• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

"Üniversite mezunlarına iş yok" diyen gence ders gibi cevap!

İnşaat Mühendisliği son sınıf öğrencisi bir genç ile tartışan vatandaş, "Üniversite mezunlara iş yok" sözlerine tokat gibi ifadelerle cevap verdi.

28 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

mantığa bak, kanatsız uç!

İşte (Z)art kuşağına (40 yaşın altı) tipik örnek. 2 sene salgın yüzünden yeterli eğitim alamayan, halen öğrenci olup da sanki iş tecrübesi olan, mühendis gibi üstten üstten konuşuyor. Ama 5000 lira yerine, "5 milyar" diyebilecek kadar cahil bir eleman. Tecrübe 0, bilgi 0. İşçiye "amele" diyerek küçümseyen zavallı; o senden çok alıyorsa, sen de "amele ol!", elini tutan mı var? Anadolu terbiyesi ile cevaplar veren, "yiğit AMELE" kardeşimiz de takdiri hak ediyor. İşte Türkiye; böyle vatansever, azimli ve kanaatkar gençlerimiz sayesinde ilerleyip yükselecek. Devlet, her üniversite mezununa iş bulmak zorunda mı? Dünya da böyle bir ülke var mı? Hükumetlerin yanlış eğitim politikaları ile vasıfsız (çoğu imla kurallarına uygun, dilekçe yazamayan) elemanlar türedi...
  • 4 Yıl Önce

Fatih

O gence akıl verene kadar, eğitim kurumlarının nasıl olduğunu sorgulamışmı mezun olan gençlerin çaresizliğini suçlusu sadece gençler mi, devleti milli eğitim bütçesi kadar dolandıran Erol evcil ve onun gibilerin, eğitimin içini boşaltanların, okumadan eğitimsiz insanların haketmedikleri yerlerde olmaları, yönetici vasfında olmaları bunlara oi kanları sağlayanlar hiçmi suçları yok, suçlu o gençleri o hale getirenlerdir, suçlu hepimiziz!!!!!!!!!!!
  • 4 Yıl Önce

Aslan

Avrupada ki insaat mezunu olanlar üniversite egitiminden önce .Basarili olmak istiyorlarsa Kendi ögrenecegi meslek Dallarinda Mesleki egitim yapip öyle Üniversiteye gidiyorlar.Türkiyedeki ezberden mühendislik okuyanlar Bir proje bile cizecek Kapasiteleri yok
  • 4 Yıl Önce

Misafir

Sen üniversiteyi bitirmis ama is bulamiyirsan, sikinti sende.
  • 4 Yıl Önce

Kartal

Alıyorsun nie salliyorsun.amelenin işi kolaymi sanıyorsun aldığı alın teridir ayı okudun ama boş okudun .
  • 4 Yıl Önce

Misafir

İnşaat mühendisi olmuş bir genci de bir inşaat işçisine yedirdiniz ya pes yani ne biliyor işçi evimi yamuk yaptı işçi düzelemedik de
  • 4 Yıl Önce

Varol Mert

Doktorlar İlk yılında kasap ta çıraklık yapacak 2. yılında kalfa 3. Yılında usta Kasap 4. Yılında uzm.kasap mezun olduğunda tecrübeli cerrah
  • 4 Yıl Önce

Nur

Vallahi cuk olmuş aldın mı ağzının payını evlat.
  • 4 Yıl Önce

Kamil

Doktorlar İlk yılında kasap ta çıraklık yapacak 2. yılında kalfa 3. Yılında usta Kasap 4. Yılında uzm.kasap mezun olduğunda tecrübeli cerrah

Ahmet

Ülkemizin ihtiyacının çok çok üstünde üniversite açıldı o yüzden üniversite bitirenlerin çoğu kendi alanlarında çalışmak için iş bulamıyorlar konuşan İnşaat fakültesi öğrencisinin demek istediği üniversite mezunlarının üniversite bitirmiş biri olarak o meslekteki şart ve kazanç limitlerinde iş bulamıyor oluşu. Örneğin Basın Yayını bitirmiş bir kişi her ne kadar tecrübesiz olsada gazetede vasıfsız işçi statüsünde asgari ücret ile işe başlamamalıdır. Mesleğin en başlangıcında bile bir üstünlüğü vardır çünkü. Öğrenci bunu anlatmaya çalışıyor ve haklı. Gerçekler ne kadar üstünü öretmeye çalışırsak çalışalım gün yüzüne muhakkak çıkarlar ve bedeli topluma ödetirler.
  • 4 Yıl Önce

turgay

iş yok değil iş var 3 kuruşa hamallık işleri zibil gibi. yarın bugün gazstenizden ayrılırsanız hiç korkmayın. gençlerin beğenmediği işleri havada kaparsınız.
  • 4 Yıl Önce

ahmet

İlla devlette özelde çalışmak zorunda değilsin kendi işini kur hem sen bir sürü inşaat mühendisi olduğunu bilerek girdin bu okula.Bu arada güzel bir kapak lütfen bunu ara ara haberleştirelim boris yeltsin inşaat mühendisliğinden mezun olduktan sonra bir yıl inşaatlarda işçilik yapmıştır.Bilerek isteyerek hikmete binaen.
  • 4 Yıl Önce

