• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
7
Yeniakit Publisher
Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Haber Merkezi Giriş Tarihi:

Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

İçişleri Bakanlığı tarafından Mart ayında duyurulan düzenlemeden araç içi kamera sistemleri, amfi ses sistemleri ve telefon tutucularla ilgili kafaları karıştıran süreç netlik kazandı. Buna göre Bakanlık, belirlenen şartlara göre aksesuarların kullanımının serbest bırakıldığını duyurdu.

#1
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

İçişleri Bakanlığı tarafından trafik düzenlemelerine ilişkin yeni uygulama yönetmeliği tamamlandı. Düzenlemeyle birlikte araçlarda kullanılan telefon tutucular, multimedya ekranları ve ses sistemlerine yönelik tartışmalara açıklık getirildi.

#2
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

TELEFON TUTUCULAR GÖRÜŞ AÇISINI ENGELLEMEMEK ŞARTIYLA SERBEST Mynet'te yer alan habere göre, yeni yönetmelik kapsamında, sürücünün görüş açısını engellememesi şartıyla ön cama monte edilen telefon tutucuların kullanımına izin verildi. Böylece bu konuda yaşanan belirsizlik sona ermiş oldu.

#3
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

AMFİ SİSTEMLERİNDE DE DÜZENLEME Araç içi kamera sistemleri de belirlenen ölçü ve kurallar çerçevesinde kullanıldığında cezai işlem uygulanmayacak. Öte yandan araç ses sistemlerine ilişkin kriterler de yeniden düzenlendi. Kriter olarak araçların bagaj kısmında 1 adet maksimum 300 watt amfi ve 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer kullanımına izin verilecek. Sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi halinde sürücülere ceza kesilecek.

#4
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

MART AYINDAKİ DÜZENLEME TEPKİ TOPLAMIŞTI Düzenlemenin ilk kamuoyuna yansıdığı Mart 2026'da büyük bir belirsizlik oluşmuş, araç içi telefon tutucuların, fabrika çıkışlı olmayıp sonradan araca güvenlik için eklenen kamera sistemlerinin kullanımının yasaklandığı açıklanmıştı. Diğer yandan fabrika üretimi olup araç içerisinde bulunan büyük ekranların herhangi bir yaptırıma tutulmaması ise adaletsizlik olarak nitelendirilmişti.

#5
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

Amacın görüş açısını açık tutmak ve dikkat dağınıklığına müsade etmemek olduğunu duyuran İçişleri Bakanlığı, Mart ayında kurallara uymayanların 21 bin lira cezai yaptırımla karşılaşabileceği konusunda uyarmıştı.

#6
Foto - Sorunun cevabı belli oldu! Araç içi telefon tutucu ve multimedya yasak mı?

Birçok vatandaş ceza yememek için halihazırda kullandığı kamera ve ses sistemlerini sökmüş, konu için çözüm talep etmişti. Beklenen çözüm bugün itibarıyla niyete ulaşmış oldu.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23