Ertelenen fuardan muhalefet malzemesi çıkar mı?
Belki sizin de haberiniz olmuştur, bu yılın 31 Ekim’inde kapılarını otomobilseverlere açacağı daha önceden ilan edilen Uluslararası İstanbul Autoshow Fuarı, 2015 baharına ertelendi.
Fuarın ev sahibi durumunda olan Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) yaptığı açıklamada, bugüne kadar Ekim-Kasım aylarında düzenlenen fuarın bu yıl yapılmayacağını ve 2015 yılından itibaren bahar aylarında düzenleneceğini ilan etti. Gerekçe olarak da şu açıklamayı yaptı:
“Geçtiğimiz yıllarda Ağustos ayında uygulanan Model Yılı değişimi nedeniyle Ekim-Kasım aylarında gerçekleştirilen İstanbul Autoshow’un tarihleri, 25 Şubat 2014 tarihinde yapılan Yönetim Kurulu toplantısında tekrar değerlendirilerek, Autoshow’un 2015 yılı ilkbaharında gerçekleştirilmesine karar verildi.
Otomotiv sektöründe Model Yılı uygulamasının artık Ocak ayında gerçekleşmesi nedeniyle, senenin ilk yarısında düzenlenecek olan fuarın gerek otomotiv sektörü gerekse otomobil tutkunları açısından çok daha faydalı olacağı düşüncesiyle, 15. Uluslararası İstanbul Autoshow’un, 2015 yılı itibariyle İlkbahar’da düzenlenmesine karar verildi.
Kesin tarih önümüzdeki günlerde belirlenerek kamuoyu ile paylaşılacaktır.”
Açıklama böyle (cümle bozukluğu metni yazana ait), durum bundan ibaret. Ama durumu kimi goygoycular hemen, ÖTV artışı, kredi sınırlaması ve siyasi belirsizliğe bağladı; sanki 2015 ilkbaharında ÖTV düşecek, krediler sınırsız vadelere çıkacakmış gibi.
Sonbahar için siyasi belirsizlik nedeniyle fuarı erteleyenler, yoksa 2015 ilkbaharında her şeyin sütliman olacağına dair istihbarat mı aldılar?
Ama biliyoruz; ev sahibi dernek, “model yılı gerekçesiyle 2015 ilkbaharına erteledik” demesine rağmen, bunu kendince krize yorumlayanın derdi kriz mıriz değil, karın ağrısının nedeni başka.
Madem fuar bu arkadaşların yorumladığı nedenlerle ertelendi, otomobil markaları bir haftada 3-4 yeni modelin lansmanını neden yapıyor?
Türkiye’ye bu yıl getirilmesi düşünülen modeller, belki de tarihin en fazla model sayısına çıkacak. Toplantılarda üst düzey yöneticiler, bu yıl 4-5 modelimizin daha lansmanını gerçekleştireceğiz diye, adeta müjde verir gibi açıklama yapıyorlar, neden?
Her lansmanın bedeli, en az fuara katılmak kadar yüksek, fuarı istemeyen markalar, nasıl oluyor da yıl içinde 4-5 yeni modelin lansmanına yatırım yapabiliyor?
Hepimiz kabul ediyoruz, bu yıl, bildiğimiz nedenlerle pazarda bir düşüş olacak, ama bu goygoycuların derdi başka, dedik ya karın ağrıları bundan değil.
CENEVRE’Yİ KÜÇÜKLER BASTI
Madem fuar dedik, 6 Mart’ta kapılarını açacak ve 10 gün boyunca sürecek olan Cenevre’den de bahsedelim. Cenevre Otomobil Fuarı, her yıl olduğu gibi bu yıl da çok sayıda yeni otomobilin gün ışığına ilk çıktığı sahne olacak.
Özellikle yenilenen küçük şehir otomobillerinin sergileneceği fuarda, Mercedes S Coupe ve Jaguar XFR-S Sportbrake gibi lüks modeller de görücüye çıkacak.
Fuarda öne çıkacak modellerse şunlar: Minik ikizler Peugeot 108 ve Citroen C1’in yanı sıra yine bir Fransız miniği Renault Twingo ilk kez sergilenecek.
Yeni BMW X3, Jaguar XJR, yeni Nissan X-Trail, MINI Clubman Consept, Makyajlı VW Polo ve Volvo Consept Coupe da sergilenecek diğer modeller.
Tabii, yenilik bu modellerle sınırlı değil, daha çok sayıda model, Cenevre ile birlikte iş başı yapacak.