• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
10
Metabolizmayı kışa hazırlayan 10 besin

2021-11-27 21:01:38
Metabolizmayı kışa hazırlayan 10 besin

Ayva: Kabızlığı önler. Bronşit ve öksürüğe de iyi gelir; çekirdekleri kaynatılıp içildiğinde göğsü yumuşatır. Ayva çiçeği ile bal karıştırılıp macun halinde tüketilirse baş ağrısına iyi gelir. Ayva, damar sertliği ve karaciğer sağlığı için de faydalıdır; tansiyonu düşürür, safrayı düzene sokar. Sonbahar depresyonundan korunmak için de sakinleştiren yapraklarının çayı içilebilir.

#1
Foto - Nar: Vücutta damar sağlığını, özellikle de kalbi korur. Damar tıkanıklıklarına iyi gelen nar, tansiyon düşürücüdür. Narda 10 bardak yeşil çaya ve 4 bardak kızılcık suyuna eşdeğer antioksidan madde bulunur. Doğal bir antioksidan olarak anti-tümör özelliği var.

Nar: Vücutta damar sağlığını, özellikle de kalbi korur. Damar tıkanıklıklarına iyi gelen nar, tansiyon düşürücüdür. Narda 10 bardak yeşil çaya ve 4 bardak kızılcık suyuna eşdeğer antioksidan madde bulunur. Doğal bir antioksidan olarak anti-tümör özelliği var.

#2
Foto - Elma: Kalbe yararlı flavonoidler ve antioksidan öğeler içerir. Asıl vitamin kabuğunda bulunduğundan iyi yıkanmış bir şekilde kabuğuyla tüketilmeli.

Elma: Kalbe yararlı flavonoidler ve antioksidan öğeler içerir. Asıl vitamin kabuğunda bulunduğundan iyi yıkanmış bir şekilde kabuğuyla tüketilmeli.

#3
Foto - Balık: Ekim ayı palamut, kasım da lüfer zamanıdır. Haftada 2-3 defa mutlaka tüketilmelidir. Balığın içeriğindeki omega-3, fosfor başta olmak üzere vitamin ve mineraller hamilelikte anne karnındaki bebeğin gelişimi için, çocukluk çağında beyin gelişimi, yetişkin ve yaşlılarda göz, zihin, karaciğer, kalp ve damar sağlığı üzerinde oldukça önemli role sahiptir. Balık kızartma yerine ızgara, buğulama ve fırınlama yöntemleri ile sağlıklı bir şekilde tüketilebilir.

Balık: Ekim ayı palamut, kasım da lüfer zamanıdır. Haftada 2-3 defa mutlaka tüketilmelidir. Balığın içeriğindeki omega-3, fosfor başta olmak üzere vitamin ve mineraller hamilelikte anne karnındaki bebeğin gelişimi için, çocukluk çağında beyin gelişimi, yetişkin ve yaşlılarda göz, zihin, karaciğer, kalp ve damar sağlığı üzerinde oldukça önemli role sahiptir. Balık kızartma yerine ızgara, buğulama ve fırınlama yöntemleri ile sağlıklı bir şekilde tüketilebilir.

#4
Foto - Turp: Kökü iyi bir C vitamini kaynağı iken, yapraklarında fazla miktarda A, K vitamini ve folat bulunur. Metal ile temas ettirmeden seramik bıçak ya da cam rende ile zeytinyağlı salatalarda kullanılabilir. Kanı temizler, gut hastalığına karşı korur. Bağırsakları temizler, cilde tazelik verir, saçların sağlıklı olmasını sağlar. Kabızlığı giderir, stresi azaltır.

Turp: Kökü iyi bir C vitamini kaynağı iken, yapraklarında fazla miktarda A, K vitamini ve folat bulunur. Metal ile temas ettirmeden seramik bıçak ya da cam rende ile zeytinyağlı salatalarda kullanılabilir. Kanı temizler, gut hastalığına karşı korur. Bağırsakları temizler, cilde tazelik verir, saçların sağlıklı olmasını sağlar. Kabızlığı giderir, stresi azaltır.

#5
Foto - Karnabahar: İçeriğindeki fitokimyasallar sayesinde anti kanserojen. Karnabahar salata, püre veya kıymalı yemek şeklinde tüketilebilir.

Karnabahar: İçeriğindeki fitokimyasallar sayesinde anti kanserojen. Karnabahar salata, püre veya kıymalı yemek şeklinde tüketilebilir.

#6
Foto - Taze ceviz ve fındık: Çok iyi bir enerji kaynağı, vücuda güç ve enerji verir, beden ve zihin yorgunluğunu giderir. Kolesterolü düşürür, düzenli olarak her gün bir avuç tüketilmesi kalp krizi geçirme riskini azaltmakta.

Taze ceviz ve fındık: Çok iyi bir enerji kaynağı, vücuda güç ve enerji verir, beden ve zihin yorgunluğunu giderir. Kolesterolü düşürür, düzenli olarak her gün bir avuç tüketilmesi kalp krizi geçirme riskini azaltmakta.

#7
Foto - Armut: Bağırsak sağlığı için çok faydalı. Fırınlama veya haşlama yöntemi ile bir tatlı haline getirilip, tüketilebilir.

Armut: Bağırsak sağlığı için çok faydalı. Fırınlama veya haşlama yöntemi ile bir tatlı haline getirilip, tüketilebilir.

#8
Foto - Bal kabağı: Vitamin, mineral, diyet lifi, omega-3 ve antioksidan kaynağı olan bal kabağı cilde iyi gelir. Betakaroten içeren bal kabağı, akciğer, kolon, mesane, serviks, meme ve cilt kanserlerine yakalanma riskini azaltmakta, kalp hastalıklarına karşı da korumaktadır.

Bal kabağı: Vitamin, mineral, diyet lifi, omega-3 ve antioksidan kaynağı olan bal kabağı cilde iyi gelir. Betakaroten içeren bal kabağı, akciğer, kolon, mesane, serviks, meme ve cilt kanserlerine yakalanma riskini azaltmakta, kalp hastalıklarına karşı da korumaktadır.

#9
Foto - Brüksel lahanası: İyi bir demir kaynağıdır. Kanser başta olmak üzere hastalıklara karşı vücudun doğal savunma sisteminin aktivitesini artırır. Tam bir sağlık deposu olan bu sebzeyi 7 dakika buharda pişirip, tükettiğinizde maksimum fayda sağlayacak.

Brüksel lahanası: İyi bir demir kaynağıdır. Kanser başta olmak üzere hastalıklara karşı vücudun doğal savunma sisteminin aktivitesini artırır. Tam bir sağlık deposu olan bu sebzeyi 7 dakika buharda pişirip, tükettiğinizde maksimum fayda sağlayacak.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23