• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
6
Yeniakit Publisher
Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
2022-05-03 11:45:13

Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

88 yıl önce yeterli rezerv olmadığı gerekçesiyle üstü kapatılan petrol kuyusuyla ilgili TPO bombaı adımı atıldı.

#1
Foto - Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

Türkiye'de Petrol Arama ve İşletme İdaresi'nin 20 Mayıs 1933 tarih ve 2189 Sayılı Kanun ile kurulmasıyla, petrol arama çalışmalarına ağırlık verildi.

#2
Foto - Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

O yıllarda Mardin'e, şimdi de Şırnak'ın İdil ilçesine bağlı olan Mağara köyü yakınındaki Türkiye'nin ilk petrol arama kuyusu 'Basbirin-1', dönemin Maliye Bakanı olan eski Cumhurbaşkanı Celal Bayar tarafından 13 Ekim 1934'te törenle açıldı.

#3
Foto - Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

Sondaj çalışması için de Türkiye'de bulunmayan buharlı, darbeli ve ikinci el bir sondaj makinesi 44 bin liraya satın alınarak yurt dışından getirildi. Çalışmalar sırasında 1324 metre derinlikte petrole rastlandı. Ancak yeterli rezerv olmadığı gerekçesiyle 15 Haziran 1936'da çalışmalar 1351 metrede sonlandırıldı.

#4
Foto - Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

TPAO Batman Bölge Müdürlüğü tarafından 1,5 ay önce yine aynı noktada bu kez 'Basbirin-2' adı verilen kuyu açılarak sondaj çalışmalarına başlandı. Gece gündüz çalışılan sahanın güvenliği jandarma tarafından sağlanırken, petrol umudu çevre köylüleri heyecanlandırdı.

#5
Foto - Tam 88 yıl önce ''petrol yok'' diye kapatılmıştı! Bomba adım atıldı

Mağara köyünden olan Batman Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Cemil Turan, "Mustafa Kemal Atatürk Paşamız Türkiye'de ilk petrol kuyusunu 88 yıl önce Midyat yakınlarındaki Basbirin sahasında açmıştır. 88 yıl sonra aynı yerde yeniden açılıyor. Bu bizim bölgemiz için umut verici bir gelişme. Petrol çıkarsa bölgemize ciddi katkılar sağlanacak. Yeni istihdam alanları açılacak. Bu çok sevindirici bir olay" dedi.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23