‘Katma Değer’de konseptten reele
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD), üyelerini teknolojik ürünlere yöneltmek için kimya sektörünün önemli oyuncusu BASF ile ön ayak olduğu ‘Teknoloji Günleri’nin dördüncü etkinliği sektörel açıdan yeni bir açılım yaptı. TAYSAD Genel Koordinatörü Süheyl Baybalı’nın “Teknolojik ürünleri üyelerimizle buluşturmak ve katma değeri yüksek ürünlere odaklanmak istiyoruz” ifadesi bu noktada anlam ifade ediyor. Otomotiv endüstrisinde Ar-Ge- tasarım ve inovasyona yönelik adımlar son 5 yıllık süreçte ivme kazanırken yatırımların da bu kulvarda yoğunlaşması ülke açısından katma değerin önemli olduğu konusunu gündeme getirdi.
Türkiye, otomotiv üssü olmak hedefi doğrultusunda yerli yatırımcılara bölgesel teşvikler sunarken yabancı yatırımcıları çekebilmek için de vergi yönünden cazip teklifleri devreye sokmak niyetinde. Geleceğin otomobillerinde söz sahibi olmak için yerli otomobil adımları hızlandırılırken elektrikli araç teknolojisini geliştirmek için markalar global vizyonlarını revize ediyorlar.
Teknoloji geliştikçe otomobillere yeni özellikler ve konfor ekleniyor. Araçların ağırlaştığı, yakıt tüketiminin arttığı hesap edilirse otomobillerin hafiflemesi için önemli Ar-Ge çalışmaları yürütülüyor. BASF ve TAYSAD da bu noktada temas halinde. Ağırlık ve emisyon azaltma, ısı yönetimi odaklanılan konular arasında. BASF’ın, Daimler ile geliştirdiği konsept araç Smart Forvision ile otomobil endüstrisinin geleceğine ışık tutulurken termoplastik poliüretan malzemenin ilk defa bir otomobilin dış yüzeyinde Citroen C4 Cactus'te kullanılması dikkat çekici.
Konsept araçlarda teknolojinin gelebildiği son nokta yakalanmaya çalışılırken otomotivin katma değerinin yükselmesi ülke geleceği açısından da kazanımlar sunacak. Kamunun motivasyonu ile özel sektörün yenilikçi stratejileri Türkiye’nin ileriye dönük hedeflerinde de itici bir güç olacak. Otomobil ithalatının cari açığı şişirmesine pansuman yapma gayreti gösterilirken katma değere odaklı çalışmaların da gözden kaçırılmaması gerekiyor.