• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Çocuklarda iştah açmak için ne yapılmalı?

Çocuklarımızın her daim sağlıklı ve mutlu olmasını arzu ederiz. Anne ve babalar yemeğini yemeyen iştahsız çocuklar için bir hayli kaygılanır. Peki, çocuklarda iştah açmak için ne yapılmalı?

2019-11-20 13:02:00 -
Çocuklarda iştah açmak için ne yapılmalı?

Çocuklarımızın her daim sağlıklı ve mutlu olmasını arzu ederiz. Anne ve babalar yemeğini yemeyen iştahsız çocuklar için bir hayli kaygılanır. Peki, çocuklarda iştah açmak için ne yapılmalı?

Deneyimli anne ve babaların söylediği gibi "İştahsız çocuğu büyütmek zordur." İştahsız çocuklar çocuğu zaman yorgun ve isteksiz olurlar. Dengeli ve sağlıklı beslenmeyen çocuklarda vitamin eksikliği, anemi gibi sorunların yaşanması olasıdır. Çocukların iştahsızlığının altında kimi zaman sağlık sorunları kimi zaman ise psikolojik problemler yatabilir. Bu nedenle iştahsız olduğunu düşündüğünüz çocuğunuzu öncelikle bir çocuk doktoruna götürmelisiniz. Doktorunuzun ifade edeceği tedavi yöntemlerinin yanı sıra siz de birtakım tedbirler alabilirsiniz.

Çocuklarda iştahsızlığın sebebi nedir?

Bazı çocuklar sağlık sorunlarından dolayı iştahsızlık yaşayabilir.

Çocuklar yemek seçtikleri için iştahsız olabilirler.

Evlatlarınız sağlıklı beslenme alışkanlığına sahip olmadığı, karınlarını abur cuburla doyurdukları için iştahsız görünebilirler.

Aile içerisindeki fiziki ve psikolojik şiddet çocuğun iştahsızlık sorunu yaşamasına yol açabilir.

Bazı çocuklar ise psikolojik sebeplerden dolayı yemek yemekten korkabilirler.

Çocuklarda iştah açmak için ne yapılmalı?

Belirttiğimiz gibi çocuğunuzun iştah sorunu var ise öncelikle bir hekime danışmalısınız. Ardından da alacağınız tedbirlerle yemek yemeği çocuğunuz için keyifli bir alışkanlığa çevirebilirsiniz.

İşte, iştah açmanın 5 altın kuralı!

Kahvaltı şart

Güne enerjik başlayabilmek için kahvaltıyı kesinlikle atlamamalısınız. Bu alışkanlığı çocuklarınıza da yerleştirmelisiniz. Bu nedenle bütün aile sabah erken saatte bile olsa aynı anda sofraya oturup, besleyici bir kahvaltı yapmalısınız. Kahvaltıda yumurta, peynir, zeytin, sebze ve kuruyemişler mutlaka yer almalıdır. Doyurucu bir kahvaltı çocuğunuzun daha enerjik olmasını sağlayacaktır. Ancak kahvaltı öncesinde çocuğunuza süt ya da meşrubat vermeyin. Bir şeyler yiyip içerken de kesinlikle sıvı tüketmeyin. Bu hem sizin hem de çocuğunuzun beslenme alışkanlığı için son derece kıymetlidir.

Demir seviyesine dikkat

Yapılan bilimsel çalışmalar demir seviyesindeki düşüklüğün iştahsızlığa yol açtığını kanıtlamıştır. Bu nedenle çocuklarınıza demir yönünden güçlü gıdalar sunmalısınız. Demir yönünden zengin gıdalar şöyle:

  • Kırmızı et
  • Karaciğer
  • Tavuk
  • Hindi
  • Ispanak
  • Lahana
  • Balık
  • Nohut
  • Kuru fasulye
  • Antep fıstığı
  • Ay çekirdeği
  • Kabak çekirdeği
  • Kivi
  • Çilek
  • Dut
  • Yumurta

Yemekten 30 dakika önce su içilmeli

Çocuğunuz yemek masasına oturmadan önce 1 bardak su içmelidir. 30 dakika önce içilen bir bardak su hem iştahı açar hem de sindirim sisteminin daha sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.

Çinko yönünden zengin gıdalar

Bilimsel çalışmalar demir kadar çinko yönünden zengin gıdaların iştah açtığını belirlemiştir. Bu nedenle çocuklarınıza kabak çekirdeği, fındık, ıspanak ve fasulye yedirmelisiniz.

Beslenme sürelerini kısaltın

Çocukların mideleri yetişkinlere göre daha küçüktür. Ancak ihtiyaç duydukları enerji çok fazladır. Bu nedenle çocuklarınıza 2 saatte bir, bir şeyler yedirmeye özen gösterin. Bu da üç ana, üç ara öğüne karşılık gelir. Ara öğünlerde abur cubur değil sağlıklı atıştırmalıklar tercih edebilirsiniz.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23