• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Fitne Devrinde İslâm’ı Yaşamak(2)

6 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Fitnenin Kökleri Tarihseldir

Fitne yeni mi başladı? Hz. Muhammed'in hakk'a yürümesi ile başladı fitne. İslamiyete karşı, karşı cepheden mücadele edemeyenler islamiyeti benimseyip içerden fitne ile mücadeleyi Hz. Ömer'in ölümüyle karşı mücadelelerini hızlandırdılar. Çok yumşak huylu olan Hz. Osman'ın kendi kabilesini devletin yönetimine vali olarak atması iç huzursuzluğu artırdı. Öldürülmesi sonrası Halife olan Hz. Ali'ye tarihsel kini olan Kueyişlilerden intikam alma yoluna girenler fitneyi artırdılar. Camide saf tutanlar İmam Ali'ye bakınca Bedir'de ,Uhud'da akrabalarımı bu öldürdü diye iç geçirenler Halifeye isyan ettiler ve sonunda O'nu da hançerlediler. Sonrası Emeviler de, Abbasiler de saltanatlarını korumak ugruna fitneyi kullandılar. Bu gün İslâm âleminin parçalılıgı, mezhep çekişmelerinin tohumları tarihsel dır. Sonraki yönetimlerde krallıklarını ayakta tutmak için mezhepçiligi kullandılar. Fitnede İsrailiyatın payı da azımsanamaz.. Kimi Hz. Muhammed döneminde yaşayan Medineli ve Mekkelileri sahabe diye kutsar ya o fitneye çeşitli gerekçelerle alet olan bir çok sahabe ve alim oldu. . Sahabelerden ve alimlerden fitneye alet olmayanlar çok agır bedeller ödedi her dönemde. Fitne o günden bu güne artarak devam ediyor. Öyle olmasa İsrail böyle borusunu öttürebilir mi?
  • 6 Ay Önce

Vehbi

Batıl eylem ve fikirlerini islam boyasıyla alalayanlar hiç Allah(cc.)dan korkmaz mı?
  • 6 Ay Önce

