• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Tüketicilere önemli uyarı

Yeniakit Publisher
2016-03-15 07:09:00 -
Tüketicilere önemli uyarı

Gelişen teknolojiyle birlikte vatandaşın cebine göz diken dolandırıcıların yeni yöntemleri bitmek bilmiyor. TÜSODER Başkanı Ağaoğlu, telefonla veya internetten gönderilen ‘Hediye kazandınız’ şeklindeki dolandırıcılık yönteminin arttığına dikkat çekti. Ağaoğlu, tüketicileri bu konuda uyanık olmaya çağırdı.

Dolandırıcıların yeni yöntemleri ve son zamanlarda alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle tüketicilerin eskisinden daha bilinçli ve uyanık olmaları gerektiği bildirildi. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü dolasıyla yaptığı açıklamada, yeni Tüketici Kanununun 2014'te yürürlüğe girmesine ve tüketici lehine pek çok yenilik içermesine rağmen 2015'te tüketicilerin sıkıntılarının artarak sürdüğünü söyledi.

'KAZANDINIZ' UYARISINA DİKKAT

Ağaoğlu, telefonla aranarak veya mesaj ya da e-posta gönderilerek, 'Hediye kazandınız' gibi dolandırıcılık yöntemiyle tüketicileri aldatmanın geçen yıl hız kazandığını hatırlatarak, şunları kaydetti: “Dolandırıcılıklara karşı tüketiciler uyanık olmalı. Kamu otoritesi de bunların denetlenmesini ve yargı önüne çıkarılması hususunda gereğini yapmalı. Tüketiciler artık hem haklarını bilmeli hem uyanık olmalı hem de tembellik edip 'Bana ne' dememeli. Bu tür dolandırıcılık girişimiyle karşılaştığı zaman Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğüne ve savcılıklara gerekli şikayetleri yapmalıdır. Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğünün bünyesinde reklam kurulu vardır. Yanıltıcı reklamlara ciddi cezalar uygulanmakta ve yasaklar verilmektedir. Toplum olarak 'Bana ne' dediğimiz için bu hale geldik. Sonucunu da yeni toplum olarak hepimiz çekiyoruz.”

BANKALARIN DERDİ KESİNTİLER

Tüketicilerin genellikle bankacılık sektörünün haksız ve tek taraflı ücretlendirmeleriyle mücadele ettiğini anlatan Ağaoğlu, elektronik ve haberleşme sektöründe de sıkıntılarla karşılaşıldığını, gerek hizmet kalitesi gerek ücretlendirme gerekse nakil esnasında yaşanan sıkıntılardan ötürü tüketicilerin mağdur olduklarını aktardı. ,

İnternet herşeyi değiştirdi

“Mesafeli satışlar” diye tabir edilen internet üzerinden veya telefonla satışlarda da çok büyük sıkıntıların yaşandığına dikkati çeken Aydın Ağaoğlu, şöyle devam etti: “Teknolojinin gelişmesine paralel olarak internet, telefon veya sosyal medya üzerinden birtakım ürünlerin fotoğraflanarak satılmasında tüketicilerden yoğun şikayetler gelmeye başladı. Kurallara uyan sitelerden bile şikayetler gelirken kanuna aykırı satış yapan kişilerin mağduriyet konusunda duyarsız kalacağı aşikardır. Tüketiciler mağdur olmak istemiyorsa iyice araştırsın.”

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23