Okur

Her üniversite mezunu müdürlük bekliyor.Bu acı bir gerçek.Ama bir gerçek de eğitimin gerektiği gb yapılmaması.Sadece kitaptan okuyup mezun olunca tecrübesiz olarak mezun oluyorlar.Eğitim suçlu ama öğrencilerin de sahada çalışıp bir şey öğrenme istekleri yok.Elıt olmak istiyorlar.Bu gençler toplumda başarı sağlamış yer edinmiş insanların hayatlarını birazcık okusalar kafa yapılarını değiştirseler işler de değişecek
  • 4 Yıl Önce

ADİL

SENİN GİBİ MÜHENDİSLERİ ÇOK GÖRDÜK ŞU ANKİ ÜNİVERSİTE MEZUNLARININ ÖĞRETMENLERDE DAHİL 1 2 BÖLÜM HARİÇ KALİTESİZ SADECE AĞZINI BURNUNU EĞEREK AYNEN KELİMESİNİ SÜREKLİ KULLANAN YETERSİZ KİFAYETSİZ TAYFA
  • 4 Yıl Önce

fetösavar

sadece kitaptan ne dişçi olur, ne doktor, amele bile olmaz. bütün mesele bu....
  • 4 Yıl Önce

ali

ehliyeti yeni alana acemi şöför derler,çünkü arabayı kullanan ehliyet değildir.
  • 4 Yıl Önce

Uğur

Adam daha haklı olsa da açıklaması tam cevap değil. Bu akıl karışıklığı ve sıkıntılar eğitim sisteminin bozukluğundandır. Bir defa mühendislik gibi bölümlerin üniversitede işi olmamalı. Bunlar ilim değil, sanayi konularıdır. Mühendisler âlim değil, kalifiye sanayi çalışanıdır. O hâlde üniversitede mühendis mi yetişir yahu! Sanayide tecrübelenen teknisyen ve teknikerlerin içinde kafası matematiğe ve dizayna çok çalışanlar daha sonra ihtisaslı teknik enstitülerinde mühendislik eğitimi almalı. Böylece mühendisler önce mesleklerini gerçekten öğrenmiş olmalı. Kalifiye sanayi elemanı mühendis yetiştiren teknik enstitüleri ile öğretmen ve âlim yetiştiren üniversiteler kesinlikle birbirinden ayrı olmalı. Yeryüzü çapındaki Deccal çarkında bu ikisi birbirine karıştırılıyor diye bizde de öyle yapmak kargaşaya yol açıyor ve düzenimizi bozuyor ve gençlerimize işkence ediyor.
  • 4 Yıl Önce

Varol

Doktorlar İlk yılında kasap ta çıraklık yapacak 2. yılında kalfa 3. Yılında usta Kasap 4. Yılında uzm.kasap mezun olduğunda tecrübeli cerrah

Yorumum

Tecrübeli, ufku açık böylesi insanlardan eğitim planlanırken keşke faydalanılabilse...O kadar haklı ki ...Ustalık-kalfalık hemen hemen her meslek için çok önemli.
  • 4 Yıl Önce

Kulhan

Once bir adam olda kendini sonra amele ile kiyasla  yok dort sene okumusmusmusda yok amele ile ayni parayimi alacakmismisda kafaya bakarmisiniz,,aslinda soylenecek cok sey varda terbiyem musait degillll,,,
  • 4 Yıl Önce

Tembeller ülkesi olduk

Mühendislik okuyanlarımız babasının paralarıyla hemen bitirelim derken hiç bir inşaat nede fabrika yüzü görüyorlar. Akıllı olan bir mühendis(!) okuduğunu bilgileri pratik bir şekilde görme arzusu olmalı. Bu arzu olmadıkça istersen 5 tane diploman olsun.
  • 4 Yıl Önce

Misafir

O abimiz aynen dogrulari söylemis. Birde, o genç siteyi bitirmis olabilir, beceiksizsen seni firmalar neden ise alsin degilmi ama. Ben avrupada yasiyorum, yüksek egitim alipta kendi ögrenim alaninda is bulamayan çok genç var issiz ve baska is yapan. Ama burada ben hiç bir genci ülkemizde oldugu gibi nankör görmedim. Bizdekiler herseyi ayagina bekliyor,sorun burada.
  • 4 Yıl Önce

Gerek yok

Okuman gerek yok AKP nin yanında olacaksın sahte diploma ile bir devlet bankasının yönetim kuruluna attınmı kapağı hayatın kurtulacak güreşçi olursan daha iyi olur örneğin yerlikaya
  • 4 Yıl Önce

Misafir

Senin bu yazdiklarini chp zihniyeti geçmiste oldugu gibi hala yapmakta. Yandaslari fonlamayi onlardan baska kimse bilmez

mehmed

1 mal ewlad daha geliyor
  • 4 Yıl Önce

Aynen

Şu üniversiteli nefretinden bir sıyrılsanız az biraz şu insanların ne yaşadıklarını anlamaya çalışsanız. Tükendik tükendik üç kuruş için tükendik bilmem anlatabiliyor muyum? Bu kadar gencin feryadı boşa öyle mi? Diyecek bir şey yok Allah sorsun.
  • 4 Yıl Önce

Misafir

Senin gibilerinn dünya górüsü dar olunca, ne kendinize nede insanlara hayriniz dokunmaz. Madem okudun, devletten bekleme. Asil sorun üniversiteyi bitirmis devleten is bekliyor. Böyle bir saçmalik malesef bizin insanlarimizda var. Isinde iyi olanlara her sirket is verir ama sen ne kadar basarilisin,bunu hiç kimse sorgulamiyir

Klnb

Vallahi bu Tokat gence değil söyleyene gelmiş gibi çok mantıksız bir cevap hiçbir şey anlamadım
  • 4 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23