Nedim

Ehlisunne itikadi ve usulünde olanlar başta ayetleri nüzul sebebi rivayetleri ile anlar yani başka nassla anlar. Ayetlerin delaleti yani anlaşılmasında zannilik ve kat'ilik durumuna bakarak kat'i anlamı varken başka anlamaları kabul etmez tevile girmezler.Zannilik yani iki üç anlama gelecek esneklik te kesin anlamı tesbit etmek için diğer nasslara müracaat ederek ve sahabe başta olmak üzere bir anlamında icma var mı yok mu ona bakar veya amelî fıkhi konu ise ve bütün ümmeti ilgilendiren helal haram konusu ise kıyası FUKAHA ya yani dört mezhep imamları nin ittifak ettikleri ne ise onunla amel eder.Mesala âlimler namazın terkini Ahmet b Hanbel rahimullah küfür görüp murted ilan ederken diğer üç âlimin küfür görmemeleri ile amel ediliri örnek verirler meselenin anlaşılması için.. Velhasıl âlimler 72 fırka gibi küfür şirk konusu olan akaid konularında ve amelî fıkhi konularda olsun sapmamak bidatci olmamak için Kur'an'ı sünneti Sahabeler nasıl anlamış yaşamış inanmişsa o şekilde olma zorunluluğu olduğunu söylerler.Yani şii, haricî mutezili, Vahdeti vucudcu sufi veya şiiler gibi İsmet sıfatını peygamberden başkasına da veren sufiler ve Hristiyanlar in isa as ve salih zatların ruhundan istiğase istane rabıta tevessül yapmalarına benzer bir inanç içinde olan sufiler gibi olmamak için bunu şart koşarlar.Ehlisunne iddiası taşıyanların çok olduğu bilinir hatta o kadar çok kullanan cemaatlerin hem akaid konularında hem de amelî konularında nasslari sahabe gibi bakmadiklari apaçık olduğu bilinir.Gelelim fitne konusuna..Yazar a tavsiyemiz muaz b cebel ra yöntemi ile konulara bakması.Yani ilkönce Kuran'da ki fitne konusunu bütüncül olarak ilgili ayetleri çıkarması ve Sahabelerin ve onların öğrencileri olan âlimlerin bu ayetleri nasıl anladığını ortaya koymak sonra da açılım yapılan hadislere ama yine aynı yöntemle rivayetlerin bütününe cem'ine ve sebebi vurud una bakmalıdır.Ve günümüze taşınacak olan ayetler ve hadisler hatta icma nin yüzde yüz aynı olduğunda aynı hükmü alacağını bilmeli..Yani ehli bidatcilarin lastik gibi hesaplarına nasıl geliyorsa o şekilde değil.Yazar neden ısrarla enfal 39 ve aynı konuyu aynı şekilde olan ayetleri ve tefsirlerini yazmaz.Fitne kalkıp din yalnız Allah'ın oluncaya kadar savaşın "ayetini neden konu edinmez.Bakin Kuran'da Belam kavramını âlimler İsrailoğulları dan olan bu âlimin üzerinden Allah'ın dinini bilerek bilmeyerek carpitan herkes diye tanımlarlar.Ve başta kendi nefislerine ve diğer âlimlere bir tehdit olarak yaparlar bunu..Tefsir usulü ve fıkıh usulü alimleri SAHABENİN Kur'an ayetleri hadislerle alakalı çok sözleri rivayetleri olmamasının sebebini böyle açıklarlar.Mrsala Resulullah sav ashabtan fikir istediğinde hep bir ağızdan Allah ve Resulü daha iyi bilir deyip konuya girmediklerini de buna bağlarlar.Bu dinin sahibi zuntikamdir.Hesap sorar.Yazar a ve onun gibiler e Osmanlı sonrası İslam dünyası bu fiten hadisler i ortamında milar yoksa daha da kötü mesala bir sahih fiten hadisi olan,"İslam'ın bağları vardır ilk çözülecek bağ Allah'ın hâkimiyeti bağı en son bağ namaz bağının çözüleceği"ni haber veren veya ahir zamanda bir camide 1000 kişi namaz kılacak ve içlerinde bir tane bile müslüman olmayacak hadisini veya bundan daha beter haberleri neden aktarmaz.Mesala Osmanlı sonrası İslam dünyasında emperyalist siyonist güçler gibi yasama ve yargı gücü Allah cc elinden ukdesinden hakimiyetinden alınıp kişilere kurumlara verilmedi mi..Ve namaz tesettür faiz zina konularında sona doğru bir gidiş yok mu sorular sorular..Peki şahadet ve la ilahe illallah kelimelerinde ki hayatın bütününde doğumdan ölüme kadar Allah cc yegâne ilah rabb hâkim olması konusunda durumlar nasıl soruyoruz yazara... Hoca hoca sıkıntı çok büyük İslam dünyasında.. AKAİD KONULARININ dibine inilmis.Resulullah sav gelse ilk baştan başlar insanları İslam'a davet eder.Zaten imam Mâlik rahimullallah'in ilk kavmi ne kurtardiysa son kavmi de o kurtaracaktır sözü de önemlidir.Nizamulk ve İmam Gazali gibi müslümanlar olsa acaba kendilerine Müslüman diyen şahadette bulunan ibadet eden lerin hayatlarında kaç tane küfür şirk kaç tane Bidat bulurlardi hoca hiç düşündün mü
  • 6 Ay Önce

Yolcu kardeş

Kitabi bilgiler bunlar..Tefsir usulü ve fıkıh usulü konuları hap şeklinde...Ama yine de güzel duan için amin teşekkür

yolcu

Allah u teala nın kelamının kalbine inmesi nasip olsun kıymetli kardeşim.Bu kadar uzun yazıp yormazsın bizi o vakit...

Sizofren

Kolay gelsin
  • 6 Ay Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23