• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
10
Yeniakit Publisher
Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

2024-04-10 16:49:03
Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Tüketici Hakları Derneği Başkanı, geçtiğimiz sene toplamda 22 milyon işlem gerçekleştiğine dikkat çekerek ödemeler yapılırken bazı küçük detayların büyük sorunlara yol açabileceğini belirterek tüketicinin dikkatli olması gerektiğini söyledi.

#1
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Milyonlarca Havale ve EFT yapan vatandaşı ilgilendiren detaylar açıklandı. Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı, bu konuda tüketicilere uyarılarda bulundu.

#2
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, EFT veya havale yoluyla para gönderen tüketicilere yönelik uyarıda bulunarak, "Havale veya EFT, ödemelerin yapıldığının kanıtıdır. Açıklama kısmına önem verilmezse, herhangi bir uyuşmazlık ve konunun yargıya taşınması durumunda tüketicileri sorun yaşayabilir." dedi. Kılıç, AA muhabirine bankacılık sistemi üzerinden yapılan para transferlerinde yaşanabilecek sorunlara ilişkin değerlendirmede bulundu.

#3
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Mobil bankacılığın yaygınlaşmasıyla havale ve EFT işlem sayılarında ciddi artışlar yaşandığına işaret eden Kılıç, Türkiye Bankalar Birliğinin verilerine göre 2023'te günde ortalama 12 milyon EFT, 10 milyon da havale işlemi gerçekleştirildiğini söyledi. Kılıç, para transferi yaparken dikkat edilmesi gereken şeyler olduğunu belirterek, "Tüketiciler havale/EFT yapmadan önce, alıcının IBAN numarasını ve adını doğru yazdığını kontrol etmeli.

#4
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Yapacağı yanlışlık nedeniyle IBAN'a yapılan havale tutarını geri alamayabilirler. Havale-EFT yoluyla para gönderirken, açıklama kısmına alıcının kim olduğu ve işlemin ne için yapıldığına ilişkin detaylı bilgi yazılmalı. Bankacılık işlemleri sırasında doğru yazılmayan bilgiler tüketicilerin başını ağrıtabilir." diye konuştu.

#5
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Kira ödemesi ve internet üzerinden alışveriş gibi durumlarda açıklama kısmının önem taşıdığına ve bu bölümün uyuşmazlıklarda delil niteliğinde olduğuna dikkati çeken Kılıç, şu ifadeleri kullandı:

#6
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

"Havale veya EFT, ödemelerin yapıldığının kanıtıdır. Açıklama kısmına önem verilmezse, herhangi bir uyuşmazlık ve konunun yargıya taşınması durumunda tüketicileri sorun yaşayabilir. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde dekontlardaki açıklamaların resmi belge niteliğinde olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle işlem esnasında hem dikkatli olunmalı hem de işlemi tamamladıktan sonra dekontlar makul süre saklanmalıdır."

#7
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Kılıç, tüketicilerin, hesaplarına gelen şüpheli işlemlerde bankayla iletişime geçmesi gerektiğini dile getirerek, gönderenin kim olduğu ve havalenin ne için yapıldığının doğrulanmasının önem taşıdığını anlattı.

#8
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Tüketicilerin bu alanda yaşadığı bir diğer sorunun da ek hesaplarla ilgili olduğuna vurgulayan Kılıç, ek hesap limitini artırmak isteyen tüketicilerin hayat sigortası zorunluluğu ile karşı karşıya kaldığını söyledi.

#9
Foto - Tüketici Hakları Derneği'nden EFT ve havale yapanlara uyarı! BUNLARA DİKKAT EDİN!

Kılıç, bunun tüketici haklarına aykırı olduğunu ve yasal olmadığını belirterek, "Bankalar, ek hesap limiti artışı için sigorta gibi ek ürünlere başvurmayı zorunlu kılamaz. Yasada bu açıkça yazılıdır." dedi. Bu durumla karşılaşan tüketicilerin öncelikle müşteri hizmetlerine başvurması gerektiğini bildiren Kılıç, şunları kaydetti: "Bankadan tatmin edici cevap almazlarsa Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna şikayette bulunabilirler. Ayrıca tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler. Tüketici hakem heyetleri ilçelerde kaymakamlıklarda veya illerde il ticaret müdürlüklerinde görev yapıyor. Ayrıca tüketiciler e-Devlet üzerinden de başvuru yapabilir."

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23