ABD Hükümeti Hesap Verebilirlik Ofisi’nin (GAO) yakın tarihli bir raporu, 2024’te teslim edilen 123 F135 motorunun tamamının planlanandan geç teslim edildiğini ve ortalama 238 günlük bir gecikme kaydettiğini ortaya koydu. F-35’e yönelik artan talep, Pratt & Whitney’nin üretim ve bakım kapasitesinde zorluklara yol açtı. Şirket, aynı zamanda gelecekteki F-35 varyantlarında daha fazla güç sağlayacak ve motor ömrünü uzatacak Motor Çekirdek Yükseltmesi (ECU) programı üzerinde de çalışıyor. Ancak bu proje de gecikmelerle karşı karşıya kaldı ve Pratt & Whitney kısa süre önce kritik tasarım incelemesi aşamasını planlanan tarihte tamamlayamadı. RTX, Pratt & Whitney’in ana şirketi, ticari ve savunma bölümlerinde devam eden tedarik zinciri baskıları, maliyet enflasyonu ve işgücü sıkıntılarına işaret etti. Şirket ayrıca ticari yolcu uçaklarında kullanılan dişli turbofan motor programında büyük bir geri çağırma yönetiyor, bu durum ise üretim ağını zorladı.