• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Duacınızım ve sadık ferdinizim

CHP’li bazı ecdad düşmanları Sultan Vahdettin’e ‘soysuz’ ve ‘hain’ gibi hakaretlerle saldırırken, Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri’ndeki “1917-1921 Tarihleri Arasına Ait 106 Belge”nin 106 No’lu vesikasında yer alan mektup, CHP’nin kurucusu Mustafa Kemal’in Vahdettin Han’a bağlılığını belgeliyor.

20 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Sivaslı

aynı kişi nutukta tam tersini söylemiş. Ya vesikalarda ya da kişi de sıkıntı var. Vesselam. İlerisini yazamıyorum konusu suç teşkil edecek.
  • 4 Yıl Önce

Vatandaş

Bardakçı ve Ortaylı hocalardan, kaçamak kelimelerden arınmış, dosdoğru bir açıklama ve yorum bekliyoruz.
  • 4 Yıl Önce

Antikemalist Akpartili

Fevzi Çakmak,27 Nisan 1920'de İstanbul'dan Ankara'ya geçti. Yani M.Kemal için İngilizlerin bir oyunu olarak çıkarılan İdam kararından sonra! Mecliste yaptığı konuşmada aynen şunu söylüyor:"Zatı şahane selamlıkta beni tekrar kabul ile buyurdular ki: "Aman Anadolu ile irtibatı kesmeyiniz"". Nutuk'ta "vatansever vezir" olarak tarif edilen TEVFİK PAŞA'yı da 2,5 yıl boyunca başbakanlık makamında tutan kişi Atamız Vahideddin'dir. Tevfik Paşa Lonndra Konferansında "söz ve temsil hakkı TBMMnindir" diyen kişi!! Temmuz 1920 tarihli TBMM zabıtlarına göre Milletvekilleri şu şekilde YEMİN ediyordu:" Saltanat ve Hilafet makamının istihlasından(kurtarılmasından) başka gaye gütmeyeceğime Vallahi..." Saltanat ve Hilafeti kurtarmak üzerine yemin edenlerin ellerine geçen ilk fırsatta saltanat ve hilafeti kaldırması garip bir tesadüf olsa gerek!
  • 4 Yıl Önce

doğruya doğru

Kazım Karabekir paşa... Doğu Anadolu cephesinde...19 Mayıs dan önce kuvvai milliye hareketini başlatan...vatansever komutanlarımız dan biridir... 

Dallı

HELE BİR VASİYYETİ AÇIKLANSIN.BAKALIM CHP NİN NELER YAPTIĞI GÜNYÜZÜNE ÇIKINCA HANGİ TAKİYYELERE SARILACAKLAR.
  • 4 Yıl Önce

Ferdağ Yüncü

Bu mektupların tarihine bakın. Henüz Vahdettin rutin görevdeyken ve bir subayın da padişaha bunları yazması doğal. Ama sonra Vahdettin İngilizlere biat edip onlara sığınacaktır ve Mustafa Kemal de doğal olarak onu hain ilan edecektir. Meclis tutanakları, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 1920 yılında yaptığı bir konuşmada Vahdettin için ‘hain’ dediğini ortaya koyuyor. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 25 Eylül 1920 Cumartesi günü düzenlenen Gizli Celse 1. Dönem 72. Birleşim’de yaptığı konuşma esnasında Vahdettin için söylediği “Makamı hilâfet ve saltanatı işgal eden zat bu millet için hain bir adamdır” sözleri Meclis tutanaklarında yer alıyor.
  • 4 Yıl Önce

sahi

Celse ...neden gizli celse?...açık olamaz mıydı? açık celse olsaydı da cümle âlem duysaydı

Doğrusöz

Mektuptan Sultan Vaidettin'in ve hükümetinin İngilizlerin baskısı ve kısıtlaması altında ıztırar durumunda bulunduğu; Mustafa Kemal'in bütün bağlılığına rağmen durumdan rahatsız olduğu; Padişahın ve Harbiye Nezaretinin Mustafa Kemal'in hal ve hareketlerinden rahatsız olan İngilizlerin baskısını Mustafa Kemal'e bildirdiği; O'nun da bu baskıyı kırmak ve bağlılığını bildirdiği Padişahı bir nebze olarak rahatlatmak için istifa ettiği anlaşılıyor. O günün koşullarında da bağlılığını tekrarlamak durmunda. Hülasa Vahidettin Han'ı kahraman da yapamayız hain de Sadece aciz, biçare falan diyebiliriz, bu metinden anladığım kadarıyla...
  • 4 Yıl Önce

