• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Göze iyi gelen besinler

Genel olarak görme kaybı yaşayan kişilerin sık sık beslenmelerine dikkat etmesi gerekir. Bu sorunu yaşayan kişiler, göz sağlığı için ne yenmeli, ne yenmemeli gibi detayları atlamamalıdırlar. Göze zarar veren yiyecekler tüketmek ilerleyen süreçte sorunlar meydana getirebilir. Peki ama göz sinirlerine iyi gelen yiyecekler nelerdir? İşte göz sağlığı için tavsiyeler..

2019-12-06 09:30:00 -
Göze iyi gelen besinler

Genel olarak görme kaybı yaşayan kişilerin sık sık beslenmelerine dikkat etmesi gerekir. Bu sorunu yaşayan kişiler, göz sağlığı için ne yenmeli, ne yenmemeli gibi detayları atlamamalıdırlar. Göze zarar veren yiyecekler tüketmek ilerleyen süreçte sorunlar meydana getirebilir. Peki ama göz sinirlerine iyi gelen yiyecekler nelerdir? İşte göz sağlığı için tavsiyeler..

Göz sağlığını koruyan, süper antioksidan nitelikteki besin öğelerinden zengin beslenerek olası göz sorunlarının önüne geçmek mümkün. Son zamanlarda ön plana çıkan, bir diğer gözü koruyan bileşen ise lutein. Antioksidan özelliğe sahip olan lutein, göz sağlığında görevli diğer bir molekül olan zeaksantin ile birlikte gözün retina tabakasında yer alır.

Yağsız Et

Özellikle kümes hayvanları, istiridye ve yengeç gibi yağsız etler çinko açısından zengindir. Çinko, gece körlüğünü azaltabilir ve yaşa bağlı makula dejenerasyonunun ilerlemesini azaltmada yardımcı olabilir.

 

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Ispanak ve lahana gibi yeşillikler, gözdeki kan damarlarını güçlendiren ve katarakt oluşumunu önleyen C vitamini açısından zengin sebzelerdir. Ayrıca yaşa bağlı makula dejenerasyonunun ilerlemesini yavaşlatan lutein ve zeaksantiniye sahiptir.

 

Balık

Somon, ton balığı veya alabalık gibi balıklar bağışıklık sistemini güçlendiren hücre ve sinir sistemini koruyan Omega-3 yağ asitleri kaynağıdır. Omega-3’ler kuru göz semptomlarını hafifletebilir ve glokoma karşı koruyabilir.

 

Orman Meyveleri 

Çilek, kiraz ve yaban mersini gibi meyveler yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakta karşı koruma sağlayan bioflavonoidler bakımından zengindir.

 

Turuncu Meyve ve Sebzeler

Tatlı patates, balkabağı, havuç, turuncu biber ve kayısı gibi turuncu besinler beta-karoten açısından zengindir. Gözlerde gece görüşünü güçlendirirken yaşa bağlı makula dejenerasyonunun da ilerlemesini yavaşlatır.

 

Yumurta

Yumurta, değerli vitamin ve mineraller açısından oldukça zengindir. İçeriğinde lutein, çinko, zeaksantin, D ve A vitaminlerini barındırır. Gözleri gece körlüğüne ve kuruluğa karşı korur.

 

Fasulye ve Baklagiller

Nohut, barbunya, mercimek ve fasulye gibi baklagillerde çinko oranı yüksektir. Çinko, gece körlüğünü azaltabilir ve yaşa bağlı makula dejenerasyonunun ilerlemesini azaltmada yardımcı olabilir. Ayrıca gözü koruyan bir pigment olan melanin üretimine de yardımcı olur.

 

Turpgiller

Brokoli, karnabahar ve brüksel lahanası gibi sebzeleri barındıran turpgiller A, C ve E vitaminleri, lutein, zekasantin ve beta-karoten gibi besin maddelerinin kombinasyonuna sahiptir. Bu antioksidan bileşikler hastalıklara karşı vücuttaki ve gözdeki hücreleri korur.

 

Fındıklar ve tohumlar

Fındık, badem, yer fıstığı gibi besinler güçlü bir antioksidan olan E vitamini açısından zengindir.Keten ve chia tohumları da iyi bir Omega-3, vitamin ve antioksidan kaynağıdır. Bu besinler yaşa bağlı makula dejenerasyonu, kuru göz ve diğer hastalıklara karşı doğal koruma sağlar.

 

Kabak

Kabak, lutein ve zeaksantin ve C vitamini açısından mükemmel bir kaynaktır. Kışlık kabak A vitamini ve Omega-3 yağ asitleri içerirken, yaz kabağı da çinko kaynağıdır. Gece körlüğünü azaltabilir ve yaşa bağlı makula dejenerasyonunun ilerlemesini yavaşlatır.

 

Göz sağlığı için nelere dikkat etmeliyiz?

  • Makyaj malzemelerinizin tarihlerine dikkat edin
  • Sebzeleri masanızdan ayırmayın
  • Bilgisayar başında 20 dakikada bir 20 saniyelik molalar verin
  • Kontakt lenslerinize iyi bakın
  • Güneş gözlüğünü yaz-kış kullanın
  • Kızarıklık ve kaşıntı için mutlaka doktora başvurun.
  • Düzenli göz muayenesi olun.
  • Sigara içmeyin.
  • Uykusuz kalmayın.
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23