• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
10
Yeniakit Publisher
İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

2024-01-12 18:51:38
İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Alman otomotiv üreticisi Volkswagen ve BYD arasındaki rekabet 2023'te zirveye ulaştı. Çin merkezli otomotiv üreticisi BYD, hem elektrikli hem de diğer fosil yakıt tüketen otomobillerde birinci oldu.

#1
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Volkswagen ve BYD arasındaki yarış 2023'te iyice kızıştı. BYD, hem saf elektrikli hem de genel satışlarda birinci oldu.

#2
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Otomotiv dünyasının en büyük pazarlarından biri olan Çin, şirketlerin de adeta kıran kırana yarıştığı bir alan.

#3
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Bu kapsamda yıllardır zirveye oynayan Volkswagen, 2023’te en çok satan otomobil markası olamadı. Peki Çin’de 2023’ün en çok satan markası hangisiydi?

#4
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

futureflow.life’da yer alan habere göre, Çin Otomobil Birliği (CPCA) verilerine göre, otomobil pazarı 2023 yılında yüzde 5 civarında büyüyerek 21,706 milyon araca ulaştı.

#5
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Elektrikli araçların ve plug-in hibritlerin benimsenmesinin hızlanmasıyla, içten yanmalı motorlu araç satışları ilk kez düşüş yaşadı. Buna göre 13,958 milyon adet içten yanmalı araç satıldı.

#6
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Elektrikli ve plug-in hibrit modellerinin satışları ise yüzde 36,5 artarak 7,748 milyon sayısına ulaştı. Bu da toplam pazarın üçte birinden fazlasını oluşturduğu anlamına geliyor. İçten yanmalı motorlu araçların düşüşüne rağmen, elektrikli ve plug-in hibritin popülaritesi pazarın büyümesini sağladı.

#7
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Marka bazında baktığımızda ise Çinli otomobil üreticisi BYD, satışlarını yüzde 43,3 oranında artırarak 2,5 milyon adede çıkardı. Bu da Çin’de en çok satan marka olduğu anlamına geliyor. Volkswagen ikinci sıradaki yerini korudu, ancak satışları 2,2 milyon araca geriledi. Toyota, Honda ve Changan listenin devamını oluşturdu.

#8
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

BYD – 2,571,109 araç Volkswagen – 2,228,635 araç Toyota – 1,702,773 araç Honda – 1,193,019 araç Changan – 962,061 araç Geely – 914,752 araç Wuling – 843,103 araç BMW – 705,163 araç Nissan – 687,110 araç Audi – 664,607 araç BYD ayrıca 1,318 milyon elektrikli otomobil satışıyla elektrikli araç pazarının dörtte birinden fazlasını oluşturdu. Tesla, yüzde 80’i Model Y olmak üzere 600 binden fazla satış rakamıyla ikinci sırada yer aldı.

#9
Foto - İşler eskisi gibi değil! Volkswagen artık birinci değil

Çin’in en çok elektrikli otomobil satan markaları: BYD – 1,318,835 araç Tesla – 603,664 araç Aion – 477,545 araç Wuling – 415,427 araç Nio – 160,038 araç Volkswagen – 155,519 araç Changan – 146,043 araç Xpeng – 140,900 araç Geely – 121,176 araç Zeekr – 118,685 araç

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23