selçuk PAÇACI

İyi ya işte bu mektuplar henüz ihanet edip İngiliz gemisiyle kaçmadan önce. Sonra ihanet edince görüşleri değişmiş.
  • 4 Yıl Önce

ali

CHP Turkiyenin yuz karasi
  • 4 Yıl Önce

Okur

Bağlı olduğunu bildirmek bütün dünyada geçmiş vec günümüzdeki her memurun amirine karşı kullandığı bir paravan, bunu artık herkes kanıksamış durumda, hele Osmanlı Döneminde çok yaygınmış. Bu devirde dahi hemen hemen hiçbir kimse ne padişaha ne de Atatürk'e sadık kalırdı hatta onlara muhtarlık dahi dilemezlerdi. Eğer kendileri ile onlar arasında bir tercih söz konusu olsaydı.
  • 4 Yıl Önce

Abdullah Murat

Hainler Allahın ayetlerini dünyalık karşılığında satanlardır Bu tabir kuranda yaradıcı herşeyin sahibi tek ilah hüküm sahibi Allahın tanımıdır. Allahın ayetlerini satanlar Allahın indirdiği ile hükmetmeyenlerdir. Maide44 bu işi yapanların ancak kafirler olduğu açıkça bildirilmektedir. Evlilik boşanma anlaşmazlık, miras, dost düşman edinme adaletin tamamı yakalama yargı ve infaz, savaş barış müttefik olmak, vergi, ticaret, kılık kıyafet yeme içme.. tümü din işidir. Laiklik; imandan sonra göğsünü küfre açmak açık küfür Allahın indirdiği ile hükmetmemek Allahın ayetlerini satmak açık küfür Allahın emrettiği düzenin kaldırılması sonrasında engellenmesi kötü gösterilmesi hatta tehlike ilan edilmesi Allahı yobazlığı emreden ona boyun eğen teslim olmuşları yobaz ilan etmek Allahın yoluna çıkarmak dursun büsbütün saptıranları ve hükümlerini ilahtan ve hükümlerinden üstün ve değiştirilemez olarak ilan ederek onları RAB edinmek suretiyle ortak koşmak yani affı söz konusu olmayan dinden çıkaran şirk suçu Allahın onlara boyun eğmeyin sizde şirk koşanlardan olursunuz uyarısı ışığında müslümanın canından kıymeti koruması gereken gerçek namusuna uzanan bir el dinden döndürme şirke ve küfre sürükleme yani ateşe sürükleyen yok edilmesi emredilen fitne nesli bozma suretiyle yapılan Allaha ve Peygamberine açılmış açık bir savaşı nitelendirmektedir. Bu durumdakilerle yapılması gereken emredilen mücadele ilahın kendi tarafından örneklenmiştir. Küfre şirke bulaşarak beşeri kanunlara boyun eğilerek yapılan bir mücadele ise kurtuluşa sebebiyet veremez. Ancak aldanıştır.
  • 4 Yıl Önce

abdullah

Yıl 2022. Eğitimde dünyada kaçıncı sıradayız? Ekonomide durumumuz nasıl? Halkın refah durumu? Ne kadar borcumuz var? Güvenlik ne durumda? Kaç milyon mülteci var ülkede? Vahdettin kurtarıyor mu bu durumları ya da Atatürk? Geçmişle debeleşe debeleşe bugünü, yarını mahvettiniz. Hiçbir şeyden ders almıyorsunuz.
  • 4 Yıl Önce

Midyatlı

zihniyet ayni önce biat aşırı bağlılık emir kulu olmak ve fırsat ellerine geçince ipte sallandırmak haç oyunu hep aynı ve değişmemiş ve hale bu gün dahil sözde musulmanlar yine onların peşindeler çünkü dinden imandan haberimiz yok. ALLAH Devletimizi Milletimizi ve bizleri her türlü vatan haini ve imansızların şerrinden korusun amin.
  • 4 Yıl Önce

