40
Tarihi iniş öncesi bilim insanları gizemi çözdü! Yaklaşıyor

2020-10-12 17:07:13
Tarihi iniş öncesi bilim insanları gizemi çözdü! Yaklaşıyor

Tarihi iniş öncesi Bennu’nun gizemi çözüldü. NASA'nın OSIRIS-Rex uzay aracı Bennu göktaşının içinin dışından daha az yoğun olabileceğini ortaya koydu. 20 Ekim’deki tarihi iniş öncesi göktaşının tabiri caizse röntgenini çeken bilim insanları asteroidin yaşamın kimyasal yapı taşlarını içerdiğini ve bir zamanlar çok daha büyük su kaplı bir asteroidin parçası olduğunu saptadı.

#1
Foto - Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi NASA, OSIRIS-Rex uzay aracını 20 Ekim'de Bennu'ya indirmeyi planlıyor. Göktaşına oldukça yakın bir konumda bulunan araç iniş öncesi Bennu’ya ait veriler topluyor. Bu veriler ışığında göktaşının bileşimini inceleyen yeni araştırmalar yayımlanıyor.

#2
Foto - Independent’ta yer alan habere göre, bilim insanları asteroidin yaşamın kimyasal yapı taşlarını içerdiğini ve bir zamanlar çok daha büyük su kaplı bir asteroidin parçası olduğunu saptadı. Yapılan yeni araştırma göktaşındaki çekirdeğin, yüzeyden daha zayıf olduğunu ortaya çıkardı. Aynı araştırma Bennu'nun bileşiminin nispeten kısa bir süre içinde yok olmasına yol açabileceğini ortaya çıkardı.

#3
Foto - NASA, BENNU'YU NÜKLEER SİLAH İLE VURMAK İSTİYOR Gezegenimize doğru saate 101 bin kilometre hızla ilerleyen 'Bennu' isimli astreoit Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'ni (NASA) harekete geçirdi. Yaklaşık 500 metre yüksekliğinde olan Bennu'yu

NASA, BENNU'YU NÜKLEER SİLAH İLE VURMAK İSTİYOR Gezegenimize doğru saate 101 bin kilometre hızla ilerleyen 'Bennu' isimli astreoit Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'ni (NASA) harekete geçirdi. Yaklaşık 500 metre yüksekliğinde olan Bennu'yu "riskli" kategorisinde değerlendirilen NASA, olası bir felaketin önüne geçmek için iki plan geliştirdi.

#4
Foto - ABD basınında yer alan haberlere göre, NASA'nın öncelikli planı Bennu'nun rotasını değiştirmek. 8.8 ton ağırlığında olan Hammer (Çekiç) isimli uzay aracının asteroide çarptırılarak yönünü değiştirilebileceği belirtiliyor.

#5
Foto - NASA'nın ikinci planı ise nükleer silah kullanmak. Bu seçenekte uzay aracına nükleer silah yerleştirilecek ve Bennu, Dünya'dan çok uzak bir mesafedeyken vurularak parçalanacak.

#6
Foto - Projede görev yapan fizikçi Kirsten Howley, ABD basınına yaptığı açıklamada Bennu'nun 2135 yılında gezegenimize çarpma olasılığın şu an için düşük olduğunu belirtti ama NASA'nın buna rağmen şimdiden çalışmalar yürüttüğünün altını çizdi.

#7
Foto - NASA ÇALIŞANI DR JOSEPH NUTH UYARMIŞTI Peki gezegenimiz olası bir asteroid çarpmasına kadar ne kadar hazırlıklı? Hollywood filmlerinin en popüler konularından biri olan bu senaryoya cevap geçtiğimiz aylarda bilim dünyasından gelmişti.

#8
Foto - Gezegenimizin göktaşı çarpmasına karşı hazır olmadığı uyarısında bulunan NASA çalışanı Dr Joseph Nuth, American Geophysical Union'ın toplantısında yaptığı konuşmada sürpriz bir asteroide müdahale edecek sürenin olmayabileceğinin altını çizmişti. En büyük sorunun insanlığı böyle bir durumda ne yapacağına dair kesin bir yol haritasının bulunmaması olduğunu belirten Nuth, bu denli bir riskin her an gerçekleşebileceğinin altını çizmiş ve bir de öneride bulunmuştu.

