerimize değerli olduklarını hissettirmenin tam mevsimi. 

 

  • Hy-hyHy-hy2 ay önce
    Bu sorunu çözmek istersen önce öğretmen olayını çözecen!....