Neyin peşindesiniz

Vatanı kurtaran değil,yurdu düşmandan temizleyen değilde chp kurucusu yazmak ,çaresizliğe ,hazımsızlık ve çekememezliğin bir örneği ..koltuğu koruma aşamasında hayinlik etmiş NOKTA.Uzatmayın
  • 4 Yıl Önce

akesar

Osmanlı'ya ve değerlerimize saldıranlar ülkemizdeki azınlıklar -haçlı artıkları diye düşünüyorum. Bugün de Millete hizmet edenlere şiddetle saldıranları inceleyin. Ya Rum Ya Ermeni veya Galat-ı Şia çıkar. Tabi dönmeler, sabataistler en başta masonları unutmayalım. Bir hizmet yapılmasını istemezler. Bir adım ileri gitmemizi istemezler. Bu gavurlar tabii ki Yunanı, Ermenistan'ı, İngilizi tutacaklar. İran ile savaş olsa İran'ın safında yer alacaklar. Hani krallık ,padişahlık kötüydü. 100 yıldır bize bunları öğrettiler. Yoksa İngilizin, İsveç'in Danimarka'nın kralı iyi de bizimkiler mi kötü? Yazıklar olsun. Kraliçe'ye övgüler düzüyorlar.
  • 4 Yıl Önce

samimi

Vahdettini hain ilân edenler...nutku hâşâ "kutsal kitap " muamelesi yaparak... hâşâ ilâhi gibi algılama körlüğün den vazgeçmeliler...çünkü nutkun tamamının...Mustafa Kemal eliyle yazıldığına inanmıyorum ve yazıldığını düşünmüyorum...ölümünden sonra Atatürk'ü kendi çıkarına kullanan azgın azınlık tarafından ekleme yapılarak keyfî değişiklikler yapılması çok ama çok muhtemel...zaten o iktidarı elinden bir türlü bırakmak istemeyen... on yılda bir bu millete kan kusturan...bütün darbeli krizlerde fırsat elde eden o elit... seçkin...mason güruh Türkiye'yi yüzyılın başında Türk ırkçılığını körükleyen uygulama ile ( bakınız eski Adalet bakanı Mehmet Esat Bozkurtun fikir ve söylediklerine)...Kürt diye böldükten sonra...laik -antilaik...alevi - suni... daima kardeş kavgasını körükleyen uygulamalarla tepede kalmışlar...krizleri önce oluşturup sonra çözerek...bir sağdan bir soldan adam asarak ( tunç soyer in babasının adaletletini yerine getirerek...kendi adaletletini temin etmişlerdir....
  • 4 Yıl Önce

celil yağmuroğlu

BÜTÜN BU OLAYLAR DAHA DÜN BİRİ OLMUŞ BELİKİ YAŞIYIP HAYATA OLANLAR BİLE VARDIR,, NEDEN BU OLAN BİR TÜRLÜ GERÇEKLERİ ORTAYA ÇIKMIYOR ÇIKSA BİLE HEP TARTIŞILIYOR,, DEMEK 100 SENEDİR GERÇEKLERİ YAZMAYIP HEP UYDURUK VE KENDİ ÇIKARLARI DOĞRULTUSUNDA TARİHLER YAZMIŞLAR,,BUNUDA **(( NESİLDEN NESİLE ÇOCUKLARA EMPOZE ETMİŞLER VE GENLERİNE İŞLEMİŞTİR,, ŞİMDİ YOK VEHDETTİN **HAİN YOK OSMANLI ŞÖYLE BÖYLE NEDEN 20 SENE ÖNCE BUNLAR TARTIŞILMADI*** ÇÜNKÜ ****((( 2023 HA HERE VEYA VERE DEMEKTİR*** EMPERYALİSTLERİN PARTİSİ VE 6 MASADA OLANLAR İSE BUNLARDA MASONLARIN KIRINTILAR TOPLUMUZDA KÜÇÜK KIRINTILARI TOPLAYIP BİR OY ALMAK İÇİN KURULDU ,,ÖRNEK SEADET PARTİSİ İSLAM ADI ALTINDA İSLAMIN KIRINTILARIN OYUNU ALMAK MESELA,,,
  • 4 Yıl Önce

Delİbo

Atileri için Osmanlıya düşman olup, palazlanmak vede ikbal teminetmek için sevmedikleri düşmanına bile yalakalık yapıp, el etek öpen düşüncenin bu günkü uzantıları bu milletin 40 seneden beri kanını döken HDP/PKK ile işbirliği yapıyorsa, bu genetikten başka bir şey değildir. Neymiş, demekki armut dibine düşermiş.
  • 4 Yıl Önce

bekir

Birgün herşey ortaya çıkacak...Zulümle yalanla devam etmez bu işler böyle...
  • 4 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23