• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
Cevat Kışlalı
Cevat Kışlalı
OTOSENTEZ
TÜM YAZILARI

Sorular kafada teknoloji ortada

02 Şubat 2015
A


Cevat Kışlalı İletişim: [email protected]

Otomobil almak istediğinizde fikrini öğrenmek istediğiniz 100 kişiden 100 farklı görüş alırsınız. Alınacak araç öncelikle kullanılmakta olan araçla kıyas edilir, sonra ödenecek para miktarı hesap edilerek neden bir diğer modeli düşünmediğiniz sorulur.

3-5 bin lira fazla verip bir üst donanım ya da 5-6 bin lira daha ödeyip bir diğer marka düşüncesi kafanıza sokulur. Eğer almak istediğiniz model ve markayı iyi analiz edip sabitlememişseniz 100 ekstra fikir daha beyninizi meşgul edecektir. Bu noktadan hareketle önceliğiniz alacağınız aracı fikir olarak benimsemenizdir. Çevrenizdeki insanların görüşü elbette önemli ama öncelikli olmamalı.

Ülkemizde gerek beyaz eşya gerekse otomobil alım ve kullanımı konusunda büyük bir kafa karışıklığı hakim. Bir A buzdolabının tasarruf oranı, B televizyonunun görüntü kalitesi rakipleriyle kıyaslanarak ölçülür. Alınacak bir C markasının bagaj hacmi D markasının kullanım rahatlığı ve E markasının sunacağı konforla orantılanır.

Bu noktada düşülen en büyük hata ise bir markanın bir anda tu kaka edilmesi, diğer markanın vazgeçilmez görülmesi. Günümüzde artık firmalar en iyi ürünü en iyi kalitede sunmak için hem arge boyutunda hem de uluslararası standart ekseninde ve binlerce kişinin emeğiyle ortaya koyuyor. Teknoloji geliştikçe ürünlerin kalitesi de yükseliyor.

Ülkemizde üretilerek tüm dünyaya ihraç edilen beyaz eşyanın da otomobilin de belli bir standardı var. Tüm beyaz eşyalar tasarruf noktasında belli kalite seviyesinde olmadan piyasaya sunulamıyor. Tüm otomobiller belli güvenlik derecesine ulaşmadan, yüzlerce testten geçmeden ihraç edilemiyor. Elbette segment ve donanım farkı var ve olacaktır da. Ama içerisinde bulunduğumuz teknolojik seviyenin göz ardı edilmemesi lazım.

Eskiden “akvaryum” olarak kullanılan televizyonlar yok artık. Araç değil “teneke yığını ” olarak addedilen otomobiller çoktan hafızalardan silindi.

Yeni marka ve modeller devreye girdikçe ve teknoloji her gün üzerine koydukça insanımızın kafasındaki düşünceler de değişmeye devam edecek.

Bir aracı alırken önceliğiniz nedir? Daha az yakıt tüketiyor olması mı? Dış tasarımının sizi cezbediyor olması mı? Bindiğinizde size sağlayacağı konfor mu? Kaza yaptığınızda daha az hasar görürüm anlayışı mı? Ya da eş dost akrabaların size önerdiği kullanım tecrübesi mi?

Her otomobilin her segmentin her donanımın kendine özgü bir sunumu var ve bunu tek bir noktadan ele alarak değerlendirmemek gerek. Aslolan o kategorideki teknolojiyi sizin kabul edip etmemeniz.

Türk otomotivi ihracatta özellikle beş yıllık süreçte önemli kazanımlar elde etti. Dünya kalitesini yakalayan üretim ise Avrupa’nın gerisinde değil. Dış pazarları örümcek ağı gibi sararak global çıtayı yükselten otomotiv yan sanayimiz ise dudak uçuklatıyor.

Beğendiğiniz aracı alırken onu analiz etmek, teknik verilerini göz önünde bulundurmak, fiyat aralığını sorgulamak ve kamuoyunun görüşüne başvurmak ne kadar önemliyse; Türkiye olarak otomotivde ulaştığımız noktayı göz ardı etmemek o derece önemli.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23