#9
Foto - Nuth'a göre, bu riski ortadan kaldırmanın en garanti yolu uzaya tek görevi gezegenimize çarpması muhtemel asteroidleri inceleyecek bir araç göndermek. Yeterli ödeneğin ayrılması durumunda bu aracın bir yıl içinde göreve başlayabileceğini belirten Nuth, söz konusu aracın gezegenimize çarpma olasılığı olan asteroidleri durdurabilecek kapasitede de olacağını sözlerine eklemişti. NASA, Jüpiter'in Kuzey Kutbu'nda dönen kırmızı siklonların görüntüsünü paylaştı. Bununla birlikte fotoğraf, binlerce sosyal medya kullanıcısı bir tür İtalyan pizzası olan “pepperoni”ye benzetildi.

#10
Foto - ABD Havacılık ve Uzay Ajansı'nın (NASA) Juno uzay aracı 2011'den beri Jüpiter üzerinde keşif yapıyor. Keşif aracınna bağlı James Webb Uzay Teleskobu, üç gün önce gezegenin kuzey kutbunda dönen siklonların ayrıntılı bir fotoğrafını gönderdi. Juno, Jüpiter'in yörüngesinde dolanırken NASA'nın gözü oldu, ancak ajans, daha ayrıntılı keşifler yapma umuduyla gezegeni gözlemleyecek güçlü James Webb Uzay Teleskobu'nu kullanmaya hazır olduğunu söz konusu fotoğraf ile kanıtlamış oldu. NASA’dan bilim insanları konuya ilişkin yaptıkları açıklamada,

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı'nın (NASA) Juno uzay aracı 2011'den beri Jüpiter üzerinde keşif yapıyor. Keşif aracınna bağlı James Webb Uzay Teleskobu, üç gün önce gezegenin kuzey kutbunda dönen siklonların ayrıntılı bir fotoğrafını gönderdi. Juno, Jüpiter'in yörüngesinde dolanırken NASA'nın gözü oldu, ancak ajans, daha ayrıntılı keşifler yapma umuduyla gezegeni gözlemleyecek güçlü James Webb Uzay Teleskobu'nu kullanmaya hazır olduğunu söz konusu fotoğraf ile kanıtlamış oldu. NASA’dan bilim insanları konuya ilişkin yaptıkları açıklamada, "Jüpiter o kadar parlak ve Webb'in enstrümanları o kadar hassas ki, hem parlak gezegeni hem de onun soluk halkalarını ve aylarını gözlemlemek, Webb'in yenilikçi teknolojisinden en iyi şekilde nasıl yararlanılacağına dair mükemmel bir test olacak” ifadelerini kullandı.

#11
Foto - Öte yandan, 1 milyon 500 bini aşkın kullanıcı tarafından beğenilen Jupiter’in kızılötesi fotoğrafı bir anda gündeme oturdu. Binlerce kullanıcı gezegendeki siklonları bir İtalyan pizzası olan pepperoniye benzetti. Kullanıcılar, fotoğraf hakkında, “Pizza gezegeni”, “Bu pepperoni değil mi?”, “Yasak pizza”, “Yanmış pizza bi görünüyor” yorumlarını yaptı.

#12
Foto - ABD basınında yer alan haberlere göre, şu anda bu yangınların yalnızca 3’te 1’lik bir kısmı kontrol altına alınabilmiş durumda. California eyaletinde 8 Kasım 2018'de başlayan ve

ABD basınında yer alan haberlere göre, şu anda bu yangınların yalnızca 3’te 1’lik bir kısmı kontrol altına alınabilmiş durumda. California eyaletinde 8 Kasım 2018'de başlayan ve "Camp yangını" olarak isimlendirilen orman yangını, 16,5 milyar dolar zarara yol açarak o senenin en maliyetli doğal afeti olmuştu.

#13
Foto - ISS’de görev alan NASA astronotları kimsenin sahip olmadığı bir manzaraya sahip. Yörüngedeki uzay istasyonundan çektikleri kareler kimi zaman kişisel hesaplarından kimi zaman ise NASA tarafından paylaşılıyor.

#14
Foto - Bu paylaşımlara yenisi eklendi yörüngedeki uzay istasyonunda görev alan ABD'li astronot Jessica Meir ABD'nin Boston, New York ve Philadelphia kentlerinin fotoğraflarını yayınladı. Eylül 2019'dan beri ISS'de görev alan Meir, aynı anda tamamen kadınlar tarafından yapılan uzay yürüyüşünde yer alarak adını tarihe yazdırmıştı.

#15