• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
9
Yeniakit Publisher
Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

2024-08-23 15:38:53
Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen ve 2. Abdülhamid Han zamanında proje haline getirilen 150 yıllık rüya, Karadeniz-Akdeniz Otoyol Projesi tamamlandı. 818 kilometrelik otoyol ile Karadeniz ve Akdeniz arasındaki mesafe 6 saate indi.

#1
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

1870'li yıllarda Abdülaziz Han döneminde Melet Irmağı çizgisini takip ettiği için ‘Dereyolu' adıyla gündeme getirilen, 1877 yılında Osmanlı Padişahı Abdülhamid Han tarafından Fransız mühendislere projesi çizdirilen ve Türkiye'nin Karadeniz ile Akdeniz Bölgelerini birleştiren 818 km'lik Karadeniz-Akdeniz yolunun son kalan Ordu etabının asfaltlanması tamamlandı.

#2
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Osmanlı Padişahı 2. Abdülhamit Han döneminde 1877 yılında projelendirilmesine rağmen savaşlar ve siyasi krizler sebebiyle bir türlü başlanılamayan, Adnan Menderes'in başbakanlığı döneminde Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen, ancak tüm zorluklara rağmen Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler'in, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı döneminde başlatılan 818 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz yolunun son kalan Ordu etabı, Türk mühendislerinin Ferhat misali dağları delmesiyle ulaşıma açıldı.

#3
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Hilmi Güler'in stratejik planı Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Hilmi Güler'in, Enerji Bakanlığı döneminde 2008 yılında tüm zorluklara ve engellemelere rağmen 'yerel hizmet' kapsamında 'baraj yolu' olarak başlatılan tarihi Dereyolu projesi, daha sonra yine Güler tarafından ülkenin kuzey ve güneyini birleştiren Karadeniz-Akdeniz Otoyolu' adıyla ulusal bir proje haline getirildi.

#4
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

16 yıldır yapımı devam eden, 6 ili direkt, 50 ili dolaylı ilgilendiren 818 kilometrelik otoyolun coğrafi şartlar sebebiyle en zorlu etabı olarak bilinen Ordu etabında tüm asfalt çalışmaları bitirildi. 88 kilometrelik güzergahta 15.1 kilometre uzunluğunda 25 tek tüp tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 viyadük yer alıyor.

#5
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

“II. Abdülhamid Han'ın 150 yıllık rüyası gerçek oldu” Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı döneminde Karadeniz-Akdeniz yolunun başlatılmasını sağlayan ve bugün Türkiye'nin kuzey ve güneyinin otoyol ile birleşmesinin öncülüğünü yapan Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, yolun tamamlanmasından dolayı sevincini dile getirdi. Başkan Güler, sevincini “II. Abdülhamid Han'ın 150 yıllık rüyası gerçek oldu” sözüyle dile getirdi.

#6
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Başkan Güler, sosyal medya sayfasından şu görüşlere yer verdi: “Karadeniz'in engebeli coğrafyasını aşmak için 25 tünel ve 330 metre uzunluğunda viyadükle yapılan tarihi projenin Ordu etabı hayata geçirildi.

#7
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Osmanlı döneminde ilk kez gündeme gelen, II. Abdülhamid Han zamanında projelendiren asrın projesi Karadeniz-Akdeniz Yolu, Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'i birbirine bağlayarak büyük bir ticaret limanı oluşturacak.

#8
Foto - Geçmişi Sultan 2. Abdülhamid Han dönemine dayanıyor! 150 yıllık rüya gerçek oldu

Karadeniz Bölgesi ve Anadolu'nun ekonomisini olumlu yönde etkileyecek olan bu proje, aynı zamanda Doğu Akdeniz'in enerji kaynaklarının taşınması açısından da stratejik bir önem taşıyor. 6 ili direkt, 50 ili de dolaylı yollardan ilgilendiren proje Sivas ve Kayseri'yi adeta sahil kenti yapıyor, Ordu'muzun marka değerini artıyor. Ordu'nun geleceğe bakan vizyonuna ve Türkiye yüzyılına altın harflerle kazınacak bu büyük projeye hep birlikte tanıklık edelim.”

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Bay Kemal olsaydı

Ermeni asıllı bay Kemal chpkakanın başında olsaydı yine ‘ne gerek vardı’ diye fırçayı yerdik. Çünki chp 100 senedir heykel haricinde böyle projeleri bırakın bitirmesini, vizyonsuz olduklarından hayal bile edememişlerdir.

Cahil at pistinden daha aşağıdır kim aşağıdır şimdi o

Dünden Kalkan bir Konteyner gemisi Hollanda Amsterdam Limanı'na gelir oraya yükünü inceler Oradan da Avrupa'ya dağılırmanlar Türkiye bir de oradan geliyor genelde 6 bin dolarla 7000 dolar bir Konteyner gemisi 10.000 tane 25.000 tane taşır 6 bin dolardan kaç para yapar sokaklarda açım diye feryad eden bu yapılan eserlere yapanlara ağzına geleni söyleyen cahilleri kim soydu 500 yıl boyunca10.000 konteynir 6.000 dolardan 60.000.000 milyon bu gemilerden 10 bintane var dunyadaki yük gemi si 253 bin
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23