• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
8
Kuru üzümün faydaları nelerdir? Siyah, sarı ve çekirdekli kuru üzüm faydaları

2022-01-11 10:07:01
Kuru üzümün faydaları nelerdir? Siyah, sarı ve çekirdekli kuru üzüm faydaları

Üzüm zengin besin değeri ile önlemi bir yere sahip olan meyveler arasında yer almaktadır. Hem taze olarak hem de kurutulmuş olarak sofralarda yerini almaktadır. Üzümün kurutulmuş hali olarak bilinen kuru üzüm, siyah ve sarı olmak üzere 2 farklı çeşide sahiptir. Peki, kuru üzüm neye iyi gelir?

#1
Foto - Bağırsak sağlığını destekler, kolon kanserine karşı koruma sağlar. Prebiyotik içeriği bağırsak mikrobiyotasını olumlu etkilemektedir. Güneşte kurutulmuş kuru üzüm, 100 gramında 5,7 gr ile yüksek prebiyotik (sindirilemeyen lif) içerir.

Bağırsak sağlığını destekler, kolon kanserine karşı koruma sağlar. Prebiyotik içeriği bağırsak mikrobiyotasını olumlu etkilemektedir. Güneşte kurutulmuş kuru üzüm, 100 gramında 5,7 gr ile yüksek prebiyotik (sindirilemeyen lif) içerir.

#2
Foto - Sağlıklı kemiklerin ve eklemlerin büyümesi ve bakımı için çok önemli esansiyel bir iz element olan boronu içerir. Boron kalsiyum kaybını azaltarak kemik erimesi üzerinde önleyici bir etkiye sahip olabilmektedir. Bunun yanı sıra kuru üzümdeki prebiyotikler kalsiyum ve magnezyum emilimini artırarak, kemik mineral içeriği ve yoğunluğunu korur ve kemik yapısını destekler.

Sağlıklı kemiklerin ve eklemlerin büyümesi ve bakımı için çok önemli esansiyel bir iz element olan boronu içerir. Boron kalsiyum kaybını azaltarak kemik erimesi üzerinde önleyici bir etkiye sahip olabilmektedir. Bunun yanı sıra kuru üzümdeki prebiyotikler kalsiyum ve magnezyum emilimini artırarak, kemik mineral içeriği ve yoğunluğunu korur ve kemik yapısını destekler.

#3
Foto - Diş sağlığını koruma potansiyeli vardır. Antibakteriyel aktivitesi, dişlere yapışma olasılığının düşük olması, ağız PH’ının mineye zarar veren eşiğin altında olması sebebiyle iyi bir ağız sağlığını destekler.

Diş sağlığını koruma potansiyeli vardır. Antibakteriyel aktivitesi, dişlere yapışma olasılığının düşük olması, ağız PH’ının mineye zarar veren eşiğin altında olması sebebiyle iyi bir ağız sağlığını destekler.

#4
Foto - Kalp sağlığını iyileştirebilir. Fenolik bileşenler ve yüksek lif içeriği nedeniyle kuru üzüm plazma antioksidan kapasitesini artırarak ve total ile LDL kolesterol seviyelerini, sistolik kan basıncını ve iltihap tepkisine bağlı molekülleri düşürerek kardiyovasküler sağlık parametrelerini düzenler.

Kalp sağlığını iyileştirebilir. Fenolik bileşenler ve yüksek lif içeriği nedeniyle kuru üzüm plazma antioksidan kapasitesini artırarak ve total ile LDL kolesterol seviyelerini, sistolik kan basıncını ve iltihap tepkisine bağlı molekülleri düşürerek kardiyovasküler sağlık parametrelerini düzenler.

#5
Foto - Kuru üzüm düşük ila orta düzeyde bir glisemik indekse (GI 49-69 arası) sahiptir. Şeker hastaları veya insülin direnci olanlar için kuru üzüm, GI’in yanı sıra yüksek lif ve antioksidan kapasitesi ile daha düşük Tip 2 diyabet riskiyle bağlantılı olabileceğinden sağlıklı bir seçimdir.

Kuru üzüm düşük ila orta düzeyde bir glisemik indekse (GI 49-69 arası) sahiptir. Şeker hastaları veya insülin direnci olanlar için kuru üzüm, GI’in yanı sıra yüksek lif ve antioksidan kapasitesi ile daha düşük Tip 2 diyabet riskiyle bağlantılı olabileceğinden sağlıklı bir seçimdir.

#6
Foto - Kuru üzüm yemek açlığı azaltabilir ve tokluğu etkileyen hormonları değiştirerek, yemekle enerji alımını azaltmakta ve bu da vücut ağırlığını korumaya yardımcı olabilmektedir.

Kuru üzüm yemek açlığı azaltabilir ve tokluğu etkileyen hormonları değiştirerek, yemekle enerji alımını azaltmakta ve bu da vücut ağırlığını korumaya yardımcı olabilmektedir.

#7
Foto - Kuru üzümün besin değerleri nelerdir? Kuru üzüm, esansiyel besin öğeleri, çözünür ve çözünmeyen lifler ile sağlığı koruyucu biyoaktif bileşenler ve fitokimyasallar içerir. Tüm meyveler gibi kuru üzümde potasyum bakımından yüksek ve sodyumdan düşüktür. Diğer meyvelerle karşılaştırıldığında magnezyum ve demir oranı daha yüksektir. Yüksek şeker (%60) içeriğine rağmen, ağırlıklı olarak früktoz ve glikoz, kuru üzüm faydalı bileşenlerin kaynağı ve sağlıklı bir atıştırmalıktır.

Kuru üzümün besin değerleri nelerdir? Kuru üzüm, esansiyel besin öğeleri, çözünür ve çözünmeyen lifler ile sağlığı koruyucu biyoaktif bileşenler ve fitokimyasallar içerir. Tüm meyveler gibi kuru üzümde potasyum bakımından yüksek ve sodyumdan düşüktür. Diğer meyvelerle karşılaştırıldığında magnezyum ve demir oranı daha yüksektir. Yüksek şeker (%60) içeriğine rağmen, ağırlıklı olarak früktoz ve glikoz, kuru üzüm faydalı bileşenlerin kaynağı ve sağlıklı bir atıştırmalıktır.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23